Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 m52b28tu hetkellinen nykyminen/tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gunkkari
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 56
    • Oulu

    E39 m52b28tu hetkellinen nykyminen/tärinä

    Heip! Aamulla kun ajoin töihin, niin alkoi niin perkeleesti täristämään tuossa 2000rpm kohdalla auto 3-4-5 vaihteilla (5 vaihteella 90-100km/h ei oikeen edes kiihtynyt mihinkään, täristi vain). Kun hidastelin liikennevaloihin moottoritieltä, tuntui kuin olisi joku pytty ollut poissa , kun auto heivasi ja tärisi tyhjäkäynnillä.

    Sammutin auton ja käväisin työpaikalla, kunnes kaveri hoksasi että hänellä on OBD2 lukija mukana. Lähdimme uudelleen ajamaan, mutta tärinä ei toistunut (auto lämmin, olisiko vaikutusta asiaan?)

    Luin läpi nykimisviat FAQ:n, ja ajateltiin ottaa OBD:llä vähän dataa..

    Tässä kuitnekin OBD mittaukset, jos joku tästä jotain tajuaa, minä en nimittäin osaa lukea.

    Vaikka lämä oli pohjassa, niin antoi throttle positioniksi vain 91%, onko tuo normaalia? Ei varmaan liity kuitenkaan ongelmaan..

    Isompi kuva :

    Uploaded with ImageShack.us
    Attached Files
    Last edited by Gunkkari; 24-03-2011, 11:20.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    No noi arvot ei hyödytä ketään sinänsä. Oliko vikakoodeja muistissa?
    Esim Inpalla saisi paljon enemmän irti.

    Äkkiseltään tuntuu että kyse olisi sytytyskatkoksista, tarkista ettei tulpat ui öljyssä ja katso perus imuvuotokohdat eli haitarikumit ja varsinkin sen sisemmän kumin haara mistä se haarautuu tyhjäkäyntimoottorille.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Gunkkari
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 56
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Supa View Post
      No noi arvot ei hyödytä ketään sinänsä. Oliko vikakoodeja muistissa?
      Esim Inpalla saisi paljon enemmän irti.

      Äkkiseltään tuntuu että kyse olisi sytytyskatkoksista, tarkista ettei tulpat ui öljyssä ja katso perus imuvuotokohdat eli haitarikumit ja varsinkin sen sisemmän kumin haara mistä se haarautuu tyhjäkäyntimoottorille.

      Juu pitää tarkistaa. Ei ollut mitään vikakoodeja muistissa jostain syystä. Se kummastutti. Tärinä kuitenkin oli aikamoista. Samoten se että "vika" oli korjaantunut itsestään?

      Comment

      • Mr_Horsepower
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 112
        • Kouvola

        #4
        Katsoisin kaikki suuttimien liittimet läpi...ja lähinnä niin että auto on käynnissä ja heiluttelet liitimiä...jos jonkun liitimen kohdalla tapahtuu muutosta niin siellä hapettumaa...

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎