Moro! eli porukoitten autossa (e39 touring vm.2000) puhallin temppuilee. Välillä toimii vähän aikaa ja on sitten taas pitkän ajan toimimatta. Eli ei puhalla mitään, ei kylmää eikä lämmintä. Autolla ajettu n. 160tkm eli ei luulisi hiilien vielä menneen. Mutta kysymys kuuluukin että mikä mahollisesti vikana ja tietääkö joku mistä löytyisi purkuohjeet että miten pääsisi helpoiten puhaltimen kimppuun?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 puhallin!
Collapse
X
-
Originally posted by Hasaba View PostMoro! eli porukoitten autossa (e39 touring vm.2000) puhallin temppuilee. Välillä toimii vähän aikaa ja on sitten taas pitkän ajan toimimatta. Eli ei puhalla mitään, ei kylmää eikä lämmintä. Autolla ajettu n. 160tkm eli ei luulisi hiilien vielä menneen. Mutta kysymys kuuluukin että mikä mahollisesti vikana ja tietääkö joku mistä löytyisi purkuohjeet että miten pääsisi helpoiten puhaltimen kimppuun?
-
-
Omassa E39 puhallin alkanut temppuilemaan (autom.ilmastointi) . Ei oikein tottele puhallinnopeutta ja tuntuu lämpötilakin vaihtelevan turhan paljon, välillä puhaltaa pirun kovaa ja taas hiljenee mutta ei missään vaiheessa sammu ennen kuin itse sammuttaa koko toosan. (auto-asentoa en käytä ollenkaan). Joku varmaan osaa suoralta käsin sanoa missä mättää niin ei tarvitse itse lähteä tutkimaan..Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
-
taitaapa olla tässäkin tapauksessa puhaltimen "siili" eli Final Stage Unit finaalissa. Maksaa muutaman kympin ja on helppo vaihtaa. Ohjetta löytyy kyllä hakusanoilla kun viitsii etsiä._______________________________________
F11 530xd touring -13
e46 316i sport -05
ex- e61 525xd touring -09
ex- e39 525d touring -04
* Vikakoodien lukua,livedataa,koodailua yms Haukipudas-Oulu
Comment
-
-
Originally posted by Bimer View PostOmassa E39 puhallin alkanut temppuilemaan (autom.ilmastointi) . Ei oikein tottele puhallinnopeutta ja tuntuu lämpötilakin vaihtelevan turhan paljon, välillä puhaltaa pirun kovaa ja taas hiljenee mutta ei missään vaiheessa sammu ennen kuin itse sammuttaa koko toosan. (auto-asentoa en käytä ollenkaan). Joku varmaan osaa suoralta käsin sanoa missä mättää niin ei tarvitse itse lähteä tutkimaan..Originally posted by Bmw Master View PostKokeile search ja sanalla siili.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostToistetaan yllä mainittu: Kokeile search ja sanalla siili.Talvella: Ford Sierra iS
Kesällä: E92 335d
Comment
-
-
Originally posted by Bimer View PostTaitaa olla siis tämä osa: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=48-8656 ?
Tuon osan vaihdolla vika selviää melko varmasti!
Edellisessä samanlaiset oireet ja osan vaihtamalla vika katosi, helppo vaihtaa vaikka parkkipaikalla. Vähän vaatii äherrystä ja pieniä sormia, mutta helppo homma.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by Bimer View PostTaitaa olla siis tämä osa: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=48-8656 ?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Lienee sitten siilillä piikit vinossa täälläkin? Puhallin lopetti toiminnan kesken matka-ajon.. Ei puhaltanut kylmää eikä lämmintä, eikä ilmastointikaan pelittänyt. Sammutin puhaltimen hetkeksi..
Myöhemmin testattuna jaksoi antaa pienen viileän hönkäyksen, mutta uudemmalla yrittämällä ei sitäkään.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by Rios View PostLienee sitten siilillä piikit vinossa täälläkin? Puhallin lopetti toiminnan kesken matka-ajon.. Ei puhaltanut kylmää eikä lämmintä, eikä ilmastointikaan pelittänyt. Sammutin puhaltimen hetkeksi..
Myöhemmin testattuna jaksoi antaa pienen viileän hönkäyksen, mutta uudemmalla yrittämällä ei sitäkään.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
e39 525D manuaali-ilmastoinnilla, lämmityslaitteen puhallin heijaa jatkuvasti. Vaihdettu puhaltimen moottori ja siili, ei vaikutusta. Lisäksi kaikissa napeissa, joita tuossa lämpötilansäädinpaneelissa on(ilmastointi,sisäilmakierto,takalasin lämmitin), vilkkuu valo.
Olisiko tuo säädinpaneeli mahdollisesti rikki vai onko vika jossain muualla?e60 530dA -04
ex-e39 525D -01
ex-e36 325 -91
Comment
-
-
Originally posted by zdömii View Poste39 525D manuaali-ilmastoinnilla, lämmityslaitteen puhallin heijaa jatkuvasti. Vaihdettu puhaltimen moottori ja siili, ei vaikutusta. Lisäksi kaikissa napeissa, joita tuossa lämpötilansäädinpaneelissa on(ilmastointi,sisäilmakierto,takalasin lämmitin), vilkkuu valo.
Olisiko tuo säädinpaneeli mahdollisesti rikki vai onko vika jossain muualla?
-tomisigpic
520 e12 -78
318iS e36 -93
318i e30 -88
520i e34 -90
525iA e34 -92
728iA e38 -97
530dA e39 -01
530dA m-sport touring e39 -02
530dA m-sport touring e61 -08
116i e87 -10
530dA x-drive touring f11 -11
X5 eDrive40 f15 -16
Comment
-
-
E39 Puhallin 'pumppaa'
Lämmityslaitteen puhallin lakkasi puhaltamasta.
Sitten ostin etuvastuksen eli siilin varaosaliikkeestä.
Nyt toimii jonkun aikaa, n. 5min, normaalisti, mutta sitten alkaa katkoilu. puhaltaa pienen hetken välillä, mutta sitten taas sammuu. Tätä pumppausta jatkuu sitten pitempään.
Noiden linkkien mukaan siili saisi 12v sulakkeen nro28 kautta releeltä. Mittasin ohjausmodulilta tulevan ohjausjännitteen, joka vaihteli siististi 2-8 voltin välillä riippuen säätimestä.
Käytin puhallinta testatessani puolella teholla, jolloin ohjausjännite oli n. 4volttia siilin liittimen 3-pinnissä.
Virtamittarin kytkin tuohon nro28-sulakkeeseen.
Onko tuo pumppaaminen sittenkin normaalia?
Miksi alkuperäinen siili oli huomattavasti järeämpi kuin varaosasiili?
(BMW:n tiskillä siili oli myös paljon hennompi, kuin alkuperäinen.
Paljonko puhaltimen ottama virta saisi olla? Minulla oli maksimissaan n.18 ampeeria. Puhaltimen ääni on normaalin kuuloinen tohina.
Varaosaliikkeen(ei Motonet) siili maksoi puolet BMW-hinnasta(120eur)
Pitäiskö sittenkin turvautua BMW-hintaiseen siiliin vai?
Linkkini:
Siilien kuvat:
PDF 24 sivua:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CDAQ FjAF&url=http%3A%2F%2Fhome.comcast.net%2F~jimlev%2 FTab5-IHKA-E39.pdf&ei=84z5U8vBLKriywO_-YGABQ&usg=AFQjCNGueUZ8h5F3QOVYTSXptDiVRvwuHQ&sig2= 4tcauzypyJ2IH1AzXUdJFA&bvm=bv.73612305,d.bGQ
Kytkentä:
Varaosakirja:
Comment
-
-
E39 vm.-96 automaatti ilmastoinnilla.
Ilmastointi toimii mutta automaattiasennossa ei puhalla lainkaan ja palkit nollilla!.laittamalla pois automaattiasennolta ja säätämällä puhallusta manuaalisesti puhaltaa joka nopeudella normaalisti!
Missävika voisi olla?ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
Comment