Asia selvinnyt ja korjattu!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 TDS:n vikakoodi
Collapse
X
-
E39 TDS:n vikakoodi
Last edited by coupebemaristi; 18-06-2011, 01:08.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.Tags: None
-
-
Ja kukaan ei ole muka pelannut näiden vanhojen dieseleiden kanssa? :thinkE30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostJa kukaan ei ole muka pelannut näiden vanhojen dieseleiden kanssa? :think
Vosikohan tuo "vikakoodi" tarkoittaa yksinkertaisesti suutinta? Käännös ei ihan onnistunut jos näin.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Tarkoittaiskohan kuitenkin määräänsäädintä pumpussa.
Miten alhaalla tyhjäkäyntikierrokset on lämpimänä ?
Ja näyttääkö mekaaninen kulutusmittari ( viisari) suurinpiirtein oikein maantieajossa ( 6-8l / 100km 100km/ h vauhdissa)
Ja siis noihin vastauksia. Eli jos tyhjäkäynti liian alhaalla ( esim. 600 rpm) niin jyristää.
Oiretta voi parantaa määränsäädintä säätämällä eli sitä pumpun kantta ( 2. ylin liitos) siirretään hitusen tulipeltiin päin ( hitunen on jotain 0,5mm about ).
tällä säädöllä saadaan perussyöttöä hieman suuremmalle, jolloin tyhjäkäynti hieman nousee ja luultavasti auto alkaa myös lähtemään paremmin käyntiin.
Sitten tuo kulutusmittari ( ainakin E34:ssa) liittyy tähän siten, että jos perussyöttö liian pienellä valehtelee mittari niin päin että se näyttää hetkellisen kulutuksen liian suureksi ja vastaavasti liian suuri perussyöttö saa hetkellisen kulutuksen näyttämään liiankin hyvältäBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostKannattaisikohan lukea vielä jollain muullakin nuo vikakoodit, inpa tjms.
Vosikohan tuo "vikakoodi" tarkoittaa yksinkertaisesti suutinta? Käännös ei ihan onnistunut jos näin.
Itse en ole tuota suomentanut mitenkään vaan tuollain luki prikulleen Vianorin tietokoneen näytössä kun vikakoodit luettiin.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostTarkoittaiskohan kuitenkin määräänsäädintä pumpussa.
Miten alhaalla tyhjäkäyntikierrokset on lämpimänä ?
Ja näyttääkö mekaaninen kulutusmittari ( viisari) suurinpiirtein oikein maantieajossa ( 6-8l / 100km 100km/ h vauhdissa)
Ja siis noihin vastauksia. Eli jos tyhjäkäynti liian alhaalla ( esim. 600 rpm) niin jyristää.
Oiretta voi parantaa määränsäädintä säätämällä eli sitä pumpun kantta ( 2. ylin liitos) siirretään hitusen tulipeltiin päin ( hitunen on jotain 0,5mm about ).
tällä säädöllä saadaan perussyöttöä hieman suuremmalle, jolloin tyhjäkäynti hieman nousee ja luultavasti auto alkaa myös lähtemään paremmin käyntiin.
Sitten tuo kulutusmittari ( ainakin E34:ssa) liittyy tähän siten, että jos perussyöttö liian pienellä valehtelee mittari niin päin että se näyttää hetkellisen kulutuksen liian suureksi ja vastaavasti liian suuri perussyöttö saa hetkellisen kulutuksen näyttämään liiankin hyvältä
Tyhjäkäynti on mielestäni ollut noin 700 rpm ja normaalisti toimiessaan käy kyllä nätisti ja tasaisesti tyhjäkäyntiä. Kulutusmittari näyttää suurinpiirtein tuota lukemaa, saattaa olla toisinaan lähemmäs 5 litraa / 100 km. Käyntiinlähtö on erittäin hyvä. Mitä työkaluja tuohon säätöön tarvitaan? Vai onko viisaampaa viedä dieselpajalle ja mitähän laskuttavat moisesta?Last edited by coupebemaristi; 18-06-2011, 01:18.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
:thinkLast edited by coupebemaristi; 18-06-2011, 01:15.E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Näyttäs tuon kulutusmittarin mukaan, että paremminkin hieman isolla tuo perussyöttö,mutta ei sitä kannata pienentääkään tuon takia, jos nyt esim. käynnistyy hyvin.
Valot on ainakin itsellä aina yhtä kirkkaat, joten laturin kunto kannattaa selvittää. Jos jännite laskee liian alas niin voi hyvinkin tehdä ties mitä oireiluja. Niin ja sen siirtopumpun kuulee kun laittaa virrat päälle ( ainakin jos kuuntelee tankin vieressä) . Tosin en oo ihan varma pumppaako se aina kun virrat käännnetään päälle vai vain silloin kun linjassa ei oo riittävää painetta valmiina.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostNäyttäs tuon kulutusmittarin mukaan, että paremminkin hieman isolla tuo perussyöttö,mutta ei sitä kannata pienentääkään tuon takia, jos nyt esim. käynnistyy hyvin.
Valot on ainakin itsellä aina yhtä kirkkaat, joten laturin kunto kannattaa selvittää. Jos jännite laskee liian alas niin voi hyvinkin tehdä ties mitä oireiluja. Niin ja sen siirtopumpun kuulee kun laittaa virrat päälle ( ainakin jos kuuntelee tankin vieressä) . Tosin en oo ihan varma pumppaako se aina kun virrat käännnetään päälle vai vain silloin kun linjassa ei oo riittävää painetta valmiina.
Lataus mitattu +pistokkeesta. Ilman ajovaloja, ilmastointi päällä ja puhallus puoliteholla lataa 14,15 V ja ajovalojen kanssa ilmastointilaite samoissa säädöissä sitten 14,07 V eli kunnossa on.
Tankin pumppu kuuluu lähtevän päälle kun kääntää virrat päälle. Aika hiljaiselta se kyllä kuulosti, mutta kyllä siellä tankissa jotain tapahtui kun kuulostelin sitä ilman korkkia korva tankkausreiällä.
Eli oletetaan että nuo asiat on kunnossa. Seuraava epäilykseni kohdistuu sitten yksittäiseen suuttimeen. Mitenkäs sen saa selvitettyä, että missä suuttimessa on mahdollisesti vikaa? :thinkE30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by coupebemaristi View PostLataus mitattu +pistokkeesta. Ilman ajovaloja, ilmastointi päällä ja puhallus puoliteholla lataa 14,15 V ja ajovalojen kanssa ilmastointilaite samoissa säädöissä sitten 14,07 V eli kunnossa on.
Tankin pumppu kuuluu lähtevän päälle kun kääntää virrat päälle. Aika hiljaiselta se kyllä kuulosti, mutta kyllä siellä tankissa jotain tapahtui kun kuulostelin sitä ilman korkkia korva tankkausreiällä.
Eli oletetaan että nuo asiat on kunnossa. Seuraava epäilykseni kohdistuu sitten yksittäiseen suuttimeen. Mitenkäs sen saa selvitettyä, että missä suuttimessa on mahdollisesti vikaa? :think
Comment
-
-
Originally posted by jannel View PostVeikkaampa sitä suutinta johonka se sähköpiuha menee.... Eli http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...system_diesel/ ja tuolta:6 At-injection nozzle with transmitter 13 53 2 246 083
Mikä tämän johdollisen suuttimen tarkoitus on? Eli miksi vain yhteen suuttimeen menee sähköjohdot? :thinkE30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostSe tarkkailee ajoitusta, ruiskutusaikaa tms. sillä suuttimella
Ostanko uuden? Hintaa taitaa olla yli 200 euroa tuolla suuttimella?E30 325 iX -90 touring
Vw Passat 1.8 T -01
Ex BMW:t
E36 320 i -92 coupe
E36 328 i -95 coupe
E36 325 iA -94 sedan
E34 520 i 24V -95 touring
E34 540 iA -94 sedan
E39 525 TDS -98 touring
Originally posted by TareJRMutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.
Comment
-
Comment