530d -99 ei ahda.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuppi82
    Newbiemmer
    • Jun 2009
    • 2
    • suomi

    530d -99 ei ahda.

    Eli vanhassa sotaratsussani on alle 3000 kierroksella veto hukassa. Jos 5-vaihteen lukitsee 100 kmh vauhdissa niin kulutusmittari ei nouse 13 litraa ylemmäs ( jolloin ahtoja 0,2 - 0,3 bar ). Mutta yli 3000 kierroksen mentäessä auto vetää kohtuu hyvin ( jolloin ahtoja n. 0,7 bar ), mutta ei silloinkaan kunnolla.

    Auto antaa vikakoodia liian alhaisesta ahtopaineesta ja erg-venttiilistä ( josta tulppasin alipaineletkun ).

    Inpalla katsoessa ilmamassamittarin lukemat on n. 100 pykälää kovemmat kuin pyynti. Ja jos ottaa imm:n johdon pois niin kulutusviisari nousee 100kmh:n vauhdissa n. 15 - 16 litraan, eli pieni parannus kulkuun tulee, joskaan auto ei kulje kunnolla silloinkaan.

    Autosta katsoin jo ahtopaineletkut, välijäähyn ja ahtopaineen säätimen vaihdoin egr-venttiilin kanssa ristiin. Myös vaihdoin alipaineletkut imusarjan alta ahtopaineen säätimelle asti ja testasin solenoidin toiminnan INPAlla.
    Ahtimen vnt-tanko liikkuu kaasuttaessa n. 1 - 1.5 cm.

    Turbolta otin imuputken pois ja akselissa siivet näyttää ehjältä eikä akselissa ole paljoa klappiakaan. Öljyä tuli ahtoputkista muutama tippa.
    Auto ei syö öljyä eikä turbokaan ääntele ylimääräisiä.

    Onkohan tässä enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin turbon pakopuolen siivet? Sinne en ole vielä viitsinyt kurkistaa kun auto on jokapäivä vielä ajossa.
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Ja EGR ei jää varmasti auki? Jos itse mekaaninen venttiili jumii?
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Masatus
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 867
      • Haukipudas

      #3
      Voisko kyse olla näistä turbon siipien kulmaa ohjaavien alipaineletkujen rikkoutumisesta. Itsellä ne murtu sentin pätkiksi imusarjan alta.
      Edit: tjaa.. siellähän lukikin että alipaineletkut ok..
      Last edited by Masatus; 17-08-2011, 17:29.

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Jos egr jää auki eikös ilmamäärän pitäis olla pienempi kuin pyynti?
        Pakosiipien kuntoa ei saa selville muuten,kun purkamalla turbon.
        Vika vois periaatteessa olla myös ahtopaine anturissa,mutta silti veikkaisin turboa.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • kuppi82
          Newbiemmer
          • Jun 2009
          • 2
          • suomi

          #5
          Tänään tulppasin egr:n peltilätkällä ihan varmuuden vuoksi, mutta eipä tuo auttanut.

          Comment

          • Henukani
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 73
            • Lappeenranta

            #6
            löytykös tähän vikaan ikinä vastausta ?
            F31 330xd M-Sport -14
            E46 330d Touring M-Sport II -03

            Ex: E30 324td, E30 320i, E36 325i, 2x E39 530d, E39 540ia, E91 325d

            Comment

            Working...
            X