Osaiskohan joku nopiaan kertoa kun olen vaihtamassa boksia vm-00 e39 530d:hen ja uudessa ja vanhasssa boksissa on erona sellanen että vanhassa on sisäpuolella niiden herkästi heiluvien "palleroiden" reunoilla noin puolessa välissä 2 tappia jotka muistuttaa rajotin tappeja ja taas tässä uudessa niitä tappeja ei ole, on vain muovissa paikat niille... Onko ne oleellisia vai mitenkä? Uskaltaako uuden laittaa paikoilleen ilman niitä tappeja? Bosch varaosanum bokseissa on sama (0265900001)...:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n abs ohjainboksin vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by J.P.H View PostJees.... Paikalle laitoin ja abs valo sammui ja luistoeston valokin ilmeisesti sammuu sitten vasta koodauksen jälkeen... Se on niin tätä kun on "uus" auto ja merkki itelle ni pitää olla varuillaan
hei,mullaki olis abs-boksin vaihto edessä,mistä ostit uuden boksin?ORAVA
Comment
-
-
Käytetyistä ei kannata paria sataa enempää maksaa (vikaantuvat kuitenkin pian kun kyseessä on tyyppivika, korjaus maksaa 120e), uusien hinnat ovat noin 450€ tienoilla. Uusi kestää noin 5-10 vuotta ajotavasta riippuen. Lämpötilanvaihtelu ja tärinä aiheuttaa vikaantumisen. Kunnolla korjattu käytetty toki kestää sen mitä uusikin. Sopivuudesta sen verran että bosch 5.7 järjestelmässä (mm. E39 99->) kaikki asc menee keskenään, kaikki dsc menee keskenään. Bosch 5.7 ASC ja DSC boksin erottaa numeroon katsomattakin pohjasta, ASC boksissa 10 solenoidia (ja 2 tyhjää paikkaa), DSC boksissa 12. Uusi vaatii koodauksen (30€) aina, käytetty silloin jos on erilaisella moottorilla olevasta autosta. Koodaus vain luistoneston /ajonvakautuksen vuoksi, ABS toimii heti. Jos ABS ei toimi boksin vaihdon jälkeen heti on boksi viallinen tai autossa anturi / johdostusvikaa. Tapittomia versioita ei ole vielä koskaan tullut vastaan, kyseessä lienee valmistusvirheellinen yksilö. (hinnat ElektroMeka hinnastosta)Last edited by WSE1; 03-05-2011, 07:59.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKäytetyistä ei kannata paria sataa enempää maksaa (vikaantuvat kuitenkin pian kun kyseessä on tyyppivika, korjaus maksaa 120e), uusien hinnat ovat noin 450€ tienoilla. Uusi kestää noin 5-10 vuotta ajotavasta riippuen. Lämpötilanvaihtelu ja tärinä aiheuttaa vikaantumisen. Kunnolla korjattu käytetty toki kestää sen mitä uusikin. Sopivuudesta sen verran että bosch 5.7 järjestelmässä (mm. E39 99->) kaikki asc menee keskenään, kaikki dsc menee keskenään. Bosch 5.7 ASC ja DSC boksin erottaa numeroon katsomattakin pohjasta, ASC boksissa 10 solenoidia (ja 2 tyhjää paikkaa), DSC boksissa 12. Uusi vaatii koodauksen (30€) aina, käytetty silloin jos on erilaisella moottorilla olevasta autosta. Koodaus vain luistoneston /ajonvakautuksen vuoksi, ABS toimii heti. Jos ABS ei toimi boksin vaihdon jälkeen heti on boksi viallinen tai autossa anturi / johdostusvikaa. Tapittomia versioita ei ole vielä koskaan tullut vastaan, kyseessä lienee valmistusvirheellinen yksilö. (hinnat ElektroMeka hinnastosta)E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88
Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa
Comment
-
-
Itsellä ainakin abs:t toimii kun laitoin boksin paikoilleen ja huomenna pääsee koodaamaan luistonestonkin kuntoon... joten mikä niiden tappien tarkotus siinä sitten on? eli onko tuo uusi boksi nyt sit jotenkin valmistusvirheellinen ja tiedossa jotain ongelmia? Vaiko pelkät rajotin tapit esim liialliselle kiristämiselle?
Comment
-
Comment