Elikkä semmonen vika vaivaa kyseistä yksilöä. Käynnistäessä tanko ei liiku yhtään alaspäin, eikö sen kuuluisi? 3000rpm kohalla vasta alkaa vetämään oikeen "lapiolla selkään" mutta sitä ennen ei juuri tapahdu mitään. Uudet alipaineletkut vaihettu sekä uus alipainesolenoidi. Maffi arvot luettu ja ihan normaalit olivat, ja kulkee huonommin irrottamalla liittimen. Ei savuta eikä turbokaan vislaa. Ahtopaineiden nousu oli aika ontuvaa, välillä nousi vaan 0.9bar, mutta kun oikeen yritti niin nousi 1.3bar, autoon tehty virisofta päivitys. Mutta miksi tuo tanko ei liiku, siinä suurin kysymys. Aika jäykästi liikkuu kun sitä itse sieltä konepellin alta liikuttaa, mutta käynnistäessä ei. Niksit vähissä, hjelppiä!
e39 530da -03 turbon alipainekellon tanko jumittaa
Collapse
X
-
Ainakin omastani pystyi itse letkusta imemällä saamaan sen alipainekellon pohjaan asti. Eli letku irti ja kova imu. Sitte näkee ahistaako turbo. Se tanko liikkui myös käsin koittamalla, mutta jonkin verran sai käyttää voimaa. Itse selvisin solenoidin vaihdolla ja letkun korjauksella.
Comment
-
Joskus noi ahtimien johdesiipien mekanismit on kulunu silleen et vetävät/kiilautuvat jumiin vaikkeivät olisi kovin karstassa.
Comment
-
sen verran päivitystä aiheeseen että imuilman lämpöanturin toinen piuha on poikki, muistaakseni tuo anturi meni tuohon kuvan numeroon 9. http://www.realoem.com/bmw/showparts...52&hg=13&fg=20 vai onko se edes luulemani anturi? :think mutta jokatapauksessa tuskin tuo voisi aiheuttaa otsikon aiheisen ongelman?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Tuo mokkula on huohottimen lämmitin. Imuilman lämpöanturi on integroitu MAF:iin. Erillistä ahdetun ilman lämpöanturia M57:ssa ei ole.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Osa nr.10 -->http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=11&fg=40Originally posted by Clavurion View PostTuo mokkula on huohottimen lämmitin. Imuilman lämpöanturi on integroitu MAF:iin. Erillistä ahdetun ilman lämpöanturia M57:ssa ei ole.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Joo se onkin tuolla, no oiskos rahulla hatusta heitto arvuutuksia tähän mun onkelmaan?
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Hatusta jos pitää heittää näiden tekstien perusteella niin turbosta se vika löytyy.Originally posted by Marko.K View PostJoo se onkin tuolla, no oiskos rahulla hatusta heitto arvuutuksia tähän mun onkelmaan?
BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Katos, näköjään viimeisistä 9/2003 jälkeisistä tuo lämpöanturi löytyy.Originally posted by Rahu View PostE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Juu näin itsekin epäilen, oisko mahdollista ollenkaan että tuo alipainekello olisi paskana? Ja jos tuossa turbossa siivet jumissa niin miks kuitenkin lähtee vetämään viim. aina 3000rpm, saako se tarpeeks aina sillon painetta ja siivet aukee karstasta??? No kuhan tässä pääsis inpalla kattomaan sitä alipainekellon tangon toimivuutta eka ja sit ihmetellä lisää :thinkF11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Ne siivet on "rajoittavammassa" asennossa ilman alipainetta, alipaine taas vetää ne siihen asentoon jossa turbo lähtee alhaisilla kierroksilla mukaan.Originally posted by Marko.K View PostJuu näin itsekin epäilen, oisko mahdollista ollenkaan että tuo alipainekello olisi paskana? Ja jos tuossa turbossa siivet jumissa niin miks kuitenkin lähtee vetämään viim. aina 3000rpm, saako se tarpeeks aina sillon painetta ja siivet aukee karstasta??? No kuhan tässä pääsis inpalla kattomaan sitä alipainekellon tangon toimivuutta eka ja sit ihmetellä lisää :think
Siksi se pelaa melko normaalisti ylemmillä kierroksilla.
Jos sen alipaineletkun vetää suoraan solenoidin ohi turboon (omalla vastuulla tyhjäkäynnillä), pitäisi siipien kääntyä heti "auki". Silloin ei painetta rajoita mikään ja meno loppuu vikatilaan ylipaineesta ahtopaineanturin perusteella, jos kaasua painaa enempi. En suosittele.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Voikos tuota turboa sit mitenkään putsata jos ne siivet on kerta karstottunu? Vai joko tässä pitää alkaa uutta metsästää?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
No, tottakai sen voi avata ja kattoa miltä näyttää ja tarvittaessa putsata. Jos oikein karstaiselta näyttää, niin ei muuta kuin harjaat paikat puhtaaksi ja takaisin kasaan ja toivot parasta. Jos tolla lähtee pelittään normaalisti niin kannattaa jatkossa antaa hieman kenkää silloin tällöin et paikat palaa välillä puhtaaksi.
Comment
Comment