Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528iA Kierroslukumittari näyttää liian vähän.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesku123
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 84
    • Kotka

    E39 528iA Kierroslukumittari näyttää liian vähän.

    Eli tyhjäkäynnillä kierrosluku mittari näyttää noin 250-400rpm, ja ajossa 80km/h vitonen ja lukko päällä lukemat ovat tonnin pinnassa. Lisäksi mittariston kulutusmittari antaa melko optimistisia lukemia. BC:n kulutuslukemat ovat kuitenkin uskottavia.
    Eli onko kellään tietoa/valistuneita arvauksia kyseisen tempuilun aiheuttajasta.
    Mittariston sisältähän tämä todennäköisesti tulee, mutta uuden mittariston hankkiminen ei oikein kuulosta hauskalta.
    MB
    ex. BMW X3 30d F25 -12
    ex. BMW 520dA F11 -12
    ex. BMW 120d E87 -05
    ex. BMW 520dA e61 -08
    ex. BMW 528iA Touring -99
    ex. BWM 320i coupe -93
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Originally posted by Vesku123 View Post
    Eli tyhjäkäynnillä kierrosluku mittari näyttää noin 250-400rpm, ja ajossa 80km/h vitonen ja lukko päällä lukemat ovat tonnin pinnassa. Lisäksi mittariston kulutusmittari antaa melko optimistisia lukemia. BC:n kulutuslukemat ovat kuitenkin uskottavia.
    Eli onko kellään tietoa/valistuneita arvauksia kyseisen tempuilun aiheuttajasta.
    Mittariston sisältähän tämä todennäköisesti tulee, mutta uuden mittariston hankkiminen ei oikein kuulosta hauskalta.
    Tuus käymään niin katsotaan
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Viltsu318
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 59
      • Kotka

      #3
      Ootko katellu vikakoodeja mittaristosta ??

      Mahtaisko ICV vikaa olla ?? :think

      Itelläni sama auto, ei oo tommost viel tullu vastaa..
      E39 528iA -99

      Ex. E46 318i -03
      Ex. VW Golf 1.4 mk4
      Suzuki GSX-R 750 -01

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #4
        Olisko autossa isoajotietokone ja joku paikoittanut neulat väärin pikkelssien korjausen jälkeen?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Vesku123
          Bimmer Rookie
          • Nov 2009
          • 84
          • Kotka

          #5
          Autossa on siis iso ajotietokone, mutta pikkelssejä on pimeenä.
          Tarkoituksena olisi ottaa mittaristo irti ja katsella tuota pikseli ongelmaa ja samalla yrittää löytää tuo kierrosluku mittari vika.
          Pitääkin yrittää katsoa noita mittariston vika koodeja, kun muistelen nähneeni jossain ohjeet miten ne sai esiin. Pitääkin siis hetki viettää aikaa googlen kanssa, jospa sieltä löytyisi ohjeet.
          MB
          ex. BMW X3 30d F25 -12
          ex. BMW 520dA F11 -12
          ex. BMW 120d E87 -05
          ex. BMW 520dA e61 -08
          ex. BMW 528iA Touring -99
          ex. BWM 320i coupe -93

          Comment

          • Viltsu318
            Bimmer Rookie
            • May 2007
            • 59
            • Kotka

            #6
            Olisko Vesa helpompi katsoa eka ne koko vekottimen vikakoodit (jos se on niit antan) ni sit vast purkaa sen mittariston ?

            laitetaan läppäriin kiinni ja katotaan mikä on tilanne..
            E39 528iA -99

            Ex. E46 318i -03
            Ex. VW Golf 1.4 mk4
            Suzuki GSX-R 750 -01

            Comment

            • Vesku123
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 84
              • Kotka

              #7
              No niin, eli self-test 2 tehty. Kierrosluku mittari jännästi hieman kanittaa noin 1500 kohdilla ja menee ensimmäisellä hitaalla kierroksella n. 6800 asti.
              Toisella nopeammalla kierroksella viisari tulee koko ajan pikkaisen nopeusmittaria jäljessä jo jää huippu jää lukemaan 5750.
              Eli mittariston puolelle tämä vikahan paikantui...
              Osaako kukaan sanoa mikä mittariston sisällä tälläistä aiheittaa?? :think

              Edit: Eli self-testin saa päälle laittamalla ensin autoon virrat päälle, jonka jälkeen mittariston oikean puoleista nappia pohjassa n.5s. Näyttöön tulee lukemaan self-test01, jonkä jälkeen vapauta oikea nappi, ja paina kerran uudestaan jotta lukemaan tulee self-test02, ja testi starttaa painamalla vasemman puoleista nappia kerran. Mittariston kaikki valot syttyvät, ja kaikkien mittareiden pitäisi tehdä kaksi kertaa täysi liikerata. Ensin hitaammin ja sitten nopeammin.
              Last edited by Vesku123; 23-07-2011, 22:22.
              MB
              ex. BMW X3 30d F25 -12
              ex. BMW 520dA F11 -12
              ex. BMW 120d E87 -05
              ex. BMW 520dA e61 -08
              ex. BMW 528iA Touring -99
              ex. BWM 320i coupe -93

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #8
                Voisin lyödä aika ison summan vetoa ja sanoa että joku on yrittänyt nypätä viisareita irti korjatakseen pikselit, aloittanut kulutusmittarista joka lähtee vaikka haarukalla ja siirtynyt onnisena kiekkakelloon ja huomannut että eipä ollut ihan iisi piisi juttu Näitä on nähty ja korjattu useita
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Vesku123
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 84
                  • Kotka

                  #9
                  Mitäköhän mahdollisesti sieltä on sitten hajoitettu??? Onkohan toi mittariston irroittaminen kuinka aikaa vievä juttu?
                  MB
                  ex. BMW X3 30d F25 -12
                  ex. BMW 520dA F11 -12
                  ex. BMW 120d E87 -05
                  ex. BMW 520dA e61 -08
                  ex. BMW 528iA Touring -99
                  ex. BWM 320i coupe -93

                  Comment

                  • cba
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 3464
                    • Ylivieska

                    #10
                    No se neulan "moottori". Akseli lähtee läskineen jos sitä koittaa kammeta ylöspäin pitämättä akselista kiinni. Toinen virhe on vääntää viisaria vasten rajoitinta, moottorin sisällä oleva käämi siirtyy väärään kulmaan = mittari näyttää mitä sattuun..

                    Comment

                    • Vesku123
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 84
                      • Kotka

                      #11
                      Mahtaakohan tota moottoria saada irto-osana, ettei menisi koko mittaristo vaihtoon. Tosin onneksi tämähän on vain kosmeettinen vika, joka ei vaikuta ajamiseen millään lailla, mutta kun pitää olla niin tarkka noitten vehkeitten suhteen ettei hyväksyisi mitään tuollaisia vikoja uudessa perheenjäsenessä.
                      MB
                      ex. BMW X3 30d F25 -12
                      ex. BMW 520dA F11 -12
                      ex. BMW 120d E87 -05
                      ex. BMW 520dA e61 -08
                      ex. BMW 528iA Touring -99
                      ex. BWM 320i coupe -93

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by Vesku123 View Post
                        Eli tyhjäkäynnillä kierrosluku mittari näyttää noin 250-400rpm, ja ajossa 80km/h vitonen ja lukko päällä lukemat ovat tonnin pinnassa. Lisäksi mittariston kulutusmittari antaa melko optimistisia lukemia. BC:n kulutuslukemat ovat kuitenkin uskottavia.
                        Eli onko kellään tietoa/valistuneita arvauksia kyseisen tempuilun aiheuttajasta.
                        Mittariston sisältähän tämä todennäköisesti tulee, mutta uuden mittariston hankkiminen ei oikein kuulosta hauskalta.
                        E39 automaatissa vitonen on kyllä melkoinen ylivaihde esim. manuaalivaihteisen vitoseen verrattuna.
                        Tuulilasi vertailussa marraskuu 1999 528iA:lle ilmoitetaan 100 km/h nopeudessa ~1700 r/min.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • cba
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 3464
                          • Ylivieska

                          #13
                          Originally posted by Vesku123 View Post
                          Mahtaakohan tota moottoria saada irto-osana, ettei menisi koko mittaristo vaihtoon. Tosin onneksi tämähän on vain kosmeettinen vika, joka ei vaikuta ajamiseen millään lailla, mutta kun pitää olla niin tarkka noitten vehkeitten suhteen ettei hyväksyisi mitään tuollaisia vikoja uudessa perheenjäsenessä.
                          Kysyppäs Dunkyltä

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎