Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 painetta jäähdytinjärjestelmässä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrki78
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 3
    • helsinki

    e39 painetta jäähdytinjärjestelmässä

    Söörtsillä huonosti löysin aiheesta, mutta joka tapauksessa. Jäähdytysjärjestelmä vuosi ja se korjattiin juuri, kokeilin äsken sammutettuani auton (kuumaksi ajettu) että aika paljon tuntuu olevan painetta ylävesiletkuissa. Joku sanoi että kyllä siellä painetta kuuluukin olla mutta vaikea sanoa kuuluuko noin paljon, joustaa kyllä sormen kanssa painettuna mutta aika vähän pientä voimaa käyttäen. 2barin korkki paisarissa, sitä ei tiedä toimiiko enään siinä paineessa.. 1.4barin korkkeihin jotkut vaihdellut? Sen lisäksi paisarissa oli hieman vaahtoa, ei mitään öljyvaahdon näköistä vaan ihan valkoista. Lämmöt pysyy nätisti keskellä. Onko pajalla ilmanneet kunnolla järjestelmän, voiko se aiheuttaa vaahtoa tuonne? Kannentiiviste?
    Last edited by jyrki78; 05-04-2011, 20:12.
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1763
    • Honkajoki

    #2
    älä jännää, kunnossa se on. Ei hukkaa vesiä, eikä nosta lämpöä, ei siis härän päivää Voit uusia sen korkin, niin ei tarvi sitäkään sitten jännätä
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • musscle
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 115
      • Turku

      #3
      Vähän ihmettelen tämmöstä juttua, kun öljykorkki ei koskaan ole kastunut tuoreesta öljystä. Korkki on ihan kuiva aina kun olen katsonut ja ei mitenkään erikoisen paskanen, mutta aina kuiva?? Kyllä olen tottunut että autossa korkki kastuu aina ajossa..Öljyt normaalitasossa, no aika lähellä alarajaa, en ole lisännyt kun vaihdan öljyt muutenkin pikapikaa.
      Last edited by musscle; 08-04-2011, 11:48.

      Comment

      • antteri
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 222
        • Tampere

        #4
        Mulla kastuu kyllä (M52B28), mutta pelkästään kondensiovedestä. Ölyjä siinä ei ole tippaakaan?

        Comment

        • musscle
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 115
          • Turku

          #5
          Okei, no ei varmaan syytä huoleen sitten. Taitaa olla sellanen rakenne ettei korkkiin asti pääse. Eipä mulla oo kyllä saksalaisista kokemusta, eikä "näin uudesta" edes.

          Comment

          • musscle
            Bimmer Rookie
            • Mar 2011
            • 115
            • Turku

            #6
            Kertokaas arvon bimmeristit mitä nyt on tekeillä. Autosta siis korjattu jäädytysjärjestelmän vuoto, ja on nyt ihan ok. Mistään ei ainakaan enää pohjamuoville tiputa. Lämmöt koko ajan ok. Mutta nesteiden kanssa silti jotain hämärää sillä paisari saattaa mennä tyhjäksi melkeen. Pysyi kauan ihan hyvässä tasossa, mutta nyt vauhdikkaammin mentiin motarilla ja sen jälkeen auto parkkiin ja n.tunnin päästä kun olin lähdössä niin katsoin että paisari tyhjä?? Nesteiden lisäys, ja laitoin kaverin polkemaan kaasua. Ei kuplintaa, vain siitä yläreiästä tuli nestettä takaisin (mikä lie sen virka?)
            Auto oli tänään korjaamolla vikakoodien luvussa ja airbagin valon nollauksessa ja korjaaja sanoi että paine on normaali eikä hänen mielestään pakokaasussa haise makia tai mikään muu epänormaali..Mihin tota nyt häviää? Voiko järjestelmässä olla ilmaa joka pikkuhiljaa poistuu ja nestettä menee järjestelmään ja häviää sen takia paisarista vai palaako lie tuo perkele sitten pytyssä? Taas mielenrauha koetuksella

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1763
              • Honkajoki

              #7
              Mulla oli E39 m52b28:lla Siinä ei koskaan pysynyt nesteet paisarissa. Aina oli siellä pohjalla hieman, mutta jos täytit merkkiin asti, niin muutamassa päivässä meni taas pohjille. En antanut asian vaivata, kun 90tkm sillä ajettiin ja mitään ongelmia ei tullut

              Kaikki vesipuolen kuluvat osat vaihdoin 100tkm paikkeilla.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • musscle
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 115
                • Turku

                #8
                Tässäkin vesipumppuremppa tehty muistaakseni 2008 ja 80tkm sitten. Liekö muovinen vaihdettu siihen metalliseen? En tarkasti ymmärrä mitä tarkoitetaan muovisen vaihdolla metalliseen, mutta siitä kovin täälläkin puhutaan. Pumpun lavat vai mitkä...

                Comment

                • okko
                  BTCF Honorary Member
                  • Apr 2005
                  • 1763
                  • Honkajoki

                  #9
                  EI Ole olemassa muovisiipistä pumppua nus nus Jotain bakeliittia tms. se metallin korvike on. Siitäkin on tullut yks saatanan ylimyytti koko vesipumpusta. Jos sen vaihtaa ajallaan, on ihan sama mikä pumppu siellä pyörii.
                  When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                  Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                  Comment

                  • musscle
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 115
                    • Turku

                    #10
                    Mikä vaihtoväli? Anteeks mun tietämättömyys, mutta tätä vartenhan tää ongelmat palsta taitaa olla

                    Ois ihan hienoo myös jos joku sanois mikä mun autoa vaivaa tossa jäähdytysnestejutussa.

                    Comment

                    • Vee-eit
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 709
                      • Turku

                      #11
                      Siellä on ilmaa järjestelmässä. En jaksa selittää, mutta ilmausohjeet löytyvät haulla.
                      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                      Comment

                      • okko
                        BTCF Honorary Member
                        • Apr 2005
                        • 1763
                        • Honkajoki

                        #12
                        Originally posted by musscle View Post
                        Mikä vaihtoväli? Anteeks mun tietämättömyys, mutta tätä vartenhan tää ongelmat palsta taitaa olla

                        Ois ihan hienoo myös jos joku sanois mikä mun autoa vaivaa tossa jäähdytysnestejutussa.
                        100-140tkm välein kun vaihtaa, niin ei ainakaan tuu ongelmia. Toiset vaihtaa vasta sitten, kun se hajoo/alkaa vuotaan. Kukin tyylillään.
                        Ei täällä mitään meedioita oo paikalla, mutta oikeesti jos siellä ei lämmöt nouse ja nesteet pysyy edes jossain tasossa, niin älä jännää.
                        Todennäköisesti se taso asettuu muutaman nestelisäyksen jälkeen, mutta jos se ei tee sitä, niin kyllä se sitten tulee ajallaan ilmi.
                        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                        Comment

                        • musscle
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 115
                          • Turku

                          #13
                          Ilmattu pajalla silloin alipaineen avulla ihan täydellisesti, varmistelin sitä että onko se tehty hyvin. Mutta jospa se olisi haukannut uutta ilmaa silloin kun paisari meni tyhjäksi. No, toivotaan parasta tässä vaiheessa sitten. Paska maku jäänyt vaan koko hommasta nyt, mutta katotaan tilanne. Ei voi sanoa että nesteet pysyy "edes jossain tasossa" kun sitä tasoa ei ole olemassakaan, kun paisari kerta menee tyhjäksi
                          Last edited by musscle; 09-04-2011, 22:01.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by okko View Post
                            EI Ole olemassa muovisiipistä pumppua nus nus Jotain bakeliittia tms. se metallin korvike on. Siitäkin on tullut yks saatanan ylimyytti koko vesipumpusta. Jos sen vaihtaa ajallaan, on ihan sama mikä pumppu siellä pyörii.
                            ainakin varaosakeskuksessa sai valita bakeliitti ja valurautasiiven väliltä, valurautasiivellä oli halvempi
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎