Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dA Touring '00-'01 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Silbo
    Newbiemmer
    • Mar 2011
    • 2
    • Kouvola

    530dA Touring '00-'01 ?

    -Terve kaikille! (Eka postaus, ei BMWtä vielä omana..)

    Olen ajellut nyt noin 10v huoletta HDi Citikalla ja nytte ois kiinnostus herännyt otsikonmukaiseen autoon. Kehua ja ylistystä olen saanut kuulla kyseisestä autosta työkaverin kautta. Kuulemma saisi taattua laatua käypään hintaan (Alkuperäinen hinta kun kielii tosiaankin laadusta).. Viime viikon "kylmätyypistä" jäi pikku kipinä päälle. Sääli ettei koeajo käynyt..

    Nyt vain olisin kiinnostunut saada tietää mitä kysellä ennen ostoa. Onko tiettyjä ruostekohtia Touringissa jotka pitää tarkistaa?
    Mitä mieltä vaihdelaatiko(i)sta (M/A) 250tkm:n jälkeen? Ihan mitä vain kannattaisi tietää tulevaisuutta varten..

    BTW.. Mikäs juttu on noiden "imuläppien" kanssa kun monet näemmä poistaa ne? Muuttuuko jokin parempaan/huonompaan suuntaan?..
    Last edited by Silbo; 28-03-2011, 22:15.
    Citroen Xsara HDi '99 66tkm-399tkm/2001-2011... BMW 530d(A) '01?.. Saas nähdä, kunhan sen oikean ensiksi omakseni löydän!!...
  • KuPa
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 282
    • suomi

    #2
    Originally posted by Silbo View Post
    -Terve kaikille! (Eka postaus, ei BMWtä vielä omana..)

    Olen ajellut nyt noin 10v huoletta HDi Citikalla ja nytte ois kiinnostus herännyt otsikonmukaiseen autoon. Kehua ja ylistystä olen saanut kuulla kyseisestä autosta työkaverin kautta. Kuulemma saisi taattua laatua käypään hintaan (Alkuperäinen hinta kun kielii tosiaankin laadusta).. Viime viikon "kylmätyypistä" jäi pikku kipinä päälle. Sääli ettei koeajo käynyt..

    Nyt vain olisin kiinnostunut saada tietää mitä kysellä ennen ostoa. Onko tiettyjä ruostekohtia Touringissa jotka pitää tarkistaa?
    Mitä mieltä vaihdelaatiko(i)sta (M/A) 250tkm:n jälkeen? Ihan mitä vain kannattaisi tietää tulevaisuutta varten..

    BTW.. Mikäs juttu on noiden "imuläppien" kanssa kun monet näemmä poistaa ne? Muuttuuko jokin parempaan/huonompaan suuntaan?..
    Terve, itse siirryin C5:sta (bensa kylläkin) viime vuonna bemariin ja kyyti on kieltämäti ollu mukavempaa, mutta on noita ikäviä ylläreitäkin ollunna! ..eli enpä tiedä sitten enään tosta huoletta ajosta!

    Taitaa se takaluukku olla ainakin "Tyypillinen" ruostekohta! Jos 250tkm ajettu, niin varmaankin on jo laatikko kertaalleen vaihdettu!? :think Loppukaikenviimettekkeeks...Tyytyväinen olen kulkineeseen tähän asti ollunna!
    "530da touring -00"

    Comment

    • mixxis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2009
      • 1877
      • Jyväskylä / Uurainen

      #3
      äläs nyt kupa liiottele sen laatikon kans itellä 249tkm lasissa eikä oireita, öljyjäkään ole vielä vaihdettu laatikkoon...

      tuolta raskas tietopaketti ko. mallisarjan hankintaan liittyen
      ---> http://www.btcf.fi/forum/showthread....=ostamassa+e39

      tuolla juttua imusarjan läpistä
      ---> http://www.btcf.fi/forum/showthread....rjan+l%E4p%E4t

      kyllähän ne kannattaa pois ottaa, varmuuden vuoksi, ajan myötä niistä koituu kuitenkin ongelmia. Muuten poistaminen vaikuttaa hyvin vähän mihinkään...
      ___________________________________
      __________________________________________________
      At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



      [ Focus stw ]
      [ A6 C7 3.0tdi Q ]

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #4
        270tkm itsellä eikä vaihdettu öljyjä lootasta ihan hyvin pelittänyt.

        Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin että osta mahdollisimman varusteltu yksilö niin ei jää ainakaan jälkeenpäin harmittamaan ja saat rahoillesi vielä enemmän vastinetta, sport tai mukavuus penkit ehdottomat.

        Ruostekohdat peräluukku ja polttoaineluukku. Varautua kannattaa yllättäviin menoeriin. Alusta, suuttimet, polttoaineensiirtopumppu, turbo ovat aika yleisiä. Läpät kannattaa purkaa pois ja EGR tukkia niin eipähän imusarja paskotu. Itsellä oli suurimmat remontit omassa 180tkm kohdalla sen jälkeen kyllä on pelannut hyvin ja mitään isompaa ei ole ollut.
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          #5
          Originally posted by humala View Post

          Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin että osta mahdollisimman varusteltu yksilö niin ei jää ainakaan jälkeenpäin harmittamaan ja saat rahoillesi vielä enemmän vastinetta, sport tai mukavuus penkit ehdottomat.


          Itsellä oli suurimmat remontit omassa 180tkm kohdalla sen jälkeen kyllä on pelannut hyvin ja mitään isompaa ei ole ollut.
          (Varsinkin alkuperäiset) M-sport-varustellut yksilöt on kalliimpia, mutta myös huomattavasti arvostetumpia.

          Huomioi myös se asia, että tuossa 2000-2001 välissä tuli facelift.


          Minulla on tässä 525da:ssa, kuten ex 530da:ssakin, suurimmat remontit osunut tuohon 200-250tkm välille, kuten alustan osien kattava uusiminen, ilmajouset, laturi, pa-pumput, abs-antureita jne.

          Tietty koeajolla kannattaa katsoa myös takalasin pesin/pyyhkimen toiminta, valojen korkeussäätö, ja muutenkin lisävarusteiden toiminta, kaikkea ei ikinä tule testattua ja on ikävä huomata sitten jälkeenpäin että esim. navigaattori ei toimi / etupenkit ei lämpene / webasto ei lämmitä / cd-vaihtajassa ei ole makasiinia yms yms

          Itse en ole ruostetta löytänyt (vielä) kuin kontinluukun alareunasta ja kuskin oven pystyreunasta.
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Originally posted by Silbo View Post
            -Terve kaikille! (Eka postaus, ei BMWtä vielä omana..)

            Olen ajellut nyt noin 10v huoletta HDi Citikalla ja nytte ois kiinnostus herännyt otsikonmukaiseen autoon. Kehua ja ylistystä olen saanut kuulla kyseisestä autosta työkaverin kautta. Kuulemma saisi taattua laatua käypään hintaan (Alkuperäinen hinta kun kielii tosiaankin laadusta).. Viime viikon "kylmätyypistä" jäi pikku kipinä päälle. Sääli ettei koeajo käynyt..

            Nyt vain olisin kiinnostunut saada tietää mitä kysellä ennen ostoa. Onko tiettyjä ruostekohtia Touringissa jotka pitää tarkistaa?
            Mitä mieltä vaihdelaatiko(i)sta (M/A) 250tkm:n jälkeen? Ihan mitä vain kannattaisi tietää tulevaisuutta varten..

            BTW.. Mikäs juttu on noiden "imuläppien" kanssa kun monet näemmä poistaa ne? Muuttuuko jokin parempaan/huonompaan suuntaan?..
            On kyllä aika kova luottamus ollut 10 vuotta vanhaan, 250 tkm ajettuu 530d:hen, jos alkaa hehkuttaan työkavereille autoa. Itse pitäisin turvan tukossa, tuohan voi olla käynnistymättä joku kaunis päivä a)suuttimen vuotamisen, b)nokka-akselin asentotunnistimen, c)siirtopumpun tai d)webaston virhetoiminnon takia. Olisi se sitten noloa. Vaikka hyvä auto se muuten on, ei nuo mitään kamalia ongelmia lopulta ole. Mutta kun autolla alkaa olla tuota ikää aikalailla. Miksei samalla hypätä E60:iin, eli uudempaan 5-sarjalaiseen, se sopinee postmodernin interiöörin takia Citikkaan tottuneelle paremmin. Ja se E39-kuskin hehkutus loppuu samalla myös.

            Comment

            • mixxis
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2009
              • 1877
              • Jyväskylä / Uurainen

              #7
              Originally posted by pmv View Post
              Miksei samalla hypätä E60:iin, eli uudempaan 5-sarjalaiseen

              two words:

              kymppi tonni

              Noin niinkun pyöristettynä.
              Noin niinkun jos omalle kohdalle miettii.
              ___________________________________
              __________________________________________________
              At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



              [ Focus stw ]
              [ A6 C7 3.0tdi Q ]

              Comment

              • salsal
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 38
                • Lahti

                #8
                Originally posted by pmv View Post
                On kyllä aika kova luottamus ollut 10 vuotta vanhaan, 250 tkm ajettuu 530d:hen, jos alkaa hehkuttaan työkavereille autoa. Itse pitäisin turvan tukossa, tuohan voi olla käynnistymättä joku kaunis päivä a)suuttimen vuotamisen, b)nokka-akselin asentotunnistimen, c)siirtopumpun tai d)webaston virhetoiminnon takia. Olisi se sitten noloa. Vaikka hyvä auto se muuten on, ei nuo mitään kamalia ongelmia lopulta ole. Mutta kun autolla alkaa olla tuota ikää aikalailla. Miksei samalla hypätä E60:iin, eli uudempaan 5-sarjalaiseen, se sopinee postmodernin interiöörin takia Citikkaan tottuneelle paremmin. Ja se E39-kuskin hehkutus loppuu samalla myös.
                Tottahan nuo vikaantumiset on. Enemmän tai vähemmän vikaa, on kyllä odotettavissa jokaiseen 10 vuotta vanhaan ja 250 tkm ajettuun autoon. Ei kai se liene yllätys kenellekään :think

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by mixxis View Post
                  two words:

                  kymppi tonni

                  Noin niinkun pyöristettynä.
                  Noin niinkun jos omalle kohdalle miettii.
                  Niin mut hei, taskurahaa monille.
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Futis
                    Newbiemmer
                    • Feb 2005
                    • 25
                    • TRE

                    #10
                    Omalla -01 mallilla ajettu 350tkm. Itsellä se on pyörinyt jaloissa 8 vuotta ja 250tkm.
                    Laatikolle ei ole tehty mitään. Alustassa ei ole vaihdettu mitään. Läpät poistettu. Yksi suutin meni joskus 250tkm paikkeilla sekä nokan asentotunnistin, puhaltimen säätövastus ja EGR termari vaihdettu. Siinä remontit toistaiseksi ja tietenkin joukko kuluvaa osaa kuten jarruja, tuulilaseja, renkaita yms
                    Ei näissä mitään suurempaa taida ollakkaan jos vaan huoltaa säännöllisesti ja ajelee siististi.
                    Mutta jos topikin aloittaja aikoo 10 vuotta ajella ostoksella niin ehkä hieman tuoreempi voisi olla kannattavampi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎