Ongelma olisi seuraava:
Autosta hajosi turbo kesken matkan teon, työntäen sinimustan savupilven taaksensa. Turbo vaihdettiin onnistuneesti Laakkosella, mutta noin 500km vaihdon jälkeen matka-ajon kulutus nousi selvästi noin litralla.
Eli auto vei ennen turbon vaihtoa matka-ajossa Hämeenlinna-Espoo välillä 6,2-6,5l/100km. Nyt turbon vaihdon jälkeen kulutus on noussut 7,3-7,6l/100km paikkeille.
Olosuhteet ei ole merkittävästi muuttuneet turbon vaihdon jälkeen ja tuo matka-ajo on käytännössä rauhallista moottoritieajoa vakionopeussäädin kytkettynä.
Moottorin vikavalo syttyi viikko takaperin, silloin syynä tukkeutunut imusarjan paine-anturi. Se putsattiin ja vikavalo kuitattiin, auton kulku palasi ennalleen.
Herää siis kysymys, olisiko vielä joku paikka tukossa tuon turbon hajoamisen seurauksena, mutta mikä?
Auto kulkupuoli tuntuisi olevan kyllä muuten kunnossa, mutta tuo kasvanut kulutus ihmetyttää
Autosta hajosi turbo kesken matkan teon, työntäen sinimustan savupilven taaksensa. Turbo vaihdettiin onnistuneesti Laakkosella, mutta noin 500km vaihdon jälkeen matka-ajon kulutus nousi selvästi noin litralla.
Eli auto vei ennen turbon vaihtoa matka-ajossa Hämeenlinna-Espoo välillä 6,2-6,5l/100km. Nyt turbon vaihdon jälkeen kulutus on noussut 7,3-7,6l/100km paikkeille.
Olosuhteet ei ole merkittävästi muuttuneet turbon vaihdon jälkeen ja tuo matka-ajo on käytännössä rauhallista moottoritieajoa vakionopeussäädin kytkettynä.
Moottorin vikavalo syttyi viikko takaperin, silloin syynä tukkeutunut imusarjan paine-anturi. Se putsattiin ja vikavalo kuitattiin, auton kulku palasi ennalleen.
Herää siis kysymys, olisiko vielä joku paikka tukossa tuon turbon hajoamisen seurauksena, mutta mikä?
Auto kulkupuoli tuntuisi olevan kyllä muuten kunnossa, mutta tuo kasvanut kulutus ihmetyttää
Comment