Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 e39 koneen meteli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petsukka
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 91

    540 e39 koneen meteli

    Tällänen ongelma oli ilmenny viikonlopun aikana että, oli koneesta ruvennut kuulumaan aikamoista rohinaa ja oli sytytelly aika ajoin moottorihäiriö valoa. Sen verran oli asiaa tutkittu että jakoketju on löysä, mikähän mättää? Ajattelin kysyä viisaammilta vinkkejä ennen kun aletaan jakopäätä sen paremmin aukomaan. Rohiseva ääni melkein tulee varmasti ketjusta mikä ottaa johonki kiinni, mutta mikä sen olis löysäks yhtäkkiä päästäny?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Vanos-koneella oleva V8? Taitaa olla kaarilaahain hajonnut jakopäästä...
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • petsukka
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 91

      #3
      En tiedä vanoksista mitään, vm98.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Laitappa auton valmistenumero niin selviää. 9/98 on tullut tuo uudempi vanos-moottori, josta laahaimia paukkuu jossain 200-300tkm välillä.

        Ei sitten kannata ajaa sillä, ketju raahaa alumiinia vasten ja sitä purua menee öljysuodattimelle asti.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • petsukka
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 91

          #5
          wbadn51020br65037 Juu ei ajettu kun muutama kilometri kuulemma. Onko paha purkaa jakopää?

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #6
            Originally posted by Cell View Post
            Laitappa auton valmistenumero niin selviää. 9/98 on tullut tuo uudempi vanos-moottori, josta laahaimia paukkuu jossain 200-300tkm välillä.
            Originally posted by petsukka View Post
            wbadn51020br65037 Juu ei ajettu kun muutama kilometri kuulemma. Onko paha purkaa jakopää?
            Chassis number BR65037
            Vehicle code DN51
            Series E39
            Model 540i
            Body type saloon
            Catalog model ECE
            Production date 1998 / 09
            Engine M62
            Transmission Manual
            Steering Left
            Catalyzer YES

            Hakusanat "jakopää" "m62*"
            Last edited by peltone; 13-06-2011, 15:15.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Vehicle information

              VIN long WBADN51020BR65037

              Type code DN51

              Type 540I (EUR)

              Dev. series E39 ()

              Line 5

              Body type LIM

              Steering LL

              Door count 4

              Engine M62/TU

              Cubical capacity 4.40

              Power 210

              Transmision HECK

              Gearbox MECH

              Colour ORIENTBLAU METALLIC (317)

              Upholstery STOFF RIPS DIAGONAL/GRAU (F4TT)

              Prod. date 1998-09-16

              Order options
              No. Description
              266 LT/ALY WHEELS RADIAL SPOKE 48

              320 MODEL DESIGNATION, DELETION

              415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW

              423 FLOOR MATS, VELOUR

              428 WARNING TRIANGLE

              431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

              464 SKIBAG

              481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

              494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

              500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

              522 XENON LIGHT

              666 RADIO BMW BUSINESS CD

              801 GERMANY VERSION

              863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

              879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET


              Series options
              No. Description
              210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

              438 WOOD TRIM

              473 ARMREST, FRONT

              520 FOGLIGHTS

              534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

              540 CRUISE CONTROL

              548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

              555 ON-BOARD COMPUTER
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • juho-85
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 753
                • Pirkkala

                #8
                Originally posted by petsukka View Post
                wbadn51020br65037 Juu ei ajettu kun muutama kilometri kuulemma. Onko paha purkaa jakopää?
                On todella isotöinen homma ja kyllä siinä jo pitää moottoreista ymmärtää kun sitä lähtee purkamaan. pelkkä purkaminen yli 10h. Ja ajoitukseen tarvii sitten kasan erikoistyökaluja.

                Itsellä meni talvella kyseisen rempan osiin jo pelkästään 1100 euroa.
                F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                Tilattu i4 M50

                Exät:
                e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                Comment

                • Pexi_87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2011
                  • 86
                  • Kangasala

                  #9
                  Koskaan ennen en ollut katsellut BMW:tä, enkä varsinkaan sen V8 moottoreita, en avattuna enkä käyntikuntoisena. Ostin jakopäävikaisen Vanos mallisen 4.4 E39:n, purin sen, kasasin uusilla tiivisteillä ja höräytin käyntiin. V8 muuten kuulostaa hienolta, ensikertaa kun senkin kuuli.

                  Tietenkin autot on hyvin läheinen harrastus ja tekemisen sekä koulun (sen mitä AMK:ssa opitaan, eli vähän) kautta on tullut opittua moottoritekniikasta yhtä sun toista, joten kyllä sen pystyy tekemään kuka vaan joka haluaa.
                  Last edited by Pexi_87; 13-06-2011, 17:02.

                  Comment

                  • petsukka
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2004
                    • 91

                    #10
                    Kyllä noiden koneiden kans on tullu pelattua jo 20 vuotta, mutten ole vaan sattunu ikinä aukaisemaan bemarin 8 konetta, enkä usko että se mitään tähtitiedettä on. Mutta jos sieltä se laahain on rikki niin en usko sen montaa kymppiä maksavan, tai maksaa mitä maksaa, mut kuntoon se nyt jokatapauksessa laitetaan. Pistän tietoo kun homman kerkeen aloittamaan. Kiitos tähän astisista vastauksista, lisääkin tietoo saa laittaa.

                    Comment

                    • juho-85
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 753
                      • Pirkkala

                      #11

                      Eli toi osa numero 6 sieltä hajoaa. Maksaa noin 90 euroa. Mutta jos itselleen tekee niin kannattaa vaihtaa kaikki tiivisteet koneeseen samalla. sekä tietty kiristäjää ketjulle ja mahdollisesti muitakin laahaimia.
                      Ja vesipumppu tarkastaa/vaihtaa samalla myös.

                      E: niin ei se mitään rakettitiedettä varmasti ole mutta paljon hommaa kun joutuu ottaan koko koneen etupään auki ja syylärit sun muut pois tieltä. että aikaa menee varmasti moninkertaisesti verrattuna johkin 4 koneen jakohihnan vaihtoon.
                      Last edited by juho-85; 13-06-2011, 18:04.
                      F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                      Tilattu i4 M50

                      Exät:
                      e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                      Comment

                      • juho-85
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 753
                        • Pirkkala

                        #12


                        Niin ja itsellä kävi niin että jätettiin epähuomiossa tuosta kuvasta osanumero 1 vaihtamatta sillon kun remonttia tehtiin ja nyt sitten muutaman kk ajon jälkeen alkoi vuotamaan oikein huolella ja ei muutakun taas imusarja ja vesipumppu pois tieltä ja osaa tilaamaan.

                        Että suosittelisin senkin vaihtamaan kun kerran purkaa muutenkin.
                        F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                        Tilattu i4 M50

                        Exät:
                        e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                        Comment

                        • ptikkala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1568

                          #13
                          Pelkästään toi osanro 1? Osaatko sanoa hintaa ja saatavuustietoa yhtään, ois tarkotus loppuviikosta vaihtaa venakoppien ja imusarjan tiivisteet. Käsittääkseni tuo "Valley pan" on suoraan imusarjan alla? Kone mulla on M62b35.

                          Comment

                          • petsukka
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 91

                            #14
                            Purkamiseen kului aikaa 4.5 tuntia yksin tehtynä, laahain oli rikki.

                            Comment

                            • juho-85
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 753
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by ptikkala View Post
                              Pelkästään toi osanro 1? Osaatko sanoa hintaa ja saatavuustietoa yhtään, ois tarkotus loppuviikosta vaihtaa venakoppien ja imusarjan tiivisteet. Käsittääkseni tuo "Valley pan" on suoraan imusarjan alla? Kone mulla on M62b35.
                              Joo pelkästään se. hinta tais olla 60-70 euroa ja saatavuus nyt tuntuu olevan sama kun kaikkeen muuhunkin seiskan osaan eli viikon joutuu odotteleen. Ja imusarjan altahan se suoraan löytyy. Vesipumpun joutuu kyllä myös vissiin irrottaan.

                              On se petsukka nopee Ite nyt en sitä mitään aikaa vastaan purkanu ja putsailin paikkoja/osia samalla yms.
                              F01 740d xdrive M-sport LCI & e60 530i
                              Tilattu i4 M50

                              Exät:
                              e46 320i, G20 330e Msport, F30 320d xdrive LCI, e46 M3 cabrio, e92 M3, F30 320d, e92 335i-07, e90 325i-06, e32 750i -89,X5 4.4 M-sport -01,e38 740i M-sport -01, e36 325i caprio-94, e39 523i -98, e38 740ia -99, e34 535i M-tech, e38 740ia -95, e36 328i caprio -96, e30 320i 2d-84, e30 320ia 4d-84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎