Söörtsillä huonosti löysin aiheesta, mutta joka tapauksessa. Jäähdytysjärjestelmä vuosi ja se korjattiin juuri, kokeilin äsken sammutettuani auton (kuumaksi ajettu) että aika paljon tuntuu olevan painetta ylävesiletkuissa. Joku sanoi että kyllä siellä painetta kuuluukin olla mutta vaikea sanoa kuuluuko noin paljon, joustaa kyllä sormen kanssa painettuna mutta aika vähän pientä voimaa käyttäen. 2barin korkki paisarissa, sitä ei tiedä toimiiko enään siinä paineessa.. 1.4barin korkkeihin jotkut vaihdellut? Sen lisäksi paisarissa oli hieman vaahtoa, ei mitään öljyvaahdon näköistä vaan ihan valkoista. Lämmöt pysyy nätisti keskellä. Onko pajalla ilmanneet kunnolla järjestelmän, voiko se aiheuttaa vaahtoa tuonne? Kannentiiviste?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 painetta jäähdytinjärjestelmässä
Collapse
X
-
Vähän ihmettelen tämmöstä juttua, kun öljykorkki ei koskaan ole kastunut tuoreesta öljystä. Korkki on ihan kuiva aina kun olen katsonut ja ei mitenkään erikoisen paskanen, mutta aina kuiva?? Kyllä olen tottunut että autossa korkki kastuu aina ajossa..Öljyt normaalitasossa, no aika lähellä alarajaa, en ole lisännyt kun vaihdan öljyt muutenkin pikapikaa.Last edited by musscle; 08-04-2011, 11:48.
Comment
-
-
Kertokaas arvon bimmeristit mitä nyt on tekeillä. Autosta siis korjattu jäädytysjärjestelmän vuoto, ja on nyt ihan ok. Mistään ei ainakaan enää pohjamuoville tiputa. Lämmöt koko ajan ok. Mutta nesteiden kanssa silti jotain hämärää sillä paisari saattaa mennä tyhjäksi melkeen. Pysyi kauan ihan hyvässä tasossa, mutta nyt vauhdikkaammin mentiin motarilla ja sen jälkeen auto parkkiin ja n.tunnin päästä kun olin lähdössä niin katsoin että paisari tyhjä?? Nesteiden lisäys, ja laitoin kaverin polkemaan kaasua. Ei kuplintaa, vain siitä yläreiästä tuli nestettä takaisin (mikä lie sen virka?)
Auto oli tänään korjaamolla vikakoodien luvussa ja airbagin valon nollauksessa ja korjaaja sanoi että paine on normaali eikä hänen mielestään pakokaasussa haise makia tai mikään muu epänormaali..Mihin tota nyt häviää? Voiko järjestelmässä olla ilmaa joka pikkuhiljaa poistuu ja nestettä menee järjestelmään ja häviää sen takia paisarista vai palaako lie tuo perkele sitten pytyssä? Taas mielenrauha koetuksella
Comment
-
-
Mulla oli E39 m52b28:lla Siinä ei koskaan pysynyt nesteet paisarissa. Aina oli siellä pohjalla hieman, mutta jos täytit merkkiin asti, niin muutamassa päivässä meni taas pohjille. En antanut asian vaivata, kun 90tkm sillä ajettiin ja mitään ongelmia ei tullut
Kaikki vesipuolen kuluvat osat vaihdoin 100tkm paikkeilla.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
EI Ole olemassa muovisiipistä pumppua nus nus Jotain bakeliittia tms. se metallin korvike on. Siitäkin on tullut yks saatanan ylimyytti koko vesipumpusta. Jos sen vaihtaa ajallaan, on ihan sama mikä pumppu siellä pyörii.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by musscle View PostMikä vaihtoväli? Anteeks mun tietämättömyys, mutta tätä vartenhan tää ongelmat palsta taitaa olla
Ois ihan hienoo myös jos joku sanois mikä mun autoa vaivaa tossa jäähdytysnestejutussa.
Ei täällä mitään meedioita oo paikalla, mutta oikeesti jos siellä ei lämmöt nouse ja nesteet pysyy edes jossain tasossa, niin älä jännää.
Todennäköisesti se taso asettuu muutaman nestelisäyksen jälkeen, mutta jos se ei tee sitä, niin kyllä se sitten tulee ajallaan ilmi.When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Ilmattu pajalla silloin alipaineen avulla ihan täydellisesti, varmistelin sitä että onko se tehty hyvin. Mutta jospa se olisi haukannut uutta ilmaa silloin kun paisari meni tyhjäksi. No, toivotaan parasta tässä vaiheessa sitten. Paska maku jäänyt vaan koko hommasta nyt, mutta katotaan tilanne. Ei voi sanoa että nesteet pysyy "edes jossain tasossa" kun sitä tasoa ei ole olemassakaan, kun paisari kerta menee tyhjäksiLast edited by musscle; 09-04-2011, 22:01.
Comment
-
-
Originally posted by okko View PostEI Ole olemassa muovisiipistä pumppua nus nus Jotain bakeliittia tms. se metallin korvike on. Siitäkin on tullut yks saatanan ylimyytti koko vesipumpusta. Jos sen vaihtaa ajallaan, on ihan sama mikä pumppu siellä pyörii.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment