Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 407

    E39 ABS ongelmaa

    Autona e39 520i vm -96.

    Autoon syttyi absien valo palamaan ja vikakoodeja löytyi kaksi kappaletta, toinen molemmat viittasivat vasen etu ABS-anturiin. Vaihdoin ABS-anturin ja toinen vikakoodi sammui, mutta toinen jäi kummittelemaan. Vikakoodi kuuluu:

    Front left speed sensor or ABS-inlet valve.

    Elikkäs mikä tuo ABS-inlet valve on? Pumppu sirisi talvella ja silloin absit olivat poissa pelistä, mutta vika korjaantui itsestään(?) pitämällä pumpum piuhaa vähän aikaa irrallaan.

    Onko tuo ABS-pumppu nyt tullut tiensä päähän lopullisesti vai viittaako tuo ABS-inlet valve sitten johonkin muuhun?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    Varsinkin jos vikavalo syttyy vasta liikkeellelähdön jälkeen, kannattaa anturin lukukehä laakerissa putsata (anturin reiästä jarrukliineri + paineilma). Oliko anturi OEM, vai joku Motonetin harakiri?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2170
      • Himas

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Oliko anturi OEM, vai joku Motonetin harakiri?
      Ennenkuin Motonetin varaosaa syytetään, niin itsekin syyllistyin Topranin turhaan haukkumiseen. Eli itellä ainakin toimii Topran -merkkinen tarvikeanturi e39:ssä jota Motonet myy.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Originally posted by mikron View Post
        Ennenkuin Motonetin varaosaa syytetään, niin itsekin syyllistyin Topranin turhaan haukkumiseen. Eli itellä ainakin toimii Topran -merkkinen tarvikeanturi e39:ssä jota Motonet myy.
        Silti se on aina, kuin kolikkoa heittäisi.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • mikron
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2170
          • Himas

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Silti se on aina, kuin kolikkoa heittäisi.
          No tämänkin ratkaisuni tein tälläkin foorumilla sähköasioista jotain tietävän suosituksella.
          F11 530dA xDrive M-sport -13
          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
          Ex: E38 740iA -98
          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
          Ex: E39 523i -96
          Ex: E34 520i -89

          Comment

          • Lopaka
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 407

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Varsinkin jos vikavalo syttyy vasta liikkeellelähdön jälkeen, kannattaa anturin lukukehä laakerissa putsata (anturin reiästä jarrukliineri + paineilma). Oliko anturi OEM, vai joku Motonetin harakiri?
            Anturi oli tarvike, mutta kokeilin vaihtaa etuanturit puolelta toiselle ja tarvike ei anna vikakoodia toisella puolella. Eli siis alkuperäiselläkin antaa saman koodin.

            Jos nollaan nuo koodit ja lähden ajamaan niin ensimmäisessä jarrutuksessa ABSit jurisevat ja koodi syttyy.

            Comment

            • aaretti
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 2604
              • kajaani

              #7
              mulla teki sen kun laitoin uudemman mallin anturin ja nollasin koodit niin valot nollaantui ja heti kun lähti ajamaan niin jurahti poljin ja heti syttyi valot.

              sitten laitoin vanhemman mallin anturin (-96 auto) niin loppui kitinät ja koodit ja auto pelaa. ja hintaahan tuli tarvike anturille sen 20€ ebaystä.
              -Official BTCF-Sauna Team-

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Lopaka View Post
                Anturi oli tarvike, mutta kokeilin vaihtaa etuanturit puolelta toiselle ja tarvike ei anna vikakoodia toisella puolella. Eli siis alkuperäiselläkin antaa saman koodin.

                Jos nollaan nuo koodit ja lähden ajamaan niin ensimmäisessä jarrutuksessa ABSit jurisevat ja koodi syttyy.
                Kokeile nyt ensin tuo lukukehän putsaus. Lisäksi varmista, että anturin kiinnityskohdassa ei ole mujua (anturi riittävän syvällä). Irtosiko anturi sovinnolla, vai jouduitko poraamaan?
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Lopaka
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2005
                  • 407

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Kokeile nyt ensin tuo lukukehän putsaus. Lisäksi varmista, että anturin kiinnityskohdassa ei ole mujua (anturi riittävän syvällä). Irtosiko anturi sovinnolla, vai jouduitko poraamaan?
                  Juu kokeillaan putsailla. Vanha anturi lähti irti ilman suurempia väkivaltoja, eli porailla ei tarvinnut.

                  Comment

                  • Juhnu
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 52
                    • Nummela

                    #10
                    Täälläkin saman moista vaivaa -97 vuoden e39 528ia toukassa.
                    ABS ja luistonestovalot killuttaa taulussa. Putsailin kehän, kun alkuperäinen
                    anturi oli irroitettu. Lähti ihan ilman kummempaa vastarintaa. Ainoastaan
                    toinen kiinitysruuvi katkesi paikalleen, mutta uusi pysynnee yhdelläkin.
                    Tilalle laitoin niinikään topran merkkisen (motonet) anturin. Vika ei korjaantunut. No kirosin tuotteen, ja hain marmorilta Hellan boxissa olevan
                    tilalle, jossa lukee Leoni tai jotai sinne päin. Eipä auttanut ei. Carsoft antaa
                    tollasta herjaa, mutta on mulle aika ympäripyöreää tekstiä. Jos joku viisaampi osais tulkita. Koitin samassa yhteydessä lukea vikakoodeja INPA versioilla
                    5.0.2 ja 6.4.3 ton carsoftin piuhalla, mutta ei menestystä siinäkään.
                    Käytössä on ehta com portti sekä usb adapteri. Carsoft pelittää kummallakin.
                    Jos tolla inpalla olis saanut vähän helpommin tulkittavaa koodia ulos.
                    Inpan asetuksiakin olen kokeillut mulkata, mitä olen searchilla googlella löytänyt, mutta aina tulee sama herja silläkin.
                    IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED. Program will
                    be stopped!
                    Että tällanen vuodatus.
                    Attached Files

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎