Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä E39 523iA:n lastuttamisesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • minttu2
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 46
    • Jyväskylä

    Kysymyksiä E39 523iA:n lastuttamisesta

    Ensiksi kysymys että mistä kannattaisi se lastu hommata, minkä merkkinen ja mikä on sopiva hintahaarukka?

    Jollain varmaan kokemustakin löytynee että kuinka paljon nousee väännöt ja tehot, suunnilleen? Entä polttoaineen kulutus, hieman laskua?

    Lopuksi vielä kysymys vapaavirtaussuodattimesta, kannattaako vaihtaa, hyötyjä?
  • Rapamaha
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 683
    • -

    #2
    Re: Kysymyksiä E39 523iA:n lastuttamisesta

    Originally posted by minttu2
    Ensiksi kysymys että mistä kannattaisi se lastu hommata, minkä merkkinen ja mikä on sopiva hintahaarukka?

    Jollain varmaan kokemustakin löytynee että kuinka paljon nousee väännöt ja tehot, suunnilleen? Entä polttoaineen kulutus, hieman laskua?

    Lopuksi vielä kysymys vapaavirtaussuodattimesta, kannattaako vaihtaa, hyötyjä?
    1. Ei mistään, ei mitään, ei mikään. :(

    2. Eivät pahemmin nouse, eikä pahemmin laske :(

    3. Ei kannata, ei hyödytä (kartiomallista siis, korvaava laatikko voi olla ihan ok :? )

    Pari lisähepoa, 5Nm vääntöä ja hienoisen kulutuksen laskun saapi aikaan siirtymällä 98-oktaaniseen gasoon.


    Näin säästät lastutuksen hinnan (n. 600eur) ja ja ehkä myös vv-filtterin hinnan (n. 100eur) -> osta KePö:n kiskalta -> alat katteleen alunperinkin tehokkaampaa E39:ia jos ei kerran 523:lla kerkiä. Toinen konsti on se että hommaat jostain selvästi nuhaisemman auton välillä alle pariksi päivää, kyllä se 523 tuntuu aikalailla raketilta sen jälkeen :rasta:

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #3
      Re: Kysymyksiä E39 523iA:n lastuttamisesta

      Originally posted by Rapamaha
      Originally posted by minttu2
      Ensiksi kysymys että mistä kannattaisi se lastu hommata, minkä merkkinen ja mikä on sopiva hintahaarukka?

      Jollain varmaan kokemustakin löytynee että kuinka paljon nousee väännöt ja tehot, suunnilleen? Entä polttoaineen kulutus, hieman laskua?

      Lopuksi vielä kysymys vapaavirtaussuodattimesta, kannattaako vaihtaa, hyötyjä?
      1. Ei mistään, ei mitään, ei mikään. :(

      2. Eivät pahemmin nouse, eikä pahemmin laske :(

      3. Ei kannata, ei hyödytä (kartiomallista siis, korvaava laatikko voi olla ihan ok :? )

      Pari lisähepoa, 5Nm vääntöä ja hienoisen kulutuksen laskun saapi aikaan siirtymällä 98-oktaaniseen gasoon.


      Näin säästät lastutuksen hinnan (n. 600eur) ja ja ehkä myös vv-filtterin hinnan (n. 100eur) -> osta KePö:n kiskalta -> alat katteleen alunperinkin tehokkaampaa E39:ia jos ei kerran 523:lla kerkiä. Toinen konsti on se että hommaat jostain selvästi nuhaisemman auton välillä alle pariksi päivää, kyllä se 523 tuntuu aikalailla raketilta sen jälkeen :rasta:
      Kokemusta: Vaihdat putken siihen , saat jo tuntuvasti lisää vääntöä yläkierroksilla. Kunnon alusta lisää myös tuota kiihtyvyyden tunnetta todella paljon. Mulla oli 150000 ajettu alusta, ja kun sen vaihdoin, tuntui auto todella raketilta. Lastu maksaa noin 600€ eikä ole vaihdettavissa, eli sen softan joutuu
      ajaa sinne sisään, ei mielestäni järkeä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎