Lueskelin foorumia lämpövioista jos vaikka muillakin olisi ollut saman laista vikaa mutten ainakaan heti löytänyt... eli kertokaas viisaammat ettei tämä jo valmiiksi lyhyt tukka päässä enään lyhene niin mistäs nyt alan sitten vikaan etsimään kun ei omat tietotaito enään riitä..
olin tuossa taanoin katsastuksessa ja katsuri tuli kyselemään että "onko autossani joku lämpöongelma kun tuntuu keittävän pakokaasumittauksessa.." 20tkm ajellut ilman mitään ongelmia niin toki vastasin että ei ole ollut. no enivei lämmöt tosiaan oli kaakossa ja hirmupaineet koneessa hyvä ettei koko paska revennyt.. ja ennenkun kerkesin sanomaan moisen niin termostaatin kansi alkoi pihisemään...
no samalla sitten päätin vaihdella sinne uuden tiivisteen ja termostaatin sekä sen kannen kun ovat herkkiä hajoamiselle.. ilmauksen jälkeen baanalle ..(ilmattu foorumin ohjeilla)
ajoin työpaikalle ja en ainakaan huomannut mitään vikaa mutta takaisin ajellessani motaria alkoi lämmöt heitellä eivät nouseet ihan tappiin mutta 1\4 verran ja takaisin.. tuntui siltä että kannattaa ilmata uudelleen ja niin tein ilmaan tosin ei tullut.. nesteet kohdillaan.. käynnistin koneen ja käytin sitä varmaan 20 min paikallaan ja ei mitään lämmöt ok kokoajan. nostin kierroksia 3000rpm hetkeksi ja lämmöt nousi tappiin asti. ymmärrän että tämä on mahdollista viritetyissä koneissa mutta normaalissa vakio koneessa ei.. jos paikallaan antaa kierroksia noin 3sek ei koneen pitäisi keittää...
eli painetta tulee koneeseen ja lämmöt nousee. sen verran tuossa tarkemmassa tutkiskelussa että sähköflekti ei toimi\en ole huomannut sen pyörivän . pääseekö siihen käsiksi muuten kuin etupuskurin irroittamalla? voiko sen testata ilman irroittamista eli missä menee kyseisen laitteen virtapiuhat? katoavat jonnekkin vasemmalle.
olisi kiva saada nämä lämpöongelmat kuntoon ennen kuin menee lopullisesti hermot.
olin tuossa taanoin katsastuksessa ja katsuri tuli kyselemään että "onko autossani joku lämpöongelma kun tuntuu keittävän pakokaasumittauksessa.." 20tkm ajellut ilman mitään ongelmia niin toki vastasin että ei ole ollut. no enivei lämmöt tosiaan oli kaakossa ja hirmupaineet koneessa hyvä ettei koko paska revennyt.. ja ennenkun kerkesin sanomaan moisen niin termostaatin kansi alkoi pihisemään...

ajoin työpaikalle ja en ainakaan huomannut mitään vikaa mutta takaisin ajellessani motaria alkoi lämmöt heitellä eivät nouseet ihan tappiin mutta 1\4 verran ja takaisin.. tuntui siltä että kannattaa ilmata uudelleen ja niin tein ilmaan tosin ei tullut.. nesteet kohdillaan.. käynnistin koneen ja käytin sitä varmaan 20 min paikallaan ja ei mitään lämmöt ok kokoajan. nostin kierroksia 3000rpm hetkeksi ja lämmöt nousi tappiin asti. ymmärrän että tämä on mahdollista viritetyissä koneissa mutta normaalissa vakio koneessa ei.. jos paikallaan antaa kierroksia noin 3sek ei koneen pitäisi keittää...
eli painetta tulee koneeseen ja lämmöt nousee. sen verran tuossa tarkemmassa tutkiskelussa että sähköflekti ei toimi\en ole huomannut sen pyörivän . pääseekö siihen käsiksi muuten kuin etupuskurin irroittamalla? voiko sen testata ilman irroittamista eli missä menee kyseisen laitteen virtapiuhat? katoavat jonnekkin vasemmalle.
olisi kiva saada nämä lämpöongelmat kuntoon ennen kuin menee lopullisesti hermot.
Comment