Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ABS-ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    e39 ABS-ongelma.

    Hep!

    Näitä keskusteluita tässä pari päivää kahlannut läpi, mutten oo juuri hullua hurskaammaksi niistä tullut. Absin ja asc:n merkkivalot palaa mittaristossa. Käytin Wetterin pikahuollossa kotteron, jossa todettiin että vika on kuskinpuolen eturenkaalla. Uutta tunnistintakin kokeiltiin, tuloksetta. Eli vikamahdollisuuksia on siis johdotuksessa, pyörän laakerissa (jossa kuulemma tuntui pienenpieni välys) tai paskalla mäihällä boxissa. ABS:n boxi antoi kertoi kuitenki että muiden renkaiden tunnistimet toimii normaalisti. Voiko tuo vika nyt olla boxissa, vai pitäiskö nuo johdotukset alkaa ensin mittaamaan? Missä kohtaa boxi on 530d:n konehuoneessa? Onkohan missään olemassa sähkökaaviota, josta näkis mitkä piuhat tulee vas. eturenkaalta?
    Onko boxin vaihto työläs homma? Olisko Oulussa reilua kanssa-autoilijaa, jolta boxia voisi lainata hetkeksi, että saisi leiman kiesiin ja pistäisi samalla uuden boxin tilaukseen, sikäli kun tuo vika nyt siinä on? Auto siis 3/99, 530d.
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

    #2
    Boksin voi myös korjauttaa, Sercap huoltopalvelut Rovaniemellä tai Kemissä Oulu lähin paikka. Jos vika poistuu ajoittain ja riippuu moottorin lämpötilasta se voi olla boksissa. Jos valot taas sammuvat aina kun auton käynnistää mutta syttyvät heti liikkeelle lähtiessä vika on siinä että anturin ja pyörännavan väli on hapettunut ja anturi on oksidin kerrostumisen johdosta noussut pari milliä eikä saa pulssia kehältä. Jos uutta tunnistinta on kokeiltu mutta kiinnityspintaa ei ole putsattu huolella ei tällainen vika poistu, mutta valot eivät siis toisaankaan silloin pala jos auto ei liiku. Jos valot palavat myös auton ollessa käynnissä paikallaan ennen ajamaan lähtöa ja uudellakin anturilla on sama juttu on vika joko boksissa tai anturin johdotuksessa. Googlaa bmw wds, löydät kytkentäkaavion. Boksin puolelta ei tule liittimeen tunkea mitään mittausta varten, sillä kontaktit löystyvät, mittaus suoritetaan liittimen takapuolelta suojakansi irtoaa helposti (pari klipsiä).

    Comment

    • mijuko
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 951
      • ۩□□۩

      #3
      Viikko sitten autostani korjattiin sama vika.
      Vasemmanpuolen etu-anturi vaihdettiin ja vioittunut ABS-ohjainlaite
      korjattiin (Uusi maksaa n.800€?).
      Vika ilmeni sivutörmäyskolarin yhteydessä, mutta meni omaan piikkiin
      koska vika on "automallille ominainen tyyppivika" joten vakuutusyhtiö ei ole
      korvausvelvollinen, "Ei voi liittyä vahinkotapahtumaan".
      Hintaa tuli 373€... ei paha mutta harmittaa

      Comment

      • WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

        #4
        Originally posted by mijuko View Post
        Viikko sitten autostani korjattiin sama vika.
        Vasemmanpuolen etu-anturi vaihdettiin ja vioittunut ABS-ohjainlaite
        korjattiin (Uusi maksaa n.800€?).
        489,70€ http://suomi.schmiedmann.com/3452675...numerolla.aspx

        Vikahan ei yleensä molemmissa yhtäaikaa ole joten toinen työ lienee ollut tarpeeton.

        Comment

        • mijuko
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2010
          • 951
          • ۩□□۩

          #5
          Originally posted by WSE1 View Post
          489,70€ http://suomi.schmiedmann.com/3452675...numerolla.aspx

          Vikahan ei yleensä molemmissa yhtäaikaa ole joten toinen työ lienee ollut tarpeeton.
          Tätä ihmettelin itsekin, että miten nuo molemmat osat ovat muka hajonneet yhtäaikaa ja juuri sillä hetkellä kun Golffi-kuski päätti kolmion takaa kylkeen puskea? "Tämä tyyppivian aktivoituminen ei voi liittyä vahinkotapahtumaan" -Tapiolan Asiantuntija-

          Comment

          • juuze
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 1938
            • Oulu

            #6
            Tuli ratkaisu tällekki vialle.
            Vasemmanpuolen eturenkaan anturi paskana. Kokeiltiin toimivaa -> ei toimi. ABS-boxi remonttiin, todettu vialliseksi ja korjattu -> ei toimi. Vaihdettu uusi anturi vasemmalle eteen -> toimii.
            Mystinen tuplavika, jonka eteen tuli hikoiltua pari kuukautta, mutta nyt mennään.
            Jussi
            F31 320xda & e39 530d Msport
            ex e87, e39, e34, e28 & e30

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎