Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    530d kestävyys

    Siskon puolesta joudun kyselemään, mersu vaihtumassa bemariin

    Eli, tuomonen e61 530d ois tarjolla ja mese menis vaihdossa. Myyjän mukaan autoon ajettu 535d:n softa :think ja tehoja 280hv... Pystyykö tuon softan muutoksen tekemään nuin ja onko paikkoja mitkä voivat alkaa antautumaan nuilla tehoilla? Automaatti kyseessä..

  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    530d vs. 535d softa ??

    Originally posted by däädää View Post
    Siskon puolesta joudun kyselemään, mersu vaihtumassa bemariin

    Eli, tuomonen e61 530d ois tarjolla ja mese menis vaihdossa. Myyjän mukaan autoon ajettu 535d:n softa :think ja tehoja 280hv... Pystyykö tuon softan muutoksen tekemään nuin ja onko paikkoja mitkä voivat alkaa antautumaan nuilla tehoilla? Automaatti kyseessä..
    minkä ikäinen auto kyseessä ??
    ihan pikkuisen epäilen 530d yhdellä turbolla ja 535d kahdella turbolla.
    että mitenkähän arvon virivelhot ovat tuon ohjelman saaneet toimimaan.

    Lienee ehkä kysymys saman tehoisista koneista tuohon perinteiseen koneeseen 530d virisoftan asennuksen jälkeen.
    Nämä lähes kaikki virisofta käsitellyt koneet sopivasti vedätettynä jyristävät.
    ilmeisesti voimansiirto/momentinmuunnin "hivenen" resonoi kasvaneesta väännöstä johtuen.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • däädää
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 756
      • Tornio

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      minkä ikäinen auto kyseessä ??
      ihan pikkuisen epäilen 530d yhdellä turbolla ja 535d kahdella turbolla.
      että mitenkähän arvon virivelhot ovat tuon ohjelman saaneet toimimaan.

      Lienee ehkä kysymys saman tehoisista koneista tuohon perinteiseen koneeseen 530d virisoftan asennuksen jälkeen.
      Nämä lähes kaikki virisofta käsitellyt koneet sopivasti vedätettynä jyristävät.
      ilmeisesti voimansiirto/momentinmuunnin "hivenen" resonoi kasvaneesta väännöstä johtuen.
      http://www.nettiauto.com/bmw/530/3791973 eli tämä auto kyseessä.. Joku asioista tietävämpi vois tuolle soitella ja kysellä vähän enemmän jos vain kiinnostusta löytyis Itse kun en näistä uusista bemareista juuri mitään tiedä

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        #4
        Originally posted by e46touring View Post
        minkä ikäinen auto kyseessä ??
        ihan pikkuisen epäilen 530d yhdellä turbolla ja 535d kahdella turbolla.
        että mitenkähän arvon virivelhot ovat tuon ohjelman saaneet toimimaan.
        tuosas yks esimerkki, kaverin 530d.



        tosin onhan tuossa isompi coolerikin jo.
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by däädää View Post
          http://www.nettiauto.com/bmw/530/3791973 eli tämä auto kyseessä.. Joku asioista tietävämpi vois tuolle soitella ja kysellä vähän enemmän jos vain kiinnostusta löytyis Itse kun en näistä uusista bemareista juuri mitään tiedä
          Auto ei ole vm 2005, koska rekisteröity 8/2004. Vm 2005 tuli syyskuussa 2004. Ainoa huomattava ero minkä muistan on toimiva BT-liityntä puhelimeen.
          Autossa ei myöskään ole orggispakoputki, ei ainakaan vm 2004 DPF- koneellisten. Liittynee tuohon viritykseen.
          Koska kilsoja on jo 230 tkm, vikoja noihin alkaa tulemaan väistämättä. Tuskin mitään vakavaa, mutta kaikkea pientä, mutta tuohonhan tietysti varmaan jo on varauduttukin.
          Kestävyydestä: ihan sama mitä tälläkin palstalla kirjoitellaan, voimansiirtoa ei ole mitoitettu tuollaisille väännöille. Eli loppu voi olla lähellä...tai kaukana. Joka tapauksessa huomattavasti lähempänä kuin vakiokoneisella.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Thuppu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2007
            • 3626
            • Seinäjoki

            #6
            Mitäs osia voimansiirrosta menee? :think
            BMW 740iA "ALPINA"
            BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
            Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
            Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Thuppu View Post
              Mitäs osia voimansiirrosta menee? :think
              Samaa ihmettelen itsekin ,omassa ex oli softattuna 272\580 ja hyvin kesti 80 tkm..(160-->240tkm)kyllä nuo kestää oli softa tai ei .
              Enempi murheita muissa jutuissa (takaluukujohtosarja,pakosarja,strartti,radion kuuluvuus yms)
              Jos auto ok niin eihän toi ihan pahan hintainen kampe ole.

              Ja tuskin tuossa 535d softa on vaan oma josta räätälöity 535d tehot..
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎