Tuntuu että tuonne "E39 kysymyksiä ja vastauksia" osioon viestit ja katoaa ja niihin ei oteta kantaa niin laitetaan tämä nyt sitten tänne. Elikkä auto on alkanu pitämään rattia käännellessä sellasta jännää rutinaa/natinaa, ääni tuntuu tulevan kuskin puolen etupään ja ratin väliltä, montuissa ja epätasaisuuksissa ääntä ei kyllä kuulu, autoon vaihdettu alkukesästä koiranluut, reaktiotangot, raidetangot ja alatukivarret, samalla vaihdettiin korkeussäädettävä alusta. Yläpään laakereita ei tullu vaihettua joka tässä jälkeen päin kaduttaa, alkaako ne tuommosta ääntä pitämään kun alkavat olemaan loppu? Autolla ajettu 242tkm
E39 rutisee/natisee kääntäessä
Collapse
X
-
Pyörät nostettuna ei kyllä välttämättä sitä "tökkimistä" huomaa. Pyörät maassa ja kaveri kääntelemään rattia samalla kun ite tunnustelee sitä ylälaakeria sieltä konehuoneen puolelta. Se jumittava laakeri antaa hitaasti käännettäessä sellaista "boing boing" ääntä ja tuntuu kädessä nykivänä liikkeenä.
...olipahan vaikeesti selitetty :thinkEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Ihmetystä tuottaa sen verran ainakin se että kuskin puolelta tuota tolpan kierrettä ei näy yhtään eli on tasan sen mutterin kanssa, mutta apparin puolelta n.2mm, kaveri jolla sama alusta niin näkyy melkee sentin verran tuota kierrettä ja toisella kaverilla jolla kans sama alusta niin 5mm molemmin puolin. Itse kyllä eilen pulttipysyllä kokeilin mutta eipä ne kiristyny. Vai onko näissä sitten jotain laakerikohtasia eroja? Onko tässä nyt käynyt joku asennus kämmi ettei noi oo kiristiny loppuun saakka ja siks natisee? Mutta mikä???Last edited by Marko.K; 17-08-2011, 11:45.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Eipä noi ainakaan pulttipyssyllä enää tuosta kiristyny. Suihkautin reilusti yläpäänlaakeriin crc:tä, naksuminen hävis päiväks mutta sitten taas jatkui, ois voinu parempi olla suihkuttaa jotain spray vaseliinia :think
Rattia paikallaan käännettäessä tietyssä kohtaa kun silleen venkslaa edestakaisin kuuluu aina sama naks, naks, naks kun heilauttaa rattia vasemmalle päin. Tuo naksuminen ei kuitenkaa ajossa tunnu rattiin.F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Täälläkin ollut samaa ongelmaa -01 530d:ssä. Vaimeeta rutinaa kuului ainoastaan vasemmalla päin käännettäessä ja juurikin kuskinpuolen etutolpasta. Välillä on iskarin pulttia väännelty, yläpäätä rasvailtu ja rutinatkin välillä kadonneet. Joku ilmeisesti siellä laakereissa jumittaa?!E34 525 -92
Comment
-
-
Originally posted by Suppe View PostTäälläkin ollut samaa ongelmaa -01 530d:ssä. Vaimeeta rutinaa kuului ainoastaan vasemmalla päin käännettäessä ja juurikin kuskinpuolen etutolpasta. Välillä on iskarin pulttia väännelty, yläpäätä rasvailtu ja rutinatkin välillä kadonneet. Joku ilmeisesti siellä laakereissa jumittaa?!F11 535d -11 367hv/728nm
E39 M5 -99 Alpine White II
E65 730da -02
E60 530da -03
E39 530da -03 240hv/600nm
E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
E38 740iaL -95
E39 530d -99 245hv/528nm
Comment
-
-
Originally posted by Jaanis View PostMinä olen tullut samaan tulokseen, yläpään laakeri on vainaa. Oireina oli samat rutinat ja kun kurkkasin pesään näkyi jo silmällä kuollut laakeri.
Onkos tuossa muuta kuin jousi- & iskaripaketti pois ja sitä rataa?
Comment
-
Comment