Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 airbag valo herjaa

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    e39 airbag valo herjaa

    Nyt on sillälailla että huomenna mennee leima umpeen ja tarvis käydä katsastamassa auto. Airbagin valo palaa, joten tiedetään että ei se läpi mene. Testerillä se ei lähtenyt pois vaan herjasi jotain semmosta kuin "drivers side firing circuit". Käyn ny hakemassa sen kuukauden lisäajan, mutta kun mielenkiintoa ei ole sitä mihinkään liikkeeseen viedä, jotenka olisiko jotain itse tehtävissä?
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    Ei taida olla kellään tietoa kun ei search edes auttanut.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Mikäs se tarkka vikakoodi oli? Tuo teksti vittaa joko kuskin vyönkiristimen räjäytyspiiriin (johtoihin tai liitoksiin) tai kuskin AirBagiin (todennäköisesti slipring).
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Night-Wind
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1534
        • 02

        #4
        ^ Ei prkl taida olla sitä lappua enää korjussa, jotta näkisi sen. Sitä olenkin ajatellut, että mahtaako se nyt rattiin mitenkään liittyä kun siinä vartavasten lukee että "drivers side". Jos apukuskin puolellakin olisi ratti niin sitten olisi asia eri.
        ex: BMW E38 735iA -97
        ex: MB W211 E200CDI -03
        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
        ex: BMW E39 528iA -96
        ex: MB W126 300SE -89
        ex: BMW E34 525iAT -95
        ex: BMW E36 316iA -91

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Originally posted by Night-Wind View Post
          ^ Ei prkl taida olla sitä lappua enää korjussa, jotta näkisi sen. Sitä olenkin ajatellut, että mahtaako se nyt rattiin mitenkään liittyä kun siinä vartavasten lukee että "drivers side". Jos apukuskin puolellakin olisi ratti niin sitten olisi asia eri.
          "drivers side" kertoo vain sen, että viallinen piiri sijaitsee kuljettajan puolella.
          Apukuskilla on vähintään yksi AirBag, vaikka ratti onkin vain kuskilla...
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #6
            ^ Näin. Tarkoitinkin vain, että luulisi että siinä vikakoodissa olisi silloin jotain rattiin viittaavaa, eikä pelkästään tuo mainitsemani teksti. Jos siinä lukee drivers side niin oletettavaa on että kyseinen vikapaikka on myös apukuskin puolella, eikös? Näinollen vika ei olisi ratissa, mutta paskaakos tässä puhun.. tarvii viikonloppuna repiä penkki irti ja kahtella niitä johtoja. Tässä iltavuoro viikolla mittään kerkeiä.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • TMW
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 145
              • Kempele

              #7
              Itsellä hehkui myös ( en luettanut koodeja ) Seuraavaksi lopetti vakkari ja muutkin ratin napeista toimimasta. Pari kuukautta airbag valon syttymisestä rouvan aukaistessa meikkipeilin sammui myös radio...virtalukon pohja vaihtoon ja viat loppui siihen tältä erää. Niin ja takalasin pyyhinkin alkoi toimimaan myös ).

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Taitaa vika kuitenkin olla oven ja rungon välisessä liittimessä
                Auki ja puhdistus.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  #9
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Taitaa vika kuitenkin olla oven ja rungon välisessä liittimessä
                  Auki ja puhdistus.
                  Jaa. No missä on liitin jos se on "oven ja rungon välissä"?
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Night-Wind View Post
                    ^ Näin. Tarkoitinkin vain, että luulisi että siinä vikakoodissa olisi silloin jotain rattiin viittaavaa, eikä pelkästään tuo mainitsemani teksti. Jos siinä lukee drivers side niin oletettavaa on että kyseinen vikapaikka on myös apukuskin puolella, eikös? Näinollen vika ei olisi ratissa, mutta paskaakos tässä puhun.. tarvii viikonloppuna repiä penkki irti ja kahtella niitä johtoja. Tässä iltavuoro viikolla mittään kerkeiä.
                    Niin, viittaako 'driver' nyt siis kuskiin vai apukuskiin? :think
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • buksin-1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 4592
                      • Keski-Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      Jaa. No missä on liitin jos se on "oven ja rungon välissä"?
                      Kun avaat oven, siinä näkyy haitarikumi ja sen päässä liitin ruuveilla kiinni.
                      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                      SISUSTAT modaukset

                      Comment

                      • Dunky
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 4929
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Jaa. No missä on liitin jos se on "oven ja rungon välissä"?
                        Nyt silmä käteen
                        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Vuoden 96 malleissa ei ollut etuovien bagejä vakiona, joten jos niitä ei ole lisävarusteena otettu, niin oven liitintä on turha tutkia.

                          Ja lopetetaan muutenkin se ihmettely. Käyt luetuttamassa ne vikakoodit ja otat pilkun tarkasti tuloksen paperille koodinumeron kera, niin auto saattaa josku tulla kuntoonkin.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            #14
                            Valo häipyi, kun näytin penkin alla olevalle isolle airbagin liittimelle kontaktisprayta.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • NiQla
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2010
                              • 46
                              • Haukipudas

                              #15
                              pakko kokeilla itsellekkin, jos vaikka tuurilla sais sammumaan.. ja sitten heti katsastamaan

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎