Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D päätermostaatin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1773
    • Ylöjärvi

    E39 530D päätermostaatin vaihto?

    Moro

    Autoni on -99 mallinen 530d, lämmöt ei nouse normaaliin joten termostaatti vaihtoon. Miten tämä operaatio suoritetaan? Ei oikein löytynyt hyvää ohjetta ja ilmeisesti ei ole kaikken nopeimpia operaatioita suorittaa.

    EGR termostaattia ei ilmeisesti tässä prefacelift 3 litraisessa ole, tulppasin egr:n jo toki.

    Olisin kiitollinen noista termostaatin vaihto-ohjeista

    ps hakua on käytetty.
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
  • Jozpen
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 40
    • Itävalta

    #2
    Eipä tuossa vaihtamisessa muistaakseni mitään erikoista ollut. sen verran purkaa tavaraa pois edestä että termarin ruuvit pääsee aukaisemaan. Vettähän tietysti tulee ulos jonninverran eli hommaa jäähdytinnestettä ennen kuin alat vaihtamaan. egr putken kun ottaa pois niin taitaa jo päästä käsiksi termostaattiin. Manuaali vaihteisessahan tuota egr termostaattia ei ole (ainakaan -98 ei ollut) mut automaatissa löytyy. Korjatkaa jos muistan väärin

    Comment

    • Thuppu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 3626
      • Seinäjoki

      #3
      Itellä 6/00 automaati eikä siinä ole egr-termaria. Sama vaihto-operaatio itelläkin edessä. samalla laittaa uuden vesipumpun, remmit ja rullat jne...
      BMW 740iA "ALPINA"
      BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
      Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
      Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        1h homma, noin 3litraa nestettä tulee ulos.

        flekti, tuulitunneli, egr putki ja turbolle menevä putki irti niin sitten on termari jo käsillä.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Jozpen
          Bimmer Rookie
          • May 2010
          • 40
          • Itävalta

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          1h homma, noin 3litraa nestettä tulee ulos.

          flekti, tuulitunneli, egr putki ja turbolle menevä putki irti niin sitten on termari jo käsillä.
          en muistaakseni ole koskaan omastani pää flektiä ja tuulitunnelia irroittanut ja termostaatin olen kuitenkin vaihtanut. Kaksikin kertaa itseasiassa samaan autoon .

          Siitä tulikin mieleen että kannattaa varmistua että uusi termostaatti on samanlainen. Mulle myytiin metroautosta väärä termostaatti kun on olemassa kahta vaihtoehtoa. ekalla yrittämällä otin vanhan irti ja aloin vertaamaan uutta ja vanhaa keskenään. ruuvit vähän eri kulmassa. tiskiltä kehtasivat vielä väittää että autooni on vaihdettu jälkikäteen vesipumppu koska heidän tietokantansa mukaan ovat myyneet oikean termostaatin. kumma vaan että paikalla olleessa termostaatissa oli leima vm.98 kuten autokin. onneksi arvasin heidän vastauksensa ja itsellä oli printattuna räjäytyskuva ja näyttää myyjälle suoraan kuvasta oikea osanumero ja se että kyseiseen autoon on oikeasti ollut kahta eri termostaattia. hammasta purren ottivat väärän takaisin ja tilasivat uuden ruotsista (jolla oli muuten melkeen tuplat hintaa ekaan versioon verrattuna )

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Jozpen View Post
            en muistaakseni ole koskaan omastani pää flektiä ja tuulitunnelia irroittanut ja termostaatin olen kuitenkin vaihtanut. Kaksikin kertaa itseasiassa samaan autoon .

            Siitä tulikin mieleen että kannattaa varmistua että uusi termostaatti on samanlainen. Mulle myytiin metroautosta väärä termostaatti kun on olemassa kahta vaihtoehtoa. ekalla yrittämällä otin vanhan irti ja aloin vertaamaan uutta ja vanhaa keskenään. ruuvit vähän eri kulmassa. tiskiltä kehtasivat vielä väittää että autooni on vaihdettu jälkikäteen vesipumppu koska heidän tietokantansa mukaan ovat myyneet oikean termostaatin. kumma vaan että paikalla olleessa termostaatissa oli leima vm.98 kuten autokin. onneksi arvasin heidän vastauksensa ja itsellä oli printattuna räjäytyskuva ja näyttää myyjälle suoraan kuvasta oikea osanumero ja se että kyseiseen autoon on oikeasti ollut kahta eri termostaattia. hammasta purren ottivat väärän takaisin ja tilasivat uuden ruotsista (jolla oli muuten melkeen tuplat hintaa ekaan versioon verrattuna )
            Arvasin että joku tulee huutelemaan että sitä ei tarvitse ottaa irti, mutta helpottaa kuitenkin hommia kun on tilaa nähdä mitä tekee.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎