Tuli tossa vaihettua reaktiotangot puslineen kun on ollut autossa tommosta ratin tärinää jarruttaessa, toiveikkaana luulin sen auttavan mutta eipä ollut mitään apua siitä
Jarrulevyt on vaihdettu juuri merkkiliikkeessä edellisen omistajan toimesta että en uskoisi ainakaan että orkkislevyt heti menisivät kieroiksi. Onkos nyt muita osia mitä pitäisi vaihtaa että tuo ärsyttävä tärinä jarruttaessa loppuisi? :think Auto siis 530da -03 ajettu 233tkm.
E39 reaktiotankojen vaihto ei auttanut
Collapse
X
-
No onko sitä missään vaiheessa otettu ylös ja tutkittu alustaa / pyöriä , että missä se vika voisi olla. Summassa saa vaihtaa osia niin kauan kuin lompsa kestää. Ei sitä vikaa kukaan foorumin välityksellä löydä.Originally posted by Marko.K View PostTuli tossa vaihettua reaktiotangot puslineen kun on ollut autossa tommosta ratin tärinää jarruttaessa, toiveikkaana luulin sen auttavan mutta eipä ollut mitään apua siitä
Jarrulevyt on vaihdettu juuri merkkiliikkeessä edellisen omistajan toimesta että en uskoisi ainakaan että orkkislevyt heti menisivät kieroiksi. Onkos nyt muita osia mitä pitäisi vaihtaa että tuo ärsyttävä tärinä jarruttaessa loppuisi? :think Auto siis 530da -03 ajettu 233tkm.
Yhdestä E39stä loppui ratin tärinä jarruttaissa vasta sitten kun vaihdettiin kyljestään pullistunut takakumi ehjään. Mitään muita oireita ei tosiaan ollut kuin vatkaus jarruttaissa. Aika jännä juttu mut näin oli.
Ihan vaan näin esimerkin omaisesti.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
Mulla (e39 525 touring 2002 220000km) loppu kaikki tärinät kun vaihdoin vuosi sitten talven jälkeen uudet kesärenkaat.(Nokian Hakka) Sitä ennen ravisti jarrutuksissa. Talven taas tullessa laitoin vanhat talvirenkaat takaisin alle, ja kas kummaa ei ravistellut enää.Originally posted by petrolhead View PostNo onko sitä missään vaiheessa otettu ylös ja tutkittu alustaa / pyöriä , että missä se vika voisi olla. Summassa saa vaihtaa osia niin kauan kuin lompsa kestää. Ei sitä vikaa kukaan foorumin välityksellä löydä.
Yhdestä E39stä loppui ratin tärinä jarruttaissa vasta sitten kun vaihdettiin kyljestään pullistunut takakumi ehjään. Mitään muita oireita ei tosiaan ollut kuin vatkaus jarruttaissa. Aika jännä juttu mut näin oli.
Ihan vaan näin esimerkin omaisesti.
Nyt taas kesäkumit alla ja kulkee kuin juna. Tosin mukulakivillä ja hiekkateillä huomaa alustan väljyyden. Edellinen omistaja valitteli kun jarrulevyt kierotuvat niin nopeasti. Vika todennäköisesti monen eri asian summa. Nyt olis suunnitelmissa laittaa koko alusta kuntoon. Onko kenelläkään kokemuksia http://www.autoteile-goede.de/ toimituksista?
Koko alustan kun kunnostaa varmaan kokonaiskustannukset n. 2k€? Tietääkö joku asiallista tekijää pääkaupunkiseudulla+
Comment
-
Ymmärrän ton sun termin "koko alustan kunnostus" niin että kaikki pannaan vaihtoon , ainakin sun hinta-arviosta päätellen? Tässä on nimittäin yksi mekaanikko jolle ei ole koskaan valjennut mikä himo ihmisillä on vaihtaa alustasta sekä rikkinäiset että ehjät komponentit uusiin ?:think:think Tai no kaikenlaisia perusteluja olen kuullut mutten vielä yhtään joka kävis mun järkeen. Mä ainakin tekisin niin että korjaa ne mitkä on rikki ja käyttää loppurahat kaikkeen muuhun mikä tollasesta vanhasta rukista kumminkin leviää tai on jo levinny.Originally posted by Nicer Back View PostMulla (e39 525 touring 2002 220000km) loppu kaikki tärinät kun vaihdoin vuosi sitten talven jälkeen uudet kesärenkaat.(Nokian Hakka) Sitä ennen ravisti jarrutuksissa. Talven taas tullessa laitoin vanhat talvirenkaat takaisin alle, ja kas kummaa ei ravistellut enää.
Nyt taas kesäkumit alla ja kulkee kuin juna. Tosin mukulakivillä ja hiekkateillä huomaa alustan väljyyden. Edellinen omistaja valitteli kun jarrulevyt kierotuvat niin nopeasti. Vika todennäköisesti monen eri asian summa. Nyt olis suunnitelmissa laittaa koko alusta kuntoon. Onko kenelläkään kokemuksia http://www.autoteile-goede.de/ toimituksista?
Koko alustan kun kunnostaa varmaan kokonaiskustannukset n. 2k€? Tietääkö joku asiallista tekijää pääkaupunkiseudulla+
Ja toi jarrulevyjen kieroutuminen. Jokainen, joka alkaa puhua kieroista levyistä , voisi kertoa monetko levyt on mitannut, monetko niistä on oikeasti olleet kierot ja ehkäpä vielä sen, montako satkua vai kymppiä on OK ja mikä ei..............Last edited by petrolhead; 22-05-2011, 01:45.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Alkuperäset reaktiotangot siellä ainakin olivat kun -02 leima niissä oli, todennäköisesti myös muut tukivarret ym. ovat alusta asti autossa ollut. Renkaat on yhden kesän ajetut Hankook Ventukset koossa 225/55/16 eikä niissä kyllä päällisin puolin mitään näy, sama vatkaus oli myös talvirenkailla mitkä vaihoin alta pois heti auton ostettuani.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Iskarit on myös uusittu edellisen omistajan toimesta. Herttoniemen Laakkosella näkivät koneelta että jarrujen kanssa on painittu aika paljonkin Espoon Laakkosella, mutta tuloksetta. Onko tämmönen ajatus ihan tuulesta tempastu? Voisiko olla mahdollista että väsähteet reaktiotangon puslat on aiheuttaneet aina tämän levyjen mahdollisen kieroutumisen. Nyt kun ne reaktiotangot on vaihdettu nii vieläkö ne pitäisi kerran vaihattaa? Auto myös nypyttää jarrua tasaisesti painaen juuri ennen pysähtymistä. Vai mistä yleensäkkin jarrulevyjen kieroutuminen johtuu? Edellisessä passatissa oli myös tuota samaa nypystä jarruttaessa juuri ennen auton pysähtymistä mutta ei siinä sentään ratti tärissyt
Tähän vielä lisäyksenä että alamäessä tuota voimakasta ratin vapinaa jarruttaessa ei ole, eikä myöskään jarrupoljinta pohjaan painaessa, vain pintajarrutuksessa, olisiko sitten joku välys jossain?Last edited by Marko.K; 22-05-2011, 23:53.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Kiitoksia sille joka tämän tänne siirsi, tätä jatketaan nyt sitten täällä
F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
moro!itellä oli/on sama onkelma. munki autoon oli vaihettu jarrulevyt paki kk ennen ku ostin ja ratti vipatti jarruttaesa ku ostin sen. vaihoin sit ne jarrulevyt itekki. ei ollu edelline omistaja putsannnu levyn ja navan väliä ja ne oli sen takia menny kieroo. no putsattii välit hyvin ja laitettii alkuperäiset uudet levyt. toimi 2kk hyvin ja sit rupes taas väpättää. mut koko aja on vähentyny väpätys itellä.
autona 530d m sport -00
ex
E36 325Tds http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=128085
Comment
-
Itse kyllä ottaisin sinuna tarkkaan syyniin ne alatukivarret sieltä etupäästä, jos reaktiotangot on kerta vaihdettu ja jarrusatulatkaan ei ilmeisesti jumita?Originally posted by Marko.K View PostIskarit on myös uusittu edellisen omistajan toimesta. Herttoniemen Laakkosella näkivät koneelta että jarrujen kanssa on painittu aika paljonkin Espoon Laakkosella, mutta tuloksetta. Onko tämmönen ajatus ihan tuulesta tempastu? Voisiko olla mahdollista että väsähteet reaktiotangon puslat on aiheuttaneet aina tämän levyjen mahdollisen kieroutumisen. Nyt kun ne reaktiotangot on vaihdettu nii vieläkö ne pitäisi kerran vaihattaa? Auto myös nypyttää jarrua tasaisesti painaen juuri ennen pysähtymistä. Vai mistä yleensäkkin jarrulevyjen kieroutuminen johtuu? Edellisessä passatissa oli myös tuota samaa nypystä jarruttaessa juuri ennen auton pysähtymistä mutta ei siinä sentään ratti tärissyt
Tähän vielä lisäyksenä että alamäessä tuota voimakasta ratin vapinaa jarruttaessa ei ole, eikä myöskään jarrupoljinta pohjaan painaessa, vain pintajarrutuksessa, olisiko sitten joku välys jossain?
Comment
-
Onko jarrusatuloiden kuntoa tutkittu? Tuossa omassa e46:ssa oli samanlaista nypytystä ja ratin vatkausta viime syksystä lähtien, joka nimenomaan tuntui vaan kevyesti jarruttaessa. Kaikki "asiantuntijat" kehottivat vaihtamaan levyt, kun ovat kuulemma bemareissa vähän väliä kierot! :thinkOriginally posted by Marko.K View PostIskarit on myös uusittu edellisen omistajan toimesta. Herttoniemen Laakkosella näkivät koneelta että jarrujen kanssa on painittu aika paljonkin Espoon Laakkosella, mutta tuloksetta. Onko tämmönen ajatus ihan tuulesta tempastu? Voisiko olla mahdollista että väsähteet reaktiotangon puslat on aiheuttaneet aina tämän levyjen mahdollisen kieroutumisen. Nyt kun ne reaktiotangot on vaihdettu nii vieläkö ne pitäisi kerran vaihattaa? Auto myös nypyttää jarrua tasaisesti painaen juuri ennen pysähtymistä. Vai mistä yleensäkkin jarrulevyjen kieroutuminen johtuu? Edellisessä passatissa oli myös tuota samaa nypystä jarruttaessa juuri ennen auton pysähtymistä mutta ei siinä sentään ratti tärissyt
Tähän vielä lisäyksenä että alamäessä tuota voimakasta ratin vapinaa jarruttaessa ei ole, eikä myöskään jarrupoljinta pohjaan painaessa, vain pintajarrutuksessa, olisiko sitten joku välys jossain?
Keväällä kesärenkaita vaihtaessani tulin siihen tulokseen ettei levyt ole kierot, kun levyä pyörittäessä palat kahisivat tasaisesti levyä vasten koko kierroksen ajan.
Oma epäilykseni vapinan aiheuttajaksi oli alunperinkin kuskinpuolen jarrusatula, jonka sitten otin työn alle viime viikolla.
Liukutapit oli kuivat, mutta eivät silti jumittaneet. Tärinän todennäköisin aiheuttaja löytyi niistä satulan liukupinnoista (carriereista?), joihin palat oli ajan saatossa kuluttaneet pienet kolot. Tuo taas aiheutti sen, että ulommainen jarrupala ei enää päässyt liikkumaan vapaasti, vaan kanitti itsensä kieroon. Jarruttaessa siis vain sisempi jarrupala jarrutti täydellä vomalla. Raapaisin viilalla nuo pinnat tasaisiksi, pyyhkäisin niihin vähän rasvaa ja laitoin uudet jarrupalat.....ja tärinät loppui siihen!
e90 330i lci -09
Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04
Comment
-
-
Tuli juuri hetki sitten tilattua uudetOriginally posted by Antsah View PostItse kyllä ottaisin sinuna tarkkaan syyniin ne alatukivarret sieltä etupäästä, jos reaktiotangot on kerta vaihdettu ja jarrusatulatkaan ei ilmeisesti jumita?F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
Mulla aikoinaan auttoi kun vaihtoi KOKO raidetangot uusiin. Helpointa tuollaisessa vanhassa katiskassa on tosiaan vaihtaa kerralla kaikki uuteen, jolloin menee edes hetken tutuisematta.
-Reaktiotangot
-Alatukivarret
-Koiranluut
-Raidetangot
-Tarkistaa jarrut
Comment
Comment