Announcement

Collapse
No announcement yet.

e-39 etupyöränlaakerin vaihto/miten pultit näkyviin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    e-39 etupyöränlaakerin vaihto/miten pultit näkyviin?

    Miten saa ne kaikki laakerin pultit näkyviin, liikkuuko iskarin tolppa ylös vai kuinka ne saa näkyviin? ku ei sinne ihan normaalisti avaimet mahdu väliin!?
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #2
    Ota vaa suosiolla koko tolppa pois, sillee se on kaikista helpoin!
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • Henry
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 744
      • Kannus

      #3
      Jos ottaa koko tolpan pois joutuu irroittamaan kaikki nivelet, ja yllätys yllätys ne on lujassa.Muistaakseniin tolppa nousi sen verran että ruuvit saa aukastua ilman tolpan irroitusta.
      Mercedes-Benz cls 350
      530DA E60
      Ex:
      Audi A6 2.7 biturbo quattro
      523IA E39
      520 E34 2Kpl
      535 E34

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Kallistuksenvakaaja navasta irti, tolpan/perssonin alapään poikkipultti kokonaan pois(merkitse napa/perssoni jottei kierry),tolppa ylös ja navan pultit auki.

        Comment

        • harossi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 619
          • Haukipudas

          #5
          itse vaihdoin näin:

          Rengas tietenkin irti, laakerihan on neljällä pultilla kiinni, ja kaksi niistä lähti muistaakseni ihan nätisti. Toiset kaksi oli iskaritolpan takana hieman piilossa, joten löysäsin iskarinkiinnikettä ja nostin iskaria ylöspäin tarpeeksi. Sitten sinne väliin mahtui matala hylsy ja auki vaan. Uusi laakeri paikoilleen ja kiinni. Näin muistaakseni kun kuukausi sitten sen vaihdoin..
          e39 M5

          Comment

          • aapok
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 807
            • Liperi

            #6
            Joo, helppo homma oli toi vaihto kun vaan nostaa tota iskarin tolppaa! Kiitoksia neuvoista!
            -Aapo-

            520da touring Lci M-sport -07
            1600-2 -68 (kaveriprojekti)
            Chevrolet Avalanche LTZ -09
            Sea Ray 230 sundancer -94

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎