Kyseessä siis 6/99 valmistettu M5. Tuossa termostaattia vaihtaessa ihmettelin, kun vanoksien väliseen öljylinjaan tulee toinenkin öljyputki/letku vänkärin sylinteriryhmän edestä. ETK:sta ei kyseistä letkua löytynyt eikä pikaisella googletuksellakaan em. letkua M5:ssa näkynyt. ETK:n mukaan tuossa on normi banjopultti johon kuuluu 2 kupari prikkaa. Mun autossa oli ns. tuplabanjopultti jossa luonnollisesti 3 kupariprikkaa. Mikähän tuon ylimääräisen putken tarina on ? Em. putkessa oli vielä tuoreehko BMW varaosatarra kiinni, joten lienee jälkeenpäin lisätty...

ETK:ssa näytti olevan muutenkin virheitä kuvassa liittyen termostaatin vaihtoon. Pienempiä o-renkaita tarvii myös 2kpl termostaattikopasta lähtevään väliputkeen. ETK ei tuntenut koko väliputkea.. o-renkaiden tarpeeksikin ilmoittaa yhden. Pienestä jäi taas homma kiinni.

ETK:ssa näytti olevan muutenkin virheitä kuvassa liittyen termostaatin vaihtoon. Pienempiä o-renkaita tarvii myös 2kpl termostaattikopasta lähtevään väliputkeen. ETK ei tuntenut koko väliputkea.. o-renkaiden tarpeeksikin ilmoittaa yhden. Pienestä jäi taas homma kiinni.

Comment