Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja mystinen öljyvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kessuu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 50
    • Kouvola

    E39 ja mystinen öljyvalo

    Huomasinpa tuossa eilen kun piruuttani katselin öljymäärää, että tikku ei edes kastunut ja öljynvaroitusvalo ei ole syttynyt keltaisena/punaisena kertaakaan... ???

    Viime kesänä valo vielä toimi ja ilmoitti keltaisena vähenevästä öljystä. Kun auton laittaa käyntiin niin valo kyllä syttyy ja sammuu normaalisti, niin kuin kuuluukin. Eli mikäs anturi on nyt tullut tiensä päähän ja mistä kyseinen palikka löytynee??
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #2
    Mikähän auto mahtaa olla kyseessä? 520i vai 535d vai M5?

    Noh, oletuksena autosi olkoon varustettu bensakutosella. Tasoanturi löytyy öljypohjasta, kuvassa numero 15 http://www.realoem.com/bmw/showparts...45&hg=11&fg=10

    Ja jos tasoanturin vaihdat niin muistathan uusia tiivisteenkin (taitaa tulla mukana...)

    Onko punainen öljynpainevalo ehtinyt syttyä jos tikku ei edes kastunut?
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • Kessuu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 50
      • Kouvola

      #3
      Tosiaan... kyseessä 523 iA

      Ja valo ei ole syttynyt missään vaiheessa. Ellei siis tosiaan oteta huomioon käynnistyksen "testiä"

      Nyt kieltämättä kiinnostaa, että mihin se öljy katoaa?? Pakkohan tuon on palaa pois, mutta ei savuta kuitenkaan eikä muitakaan "perusoireita." Tosin yli 300 tkm ajettu, niin ihmehän se olisi jos ei öljyä häviäisi.

      Lätäkköäkään ei auton alle muodosto. Hieman on pohja märkä, mutta ei tosiaan tiputtele.

      Täytyykin ruveta seurailemaan tuota kulutusta ja vaihtaa se tasoanturi...

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by Kessuu View Post
        Tosiaan... kyseessä 523 iA

        Ja valo ei ole syttynyt missään vaiheessa. Ellei siis tosiaan oteta huomioon käynnistyksen "testiä"

        Nyt kieltämättä kiinnostaa, että mihin se öljy katoaa?? Pakkohan tuon on palaa pois, mutta ei savuta kuitenkaan eikä muitakaan "perusoireita." Tosin yli 300 tkm ajettu, niin ihmehän se olisi jos ei öljyä häviäisi.

        Lätäkköäkään ei auton alle muodosto. Hieman on pohja märkä, mutta ei tosiaan tiputtele.

        Täytyykin ruveta seurailemaan tuota kulutusta ja vaihtaa se tasoanturi...
        Ihan normaalia M52 moottoreiden kanssa. Huohotinventtiili(separaattori) ja siihen liittyvät muoviputki+letku kannattanee tarkastaa eli ostaa uudet ja vaihtaa. Samalla tarkastaa se öljytikun juureen tuleva putki johon letku separaattorilta tulee ettei ole tukossa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Kessuu
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 50
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Ihan normaalia M52 moottoreiden kanssa. Huohotinventtiili(separaattori) ja siihen liittyvät muoviputki+letku kannattanee tarkastaa eli ostaa uudet ja vaihtaa. Samalla tarkastaa se öljytikun juureen tuleva putki johon letku separaattorilta tulee ettei ole tukossa.
          Nyt kun selkästi ammattimies neuvomassa , niin pystytkö laittamaan vähään kuvia letkuista esim. realoem:n kautta.

          Kiitos

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16361
            • Leppävirta

            #6
            Originally posted by Kessuu View Post
            Nyt kun selkästi ammattimies neuvomassa , niin pystytkö laittamaan vähään kuvia letkuista esim. realoem:n kautta.

            Kiitos
            Tuossa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...oil_separator/ Voi olla että syö öljyä noidenkin vaihdon jälkeen. Näin tekee nykyinen M52 moottorinen. Pitäs muuta kevyttä jumppaa tehdä moottorille. Tuppaa olemaan jotkut M52:t melkoisia öljysyöppöjä. Eli et ole ainut.

            Edit: Eli hommaat osat 1,2,3 ja 6. On noin 100,- paukku merkkiliikkeestä
            Last edited by Haju69; 18-06-2011, 16:48.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎