Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkin luistaa, bmw e39 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko1312
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 17
    • hämeenkyrö

    kytkin luistaa, bmw e39 530d

    eli laitatin lastun ja kerkisin nauttimaan lisätehosta pari kuukautta, sitten kytkin rupesi luistamaan. no ei siinä sitte mitään muutakun uutta kytkintä peliin (vaikka vanha levykään ei ollu vielä ihan loppu), eli tilasin motonetista kytkin paketin(levy,asetelma ja painelaakeri) kun oli siellä halvin(250e), sitten paikalle ja edelleen luisti, poljintuntumakin oli kevyempi, johtunee asetelmasta(luk).
    no sitten poistin sen "mukavuusventtiilin" olisko ollu ISV tai jotain. ei auttanut sekään mitään. sitten tilasin kl-varaosasta vastaavan paketin, erona että oli saschin tekele ja poljintuntuma jäykempi, ei auttanut,vaan taas luisti. sitten sorvasin vauhtipyörän kytkinpinnan puhtaaksi ja myös asetelman kiinnityspinnasta ajoin erotuksen verran pois, että levyn "potero" säilyi yhtä syvänä, ei sekään auttanut, no sitten vaihdoin sre asetelman ja sintterilevyn ja edelleen luistaa. kytkimen käpälä tuntuu työsylinterin reiän kautta vapaalta, eli ei kanna, ja on kokeiltu ilman työsylinteriäkin ja silloinkin luisti. mikä voi olla vikana? voiko olla sittenkin toi vauhtipyörä? vai voisiko olla sittenkin vika nestepuolella, kun en ole kokeillut ilman työsylinteriä muutakun luk:in paketilla, jossa oli se kehno paineasetelma..
    Last edited by marko1312; 21-07-2011, 10:53.
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Veikkaisin että vauhtipyörän jouset pääsee pohjaamaan ( liikaa vääntöä ) ja sitten kun mötikkä pohjaa niin joustoa ei oo enää missään ja varmasti laittaa kytkimen kuin kytkimen luistamaan.

    Toki jos se hyvin helposti luistelee niin voi siinä jokin työsylinterivikakin olla.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • marko1312
      Newbiemmer
      • Jan 2011
      • 17
      • hämeenkyrö

      #3
      kytkytin

      kaverilla oli kova vauhtipyörä ja sama asetelma kun mulla , mutta massalevy mersussa missä oli vääntöä melkein 600nm ja hyvin piti. eli en usko ihan heti tohon vauhtipyörä hommaan., kun mulla vielä sintteri joka kestää enemmän kuin massalevy. tietysti mulla ei ole jousia levyssä, mutta mahtaako se vaikuttaa kytkimen pitoon..,, niin ja luistelee aika helposti.

      Comment

      • Thuppu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2007
        • 3626
        • Seinäjoki

        #4
        Eipä kisavehkeissäkään yleensä oo jousia kytkinlevyissä tai kasoismassapyöriä ja hyvin pitää kytkimet. Siis luistaako noi koko ajan, rauhallisessakin ajossa vai vain maks väännöillä?
        BMW 740iA "ALPINA"
        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

        Comment

        • marko1312
          Newbiemmer
          • Jan 2011
          • 17
          • hämeenkyrö

          #5
          kytkytin

          ei kestä edes "puolia tehoja" tänään nyppäsin kytkimen työsylinterin vallan irti ja ajoin ilman kytkintä, ei vaikuttanut yhtään, eli vika on ilmeisesti vauhtipyörässä. joku väitti että kun pinta kuluu tarpeeksi niin vauhtipyörän kytkinpinta rupeaa antaan periksi.., tiedä häntä, mutta vauhtipyörä menee nyt varmaan hankinta listalle, kun rupee vaihtoehdot loppuun, kun kaikki muut on uutta stefoja myöten.

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Originally posted by Thuppu View Post
            Eipä kisavehkeissäkään yleensä oo jousia kytkinlevyissä tai kasoismassapyöriä ja hyvin pitää kytkimet. Siis luistaako noi koko ajan, rauhallisessakin ajossa vai vain maks väännöillä?

            Tiedä sitä luistaako ne koko ajan, mutta periaatteena kuitenkin se, että jossain on oltava joustoa.
            Tuo kaksoismassan pohjailu saa sen kytkimen luistamaan, koska se pääsee lyömään pohjatessaan. Jännä vain jos se jo puoliteholla luistaa ja vielä tuolla sintterilevyllä. Ei sen nyt uusilla osilla pitäs ihan heti mahdottomasti luistaa vaikka vauhtis pääsiskin pohjaamaan.

            Täysin jäykkä paketti on aika armoton niin voimansiirron kuin kampiakselin kannalta. Varsinkin tehokkaissa dieseleissä esiintyy suuria vääntövärähtelyjä, jotka voivat vaimentamattomina pitkän ajan kuluessa aiheuttaa ongelmia. Sen takia siis jokin joustava osa sinne on hyvä laittaa.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • marko1312
              Newbiemmer
              • Jan 2011
              • 17
              • hämeenkyrö

              #7
              sökö vauhtis

              mulle kävi noin ( http://www.youtube.com/watch?v=a8b9VA6wXiQ ) mutta vähän lievemmässä mittakaavassa, tänään vaihdoin uuden kmvauhtipyörän
              ja toimii erittäin hyvin eikä luista jne, elikkä nyt on sachsin normaali kytkin levy sachsin sre asetelman kanssa, jouduin kyllä ottamaan kytkinpolkimen takaa pohjaanlyöntikumin pois kun ei muuten riittänyt poljinmatka, eli vaihteet meni huonosti päälle. mutta nyt tuota on mukava vaimonkin käyttää, eikä poljin nyt mitenkään erityisen jäykkä ole, vaikka jotkut niin väittää, jos tuota asetelmaa käyttää.

              Comment

              • marko1312
                Newbiemmer
                • Jan 2011
                • 17
                • hämeenkyrö

                #8
                osat

                elikkä kytkin ei luistanut missään vaiheessa, nyt on hyllyssä saschin asetelma ja sre sintterilevy ylimääräisenä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎