Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39 vakionopeuden säädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eemeli02
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 86
    • Vantaa

    E 39 vakionopeuden säädin

    Minulla on 530 d -99 ja Gunter on unohtanut tilata tehtaalta vakionopeuden säätimen. Kertokaa te viisaat mitä osia purkuautosta jossa on ko laite rattisäädöillä pitää raksia pois, jotta ko laitteen asennus onnistuu autooni. Autoni on automaatilla ja niin myös purkuauto tosin 540

    Samalla taitaa tulla radion rattisäädöt kaupanpäälle.
    :wink:
  • BMWE39
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 134

    #2
    Riippuu siitä, onko autosi 03/99 tai uudempi. Siis tarkka valmistusaika, ei rekisteröintiaika...
    Tuolloin vaihtui aika paljon elektroniikkaa (ja paljon muutakin... ;-) ).
    JOS autosi on uudempi (kuin myös purkuauto), niin vaihdettavaksi tulee vain ratin keskellä oleva airbag panos kytkimineen+johtoineen. Sitten auto BMW -liikkeeseen ja hetkinen "ohjelmointia" ja homma on siinä.
    MIKÄLI autosi on vanhempaa konstruktiota, niin homma onkin muutamaa pykälää vaikeampi... Siitä voinee kertoa vaikkapa Hemi...?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Niin siis vanhemman kuin 9/98:n M52 moottorisen vakionopeussysteemi on täysin erilainen kuin uudemman M52TU mallin elektroninen systeemi. Eli vanhemman mekaaninen laitos ei käy mitenkään uudempaan eikä päinvastoin. Ihan varma en ole, mutta pelkkä nappiratin/bagin vaihto ja "softaus"ei tuohon uudempaankaan ei riitä, vaan pitikö myös moottorinohjausboxikin vaihtaa? Vanhempaan homma onnistuu kun keräilee vaijerit,"vitkuttimet",sähköt ja laittaa nappiratin/bagin.

      Comment

      • eemeli02
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 86
        • Vantaa

        #4
        vakionopeuden säädin

        Originally posted by Hemi
        Niin siis vanhemman kuin 9/98:n M52 moottorisen vakionopeussysteemi on täysin erilainen kuin uudemman M52TU mallin elektroninen systeemi. Eli vanhemman mekaaninen laitos ei käy mitenkään uudempaan eikä päinvastoin. Ihan varma en ole, mutta pelkkä nappiratin/bagin vaihto ja "softaus"ei tuohon uudempaankaan ei riitä, vaan pitikö myös moottorinohjausboxikin vaihtaa? Vanhempaan homma onnistuu kun keräilee vaijerit,"vitkuttimet",sähköt ja laittaa nappiratin/bagin.
        Omani on 2/99 530 D tour ja aut ja purku 02 540

        Helpottaako asiaa?

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by BMWE39
          Sitten auto BMW -liikkeeseen ja hetkinen "ohjelmointia" ja homma on siinä.
          Ei tuossa ohjelmointia tarvita. Mutta johtosarjakin pitää lisätä, ratilta moottorinohjausboksille ja valomodulille yhteensä 3 johtoa.
          E39 528iA

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Re: vakionopeuden säädin

            Originally posted by eemeli02
            Omani on 2/99 530 D tour ja aut ja purku 02 540
            Helpottaako asiaa?
            Ei taida helpottaa, sillä tuon purkuauton osat eivät käy sinulle. Siis jos purkuauto on 2002 vuosimallia.
            E39 528iA

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎