Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sedan apurungon puslat vaihdettu, vetely ei hävinnyt VIKA LÖYTYI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jounim
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 58
    • Kuopio

    E39 sedan apurungon puslat vaihdettu, vetely ei hävinnyt VIKA LÖYTYI

    E39 sedan heittää perää vasemmalle moottorijarrutuksessa ja kiihdyttäessä oikealle. Auto katsastettu viime viikolla, eikä iskaritestikään näyttänyt mitään ihmeempää vikaa. Vika ilmeni toukokuussa ja nyt alkaa olla aika levoton ajella. Eilen silmämääräisesti vilkaisin apurungon puslat ja vähän vääntelin raudan kanssa (pultiti ja lätkät irti). Ei ne riekaleina olleet, mutta taidanpa nyt vaihtaa kuitenkin.
    Last edited by jounim; 23-08-2011, 14:37. Reason: Täydennetty
    BMW 116DA M-Sport -15
    Ford Mustang fastback -69
  • jounim
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 58
    • Kuopio

    #2
    Takakelkan puslat vaihdettu, eikä vika hävinnyt minnekään

    Käsipelillä ei tunnu väljää nivelissä ja nivelet tosiaan syynätty äskettäin katsastuksessa.

    Vinkkejä...?
    BMW 116DA M-Sport -15
    Ford Mustang fastback -69

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Takapään nivelissä väljää, narinahelat väljät?
      Kuluuko renkaat ns. vinoon? Renkaat + rengaspaineet?

      Comment

      • jounim
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 58
        • Kuopio

        #4
        Toinen narinahela vaihdettu 1kk sitten (oli väljä), toinen on vaihdettu 2v sitten ja on edelleen napakka.

        Renkaat uudet (2kk), sama ongelma oli vanhoillakin renkailla.

        Autossa on 4v siten vaihdettu alustasarja ja on aika paljon matalampi, kuin vakio.
        BMW 116DA M-Sport -15
        Ford Mustang fastback -69

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          #5
          Jos ei vielä ole tehty niin 4-pyöräsuuntaukseen mars mars...

          ...ja etu aurauksen säätö EI OLE 4-pyöräsuuntaus vaikka jotkut korjaamot niin väittävätkin :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • jounim
            Bimmer Rookie
            • Aug 2006
            • 58
            • Kuopio

            #6
            Nyt kun on vähän enemmän ajettu, niin itseasiassa perän vetäminen moottorijarrutuksessa vasemmalle ja siitä kiihdyttäessä oikealle vain terävöityi puslien vaihdon jälkeen. Kiemurtelee ihan kunnolla.

            Tasanopeudella ajaessa ei vetele mihinkään suuntaan. Auto on ollut minulla reilun kuusi vuotta ja niveliä ja pulsia on ollut moneen kertaan väljänä, iskarit paskana, renkaat vaikka millä lailla kuluneina ja kulmat pielessä, eikä auto ole vielä koskaan käyttäytynyt noin

            Ei kai moottorin tai laatikon tukikumit voi noin rajua heilausta aiheuttaa...?

            Nelipyöräsuuntaukseen kyllä olen menossa, siellä ainakin syynätään vielä nivelet kunnolla läpi. Jotenkin uskomattomalta tuntuu, että pelkät väärät kulmat voisi aiheuttaa tuon.
            BMW 116DA M-Sport -15
            Ford Mustang fastback -69

            Comment

            • jounim
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 58
              • Kuopio

              #7
              Oikean taka-alatukivarren etummaisen puslan silmä on näköjään ratkennut, eli siellähän se vika oli.

              Saa tarjota ehjää alatukivartta
              BMW 116DA M-Sport -15
              Ford Mustang fastback -69

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎