Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525 dA (-00) viritys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johniemi
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 15

    E39 525 dA (-00) viritys?

    Autossa siis tuo 525d kone, 163hp. Saako miten helposti viritettyä softalla ja lieneekö foorumilla tekijöitä? Onko IC passeli pieneen teholisään ("pieni" = +20-50hp) vai kannattaako vaihtaa? Millaisia ahdinpäivityksiä on porukka tuohon dieseliin tehnyt vai riittääkö ahtimessa tuotto em. hevosmäärän lisäykseen? Kaikki em. kysymykset siitä vinkkelistä että konetta en ala avaamaan.

    Ja tärkein kysymys ennen kuin mitään alan edes suunnittelemaan: kestääkö automaattilaatikko?
  • J. Kuusisto
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 860
    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

    #2
    Vanha viisaus pätee tähänkin, helpoin ja halvin tapa on vaihtaa autoa..

    Laatikko kestänee 600-650nm väännön. Mutta toisaalta, hajoaa niitä vakiostakin..
    Itse kyllä käyttäisin viritämiseen budjetoidut varat välirahaan, joko 530d manuaalina, tai e60 530d. Noihin e60:siin saa jo pelkällä ohjelmoinnilla 300hp ja 650-700nm, esim. Karala (turbotec) vai mikä alt+control se oli...
    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
    e28 M535i -85

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by J. Kuusisto View Post
      Noihin e60:siin saa jo pelkällä ohjelmoinnilla 300hp ja 650-700nm, esim. Karala (turbotec) vai mikä alt+control se oli...
      Niin jos se on 535d, 530d ei saa.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • johniemi
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 15

        #4
        Originally posted by J. Kuusisto View Post
        Vanha viisaus pätee tähänkin, helpoin ja halvin tapa on vaihtaa autoa..
        Helpoin juu, halvin tuskin? Kai nyt tuollaisen 20-50hp saa melko helposti ohjelmoinnilla + IC:n päivittämisellä + putken avartamisella (katti ontoksi jne). Ohjelmointi osaavalla kaverilla 100-200 euroa maksimissaan? (nyt siis puhun harrastelijoista jotka tekee kerholaisille pikku rahalla, en kaupallisista viritysfirmoista), IC + putket oikeasta paikasta korkeintaan 300 euroa.

        Vrt. auton vaihto uudempaan. Ei taida pari tonnia välirahaa riittää lähellekään...?

        Mutta joo, pidetään se nyt toistaiseksi vakiona jos ei halpoja pikkuvirejä ilmaannu, tämä on kuitenkin vain ajoauto paikasta A paikkaan B. Revittelylelu löytyy tallista kyllä, mutta ainahan ne heposet kelpaisi vaikka millainen auto olisi alla

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          #5
          mikä se halvan määrittely tässä tapauksessa olisi?

          itse juuri vaihdoin pois e39 525da:n jossa ohjelmamuutoksella arvot 214hv / 454nm.
          400€:lla (ei ollut kaverin paja) olisin saanut suunnilleen vastaavat numerot, mutta kun penkissä mitattiin tehot ennen säätöä, todettiin että eiköhän tää ollut nyt tässä


          e39 530d vakiona 184/193hv, ja softallahan noista saa sitten enemmän kun tuosta 2,5 litraisesta. Eihän siinä mitään coolerijumppaa tarvi alkaa jos tuon verran haluaa lisää löylyä.

          Niin ja saa e60 530d:stäkin irti kun suutinta lainaa 535:stä
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • J. Kuusisto
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 860
            • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

            #6
            Vielä pilkunviilausta, kaverin e60 530d ihan vakiosuuttimilla karalan säädön jälkeen 300hp / ~650nm.
            e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
            e28 M535i -85

            Comment

            • Esal
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1344
              • Lempäälä

              #7
              Originally posted by J. Kuusisto View Post
              Vielä pilkunviilausta, kaverin e60 530d ihan vakiosuuttimilla karalan säädön jälkeen 300hp / ~650nm.
              No uskottava se on, kun on vielä manuaali eikä 530da. Noista automaatin mittauksista kun tulee enemmän tai vähemmän johonkinpäin heittäviä. Omasta tehdystä mittauksessa käppyrät heittää mm. kierrosluvun suhteen, joka vaikuttaa suoraan teholukemaan.
              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Vastaus aloituspostauksen kysymykseen. Eikö sieltä n. 200hp, jopa hieman yli, tuu ulos pelkällä softauksella, n. 500e. Ihan turha alkaa IC:tä vaihtaan tai mitään muutakaan rautaa, ei vaikuta lopputulokseen juuri mitenkään.


                Ihan 500 erkillä tuskin swappia e39 -> e60 tehdään kuitenkaan..? Joten noi autonvaihtokommentit vois jättää johonki toiseen säikeeseen.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • J. Kuusisto
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 860
                  • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Vastaus aloituspostauksen kysymykseen. Eikö sieltä n. 200hp, jopa hieman yli, tuu ulos pelkällä softauksella, n. 500e. Ihan turha alkaa IC:tä vaihtaan tai mitään muutakaan rautaa, ei vaikuta lopputulokseen juuri mitenkään.


                  Ihan 500 erkillä tuskin swappia e39 -> e60 tehdään kuitenkaan..? Joten noi autonvaihtokommentit vois jättää johonki toiseen säikeeseen.
                  no joo ei ihan e60:iin, mutta 530d e39 irtoaa helpommin kuin ahtimien ja välijäähyjen vaihtelun tuomat tehonlisäykset. mutta toisaalta, ei virittämiseen tarvi ollakaan järkisyitä..
                  e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                  e28 M535i -85

                  Comment

                  • adr-jouni
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 103
                    • Near uleåborg

                    #10
                    Softalla virkemmäksi ku vakio 530d e39

                    Originally posted by johniemi View Post
                    Autossa siis tuo 525d kone, 163hp. Saako miten helposti viritettyä softalla ja lieneekö foorumilla tekijöitä? Onko IC passeli pieneen teholisään ("pieni" = +20-50hp) vai kannattaako vaihtaa? Millaisia ahdinpäivityksiä on porukka tuohon dieseliin tehnyt vai riittääkö ahtimessa tuotto em. hevosmäärän lisäykseen? Kaikki em. kysymykset siitä vinkkelistä että konetta en ala avaamaan.

                    Ja tärkein kysymys ennen kuin mitään alan edes suunnittelemaan: kestääkö automaattilaatikko?
                    Hyvin on kestänyt laatikko, paljon virkeempi ku ennen. Kiihytys 80-120 menee 2,5 sek nopeemmin ku ennen... Ei propleemia katsastuksessa.... Suosittelen.

                    Comment

                    • johniemi
                      Newbiemmer
                      • Sep 2005
                      • 15

                      #11
                      Originally posted by adr-jouni View Post
                      Hyvin on kestänyt laatikko, paljon virkeempi ku ennen. Kiihytys 80-120 menee 2,5 sek nopeemmin ku ennen... Ei propleemia katsastuksessa.... Suosittelen.
                      Keneltä ostit virit?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎