Eli vanhassa sotaratsussani on alle 3000 kierroksella veto hukassa. Jos 5-vaihteen lukitsee 100 kmh vauhdissa niin kulutusmittari ei nouse 13 litraa ylemmäs ( jolloin ahtoja 0,2 - 0,3 bar ). Mutta yli 3000 kierroksen mentäessä auto vetää kohtuu hyvin ( jolloin ahtoja n. 0,7 bar ), mutta ei silloinkaan kunnolla.
Auto antaa vikakoodia liian alhaisesta ahtopaineesta ja erg-venttiilistä ( josta tulppasin alipaineletkun ).
Inpalla katsoessa ilmamassamittarin lukemat on n. 100 pykälää kovemmat kuin pyynti. Ja jos ottaa imm:n johdon pois niin kulutusviisari nousee 100kmh:n vauhdissa n. 15 - 16 litraan, eli pieni parannus kulkuun tulee, joskaan auto ei kulje kunnolla silloinkaan.
Autosta katsoin jo ahtopaineletkut, välijäähyn ja ahtopaineen säätimen vaihdoin egr-venttiilin kanssa ristiin. Myös vaihdoin alipaineletkut imusarjan alta ahtopaineen säätimelle asti ja testasin solenoidin toiminnan INPAlla.
Ahtimen vnt-tanko liikkuu kaasuttaessa n. 1 - 1.5 cm.
Turbolta otin imuputken pois ja akselissa siivet näyttää ehjältä eikä akselissa ole paljoa klappiakaan. Öljyä tuli ahtoputkista muutama tippa.
Auto ei syö öljyä eikä turbokaan ääntele ylimääräisiä.
Onkohan tässä enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin turbon pakopuolen siivet? Sinne en ole vielä viitsinyt kurkistaa kun auto on jokapäivä vielä ajossa.
Auto antaa vikakoodia liian alhaisesta ahtopaineesta ja erg-venttiilistä ( josta tulppasin alipaineletkun ).
Inpalla katsoessa ilmamassamittarin lukemat on n. 100 pykälää kovemmat kuin pyynti. Ja jos ottaa imm:n johdon pois niin kulutusviisari nousee 100kmh:n vauhdissa n. 15 - 16 litraan, eli pieni parannus kulkuun tulee, joskaan auto ei kulje kunnolla silloinkaan.
Autosta katsoin jo ahtopaineletkut, välijäähyn ja ahtopaineen säätimen vaihdoin egr-venttiilin kanssa ristiin. Myös vaihdoin alipaineletkut imusarjan alta ahtopaineen säätimelle asti ja testasin solenoidin toiminnan INPAlla.
Ahtimen vnt-tanko liikkuu kaasuttaessa n. 1 - 1.5 cm.
Turbolta otin imuputken pois ja akselissa siivet näyttää ehjältä eikä akselissa ole paljoa klappiakaan. Öljyä tuli ahtoputkista muutama tippa.
Auto ei syö öljyä eikä turbokaan ääntele ylimääräisiä.
Onkohan tässä enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin turbon pakopuolen siivet? Sinne en ole vielä viitsinyt kurkistaa kun auto on jokapäivä vielä ajossa.
Comment