Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 TDS:n vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupebemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • 03

    E39 TDS:n vikakoodi

    Asia selvinnyt ja korjattu!
    Last edited by coupebemaristi; 18-06-2011, 01:08.
    E30 325 iX -90 touring
    Vw Passat 1.8 T -01
    Ex BMW:t
    E36 320 i -92 coupe
    E36 328 i -95 coupe
    E36 325 iA -94 sedan
    E34 520 i 24V -95 touring
    E34 540 iA -94 sedan
    E39 525 TDS -98 touring

    Originally posted by TareJR
    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
  • coupebemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • 03

    #2
    Ja kukaan ei ole muka pelannut näiden vanhojen dieseleiden kanssa? :think
    E30 325 iX -90 touring
    Vw Passat 1.8 T -01
    Ex BMW:t
    E36 320 i -92 coupe
    E36 328 i -95 coupe
    E36 325 iA -94 sedan
    E34 520 i 24V -95 touring
    E34 540 iA -94 sedan
    E39 525 TDS -98 touring

    Originally posted by TareJR
    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by coupebemaristi View Post
      Ja kukaan ei ole muka pelannut näiden vanhojen dieseleiden kanssa? :think
      Kannattaisikohan lukea vielä jollain muullakin nuo vikakoodit, inpa tjms.

      Vosikohan tuo "vikakoodi" tarkoittaa yksinkertaisesti suutinta? Käännös ei ihan onnistunut jos näin.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 923
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Tarkoittaiskohan kuitenkin määräänsäädintä pumpussa.

        Miten alhaalla tyhjäkäyntikierrokset on lämpimänä ?
        Ja näyttääkö mekaaninen kulutusmittari ( viisari) suurinpiirtein oikein maantieajossa ( 6-8l / 100km 100km/ h vauhdissa)

        Ja siis noihin vastauksia. Eli jos tyhjäkäynti liian alhaalla ( esim. 600 rpm) niin jyristää.
        Oiretta voi parantaa määränsäädintä säätämällä eli sitä pumpun kantta ( 2. ylin liitos) siirretään hitusen tulipeltiin päin ( hitunen on jotain 0,5mm about ).
        tällä säädöllä saadaan perussyöttöä hieman suuremmalle, jolloin tyhjäkäynti hieman nousee ja luultavasti auto alkaa myös lähtemään paremmin käyntiin.
        Sitten tuo kulutusmittari ( ainakin E34:ssa) liittyy tähän siten, että jos perussyöttö liian pienellä valehtelee mittari niin päin että se näyttää hetkellisen kulutuksen liian suureksi ja vastaavasti liian suuri perussyöttö saa hetkellisen kulutuksen näyttämään liiankin hyvältä
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • coupebemaristi
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 220
          • 03

          #5
          Originally posted by Esal View Post
          Kannattaisikohan lukea vielä jollain muullakin nuo vikakoodit, inpa tjms.

          Vosikohan tuo "vikakoodi" tarkoittaa yksinkertaisesti suutinta? Käännös ei ihan onnistunut jos näin.

          Itse en ole tuota suomentanut mitenkään vaan tuollain luki prikulleen Vianorin tietokoneen näytössä kun vikakoodit luettiin.
          E30 325 iX -90 touring
          Vw Passat 1.8 T -01
          Ex BMW:t
          E36 320 i -92 coupe
          E36 328 i -95 coupe
          E36 325 iA -94 sedan
          E34 520 i 24V -95 touring
          E34 540 iA -94 sedan
          E39 525 TDS -98 touring

          Originally posted by TareJR
          Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

          Comment

          • coupebemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • 03

            #6
            Originally posted by ockelbo4500 View Post
            Tarkoittaiskohan kuitenkin määräänsäädintä pumpussa.

            Miten alhaalla tyhjäkäyntikierrokset on lämpimänä ?
            Ja näyttääkö mekaaninen kulutusmittari ( viisari) suurinpiirtein oikein maantieajossa ( 6-8l / 100km 100km/ h vauhdissa)

            Ja siis noihin vastauksia. Eli jos tyhjäkäynti liian alhaalla ( esim. 600 rpm) niin jyristää.
            Oiretta voi parantaa määränsäädintä säätämällä eli sitä pumpun kantta ( 2. ylin liitos) siirretään hitusen tulipeltiin päin ( hitunen on jotain 0,5mm about ).
            tällä säädöllä saadaan perussyöttöä hieman suuremmalle, jolloin tyhjäkäynti hieman nousee ja luultavasti auto alkaa myös lähtemään paremmin käyntiin.
            Sitten tuo kulutusmittari ( ainakin E34:ssa) liittyy tähän siten, että jos perussyöttö liian pienellä valehtelee mittari niin päin että se näyttää hetkellisen kulutuksen liian suureksi ja vastaavasti liian suuri perussyöttö saa hetkellisen kulutuksen näyttämään liiankin hyvältä

            Tyhjäkäynti on mielestäni ollut noin 700 rpm ja normaalisti toimiessaan käy kyllä nätisti ja tasaisesti tyhjäkäyntiä. Kulutusmittari näyttää suurinpiirtein tuota lukemaa, saattaa olla toisinaan lähemmäs 5 litraa / 100 km. Käyntiinlähtö on erittäin hyvä. Mitä työkaluja tuohon säätöön tarvitaan? Vai onko viisaampaa viedä dieselpajalle ja mitähän laskuttavat moisesta?
            Last edited by coupebemaristi; 18-06-2011, 01:18.
            E30 325 iX -90 touring
            Vw Passat 1.8 T -01
            Ex BMW:t
            E36 320 i -92 coupe
            E36 328 i -95 coupe
            E36 325 iA -94 sedan
            E34 520 i 24V -95 touring
            E34 540 iA -94 sedan
            E39 525 TDS -98 touring

            Originally posted by TareJR
            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

            Comment

            • coupebemaristi
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 220
              • 03

              #7
              :think
              Last edited by coupebemaristi; 18-06-2011, 01:15.
              E30 325 iX -90 touring
              Vw Passat 1.8 T -01
              Ex BMW:t
              E36 320 i -92 coupe
              E36 328 i -95 coupe
              E36 325 iA -94 sedan
              E34 520 i 24V -95 touring
              E34 540 iA -94 sedan
              E39 525 TDS -98 touring

              Originally posted by TareJR
              Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

              Comment

              • ockelbo4500
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 923
                • Sotkamo--Oulu

                #8
                Näyttäs tuon kulutusmittarin mukaan, että paremminkin hieman isolla tuo perussyöttö,mutta ei sitä kannata pienentääkään tuon takia, jos nyt esim. käynnistyy hyvin.

                Valot on ainakin itsellä aina yhtä kirkkaat, joten laturin kunto kannattaa selvittää. Jos jännite laskee liian alas niin voi hyvinkin tehdä ties mitä oireiluja. Niin ja sen siirtopumpun kuulee kun laittaa virrat päälle ( ainakin jos kuuntelee tankin vieressä) . Tosin en oo ihan varma pumppaako se aina kun virrat käännnetään päälle vai vain silloin kun linjassa ei oo riittävää painetta valmiina.
                BMW E84 X1 18dXdrive -14

                Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                Ex, E46 320 d Touring -01
                Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                Comment

                • coupebemaristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 220
                  • 03

                  #9
                  Originally posted by ockelbo4500 View Post
                  Näyttäs tuon kulutusmittarin mukaan, että paremminkin hieman isolla tuo perussyöttö,mutta ei sitä kannata pienentääkään tuon takia, jos nyt esim. käynnistyy hyvin.

                  Valot on ainakin itsellä aina yhtä kirkkaat, joten laturin kunto kannattaa selvittää. Jos jännite laskee liian alas niin voi hyvinkin tehdä ties mitä oireiluja. Niin ja sen siirtopumpun kuulee kun laittaa virrat päälle ( ainakin jos kuuntelee tankin vieressä) . Tosin en oo ihan varma pumppaako se aina kun virrat käännnetään päälle vai vain silloin kun linjassa ei oo riittävää painetta valmiina.

                  Lataus mitattu +pistokkeesta. Ilman ajovaloja, ilmastointi päällä ja puhallus puoliteholla lataa 14,15 V ja ajovalojen kanssa ilmastointilaite samoissa säädöissä sitten 14,07 V eli kunnossa on.
                  Tankin pumppu kuuluu lähtevän päälle kun kääntää virrat päälle. Aika hiljaiselta se kyllä kuulosti, mutta kyllä siellä tankissa jotain tapahtui kun kuulostelin sitä ilman korkkia korva tankkausreiällä.
                  Eli oletetaan että nuo asiat on kunnossa. Seuraava epäilykseni kohdistuu sitten yksittäiseen suuttimeen. Mitenkäs sen saa selvitettyä, että missä suuttimessa on mahdollisesti vikaa? :think
                  E30 325 iX -90 touring
                  Vw Passat 1.8 T -01
                  Ex BMW:t
                  E36 320 i -92 coupe
                  E36 328 i -95 coupe
                  E36 325 iA -94 sedan
                  E34 520 i 24V -95 touring
                  E34 540 iA -94 sedan
                  E39 525 TDS -98 touring

                  Originally posted by TareJR
                  Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                  Comment

                  • jannel
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 283

                    #10
                    Originally posted by coupebemaristi View Post
                    Lataus mitattu +pistokkeesta. Ilman ajovaloja, ilmastointi päällä ja puhallus puoliteholla lataa 14,15 V ja ajovalojen kanssa ilmastointilaite samoissa säädöissä sitten 14,07 V eli kunnossa on.
                    Tankin pumppu kuuluu lähtevän päälle kun kääntää virrat päälle. Aika hiljaiselta se kyllä kuulosti, mutta kyllä siellä tankissa jotain tapahtui kun kuulostelin sitä ilman korkkia korva tankkausreiällä.
                    Eli oletetaan että nuo asiat on kunnossa. Seuraava epäilykseni kohdistuu sitten yksittäiseen suuttimeen. Mitenkäs sen saa selvitettyä, että missä suuttimessa on mahdollisesti vikaa? :think
                    Veikkaampa sitä suutinta johonka se sähköpiuha menee.... Eli http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...system_diesel/ ja tuolta:6 At-injection nozzle with transmitter 13 53 2 246 083

                    Comment

                    • coupebemaristi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 220
                      • 03

                      #11
                      Originally posted by jannel View Post
                      Veikkaampa sitä suutinta johonka se sähköpiuha menee.... Eli http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...system_diesel/ ja tuolta:6 At-injection nozzle with transmitter 13 53 2 246 083

                      Mikä tämän johdollisen suuttimen tarkoitus on? Eli miksi vain yhteen suuttimeen menee sähköjohdot? :think
                      E30 325 iX -90 touring
                      Vw Passat 1.8 T -01
                      Ex BMW:t
                      E36 320 i -92 coupe
                      E36 328 i -95 coupe
                      E36 325 iA -94 sedan
                      E34 520 i 24V -95 touring
                      E34 540 iA -94 sedan
                      E39 525 TDS -98 touring

                      Originally posted by TareJR
                      Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                      Comment

                      • ockelbo4500
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 923
                        • Sotkamo--Oulu

                        #12
                        Se tarkkailee ajoitusta, ruiskutusaikaa tms. sillä suuttimella
                        BMW E84 X1 18dXdrive -14

                        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                        Ex, E46 320 d Touring -01
                        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                        Comment

                        • coupebemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2006
                          • 220
                          • 03

                          #13
                          Originally posted by ockelbo4500 View Post
                          Se tarkkailee ajoitusta, ruiskutusaikaa tms. sillä suuttimella

                          Ostanko uuden? Hintaa taitaa olla yli 200 euroa tuolla suuttimella?
                          E30 325 iX -90 touring
                          Vw Passat 1.8 T -01
                          Ex BMW:t
                          E36 320 i -92 coupe
                          E36 328 i -95 coupe
                          E36 325 iA -94 sedan
                          E34 520 i 24V -95 touring
                          E34 540 iA -94 sedan
                          E39 525 TDS -98 touring

                          Originally posted by TareJR
                          Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎