Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touring 227-alustan kovuus / mukavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Siankarlo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 133
    • Helsinki

    E39 Touring 227-alustan kovuus / mukavuus

    Auto 530DAT -02, 195tkm ajettu.

    Auto ei ole m-sport mutta siinä on tehtaan sport-alusta

    220 SELF-LEVELING SUSPENSION
    227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

    Ilmeisesti siis sama kuin m-sport touringeissa, jos oon oikein ymmärtänyt.

    Tällä hetkellä takana alkuperäiset iskarit ja eteen on vaihdettu muutama vuosi sitten uudet tolpat, ehkä myös jouset, jotakin tarviketta. Käytännössä alusta on nykyisellään liian pintakova, kaikki epätasaisuudet tärskyvät alustasta läpi, fiilis on vähän niin kuin olisi liikaa painetta renkaissa. Kovemmassa vauhdissa menee nätimmin.

    Keväällä vaihdan tolpat ympäri ja todnäk myös varmuuden vuoksi uudet orkkisjouset eteen. Nyt vaan mietityttää suuresti, paraneeko kyydin liika pintakovuus vai onko kyseessä 227 -alustan ominaisuus Suomen teillä?

    Eli kertokaas joilla kokemuksia on, minkälainen tämän alustan mukavuus ja pintakovuus on alkuperäisenä uutena.
    2012 F11 530DAt Xdrive
    Ex 2002 E39 530DAt
  • Siankarlo
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 133
    • Helsinki

    #2
    :think edelleen mietityttää kannattaako entistää tehtaan madallettu alusta vai onko ollut jo alun perin liian kova pk-seudun teille. Mielessä on jopa käynyt, pitäisikö vaihtaa samoin tein tuo madallettu 227-alusta normialustaan, saisi vähän lisää maavaraa talveen ja pehmeämmän kyydinkin ehkä? Jonkin verran enemmän palikkaa tietysti menisi vaihtoon.

    Joka tapauksessa vaihtoehtona on vain ja ainoastaan alkuperäisosin toteutettu alustaremontti.
    2012 F11 530DAt Xdrive
    Ex 2002 E39 530DAt

    Comment

    • TKGL
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 260
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Siankarlo View Post
      :think edelleen mietityttää kannattaako entistää tehtaan madallettu alusta vai onko ollut jo alun perin liian kova pk-seudun teille. Mielessä on jopa käynyt, pitäisikö vaihtaa samoin tein tuo madallettu 227-alusta normialustaan, saisi vähän lisää maavaraa talveen ja pehmeämmän kyydinkin ehkä? Jonkin verran enemmän palikkaa tietysti menisi vaihtoon.

      Joka tapauksessa vaihtoehtona on vain ja ainoastaan alkuperäisosin toteutettu alustaremontti.
      Kyllä omassa M-Sportissa ainakin on ihan mukava alusta. Pitäis olla orkkis. Joskus tuntuu, että kovuutta vois olla enemmänkin. Tiedä sitten onko alusta jo vähän väsähtäny. Pintakovuutta en ole kyllä huomannu. Kesällä renkaat 235/45 17 ja talvella 225 55 16 (vai mikä se ny oli).

      Comment

      • 174000
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2008
        • 1178
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by Siankarlo View Post
        Auto 530DAT -02, 195tkm ajettu.

        Auto ei ole m-sport mutta siinä on tehtaan sport-alusta

        220 SELF-LEVELING SUSPENSION
        227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

        Ilmeisesti siis sama kuin m-sport touringeissa, jos oon oikein ymmärtänyt.

        Tällä hetkellä takana alkuperäiset iskarit ja eteen on vaihdettu muutama vuosi sitten uudet tolpat, ehkä myös jouset, jotakin tarviketta. Käytännössä alusta on nykyisellään liian pintakova, kaikki epätasaisuudet tärskyvät alustasta läpi, fiilis on vähän niin kuin olisi liikaa painetta renkaissa. Kovemmassa vauhdissa menee nätimmin.

        Keväällä vaihdan tolpat ympäri ja todnäk myös varmuuden vuoksi uudet orkkisjouset eteen. Nyt vaan mietityttää suuresti, paraneeko kyydin liika pintakovuus vai onko kyseessä 227 -alustan ominaisuus Suomen teillä?

        Eli kertokaas joilla kokemuksia on, minkälainen tämän alustan mukavuus ja pintakovuus on alkuperäisenä uutena.
        Ei ole sama kuin M-sport alusta. Ei tuo ainakaan omassa pintakova ollut. Korkeudesta en tiedä, mutta ei sitä voi kyllä matalaksi sanoa. Minkälaisilla kumeilla ajelet?
        ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
        '02 VW Golf 1.4i
        Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
        ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

        Comment

        • Siankarlo
          Bimmer Rookie
          • Sep 2010
          • 133
          • Helsinki

          #5
          Kiitos kommenteista. Outoahan tässä on juuri se, että alusta on kova myös 235/55/16 talvikumeilla. Kaikki terävämmät saumat ja montut tulevat läpi ja välillä fiilis on kuin olisi liikaa painetta renkaissa (ei ole). Haen jämäkkää mutta ehjän tuntuista ja ei pintakovaa alustaa.

          Toisesta ketjusta tosiaan ymmärsin, että 227-alusta olisi sama kuin touring m-sport, eli siis toukassa ei ole koskaan varustelistassa alustana m-sport. Tämä siis vain pelkkä muistikuva, voin olla väärässä.
          2012 F11 530DAt Xdrive
          Ex 2002 E39 530DAt

          Comment

          • Sekottaja
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 73
            • kuopio

            #6
            Kyllä omassa toukassa tuo sportti alusta oli mielestäni pintakova, juurikin tuollaisissa terävissä montuissa yms. Paljon paremmaksi muuttui kun vaihdoin eibachin jouset eteen.
            530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03

            Comment

            • Siankarlo
              Bimmer Rookie
              • Sep 2010
              • 133
              • Helsinki

              #7
              Päivitetääs tätä. Aikani pähkäiltyä alustan kovuusongelmat ratkesivat sillä että tehtaan madallettu lähti kiertoon ja alle tuli alkuperäistä vastaava (Sachs) normaalialusta (iskarit ympäri auton, uudet etujouset ja takapalkeiden ohjelmointi 20mm ylöspäin). Kierroksen hinta 1000,- alle laitettuna.

              Suosittelen tuhannen kilsan sisäänajon perusteella mukavuudenhaluiselle lämpimästi Joustovaraa on nyt selvästi enemmän ja alusta toimii paljon rauhallisemmin jyrkissä epätasaisuuksissa ja esim. Porvoon moottoritien heitoissa. Auto näyttää nyt mun silmään ryhdikkäältä kun aiemmin se oli mielestäni lintta. Rengasmelu taisi vielä hiljentyä vähän entisestäänkin, ihan varma en tästä ole. Joka tapauksessa nyt auto on todella hiljainen.

              Missään suhteessa ei alusta mielestäni huonontunut, kun ei tuo toukka kuitenkaan ole mikään kilpa-auto. Edelleen taittuu mutkiin aivan riittävän hyvin. Toki alla on muutenkin alkuperäinen rengastus (225/55-16).
              2012 F11 530DAt Xdrive
              Ex 2002 E39 530DAt

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Tämä topic on vastaus rukouksiini. Muistatko vielä mitkä sachsit laitoit? Super touring? Oliko taka iskareissa pituus eroa?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎