Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 bensa -01

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e39 beme
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 84

    525 bensa -01

    Tuli tuollainen 525 bensa -39 taloon ja taas uusi tuttavuus,joten ajattelin kokeemmilta vähän kysyä autosta. menny on jo 340tkm.. mut on hyvä ajolleen(autom) ainoo huomattava miinus että jarrut täristää jarruttaessa inhottavasti..

    Mitä mieltä viisaammat mmotonetin laikoista? hinta houkuttelis about 30e/kpl.

    Mitä muuta tarkistettavaa tollasessa on? tai kandee?
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Onkos ne jarrulevyt sitten oikeasti kierossa? Useimmiten E39:t täristää jarruttaessa silloin, kun alatukivarsissa tai reaktiotangoissa on väljää. Reaktiotankojen puslien (osa #5) tutkimisella kannattaa aloittaa, mikäli ei ole varmaa, että täristäminen johtuu nimenomaan jarrulevyistä.

    Motonetistä saa monen merkkisiä osia ja seassa on laadukkaitakin. Pääsääntö on, että Italialaisia osia kannattaa välttää.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • e39 beme
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 84

      #3
      Joo totta muutes!!! onhan mulla ollu joskus vanhempia e39 ja noista puslista ollu puhettakin:think tota noin auto on mulle tosiaan uusi,niin varmahan en voi olla..
      Onko mitää kikkaa tarkistaa puslia ns:parkkipaikalla? vai onko saatava ylös auto? ja jos haen noi puslat nyt motonetistä,niin monta niitä menee? 2kpl?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Pelkkien puslien vaihto ei kyllä ihan parkkipaikalla onnistu
        Suosiolla kannattaa vaihtaa koko reaktiotangot, pallot väljistyy kuitenkin jossainvaiheessa.
        Tankojen vaihtoakaan en nyt ihan lähtis parkkipaikal tekee mutta onnistuu toki kunhan muistaa kiristää helapään lepokohtaansa eli tunkkaa toisella tunkilla navan normaalikorkeuteen.

        Jos ostat sitte pelkät puslat taikka koko tangot niin kannattaa ostaa merkkituotteena, ainoa mitä voi motonetista pienellä varauksella suositella on delphin tuotteet.
        Ossca, mapco jne kantsii jättää hyllyyn...
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • e39 beme
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 84

          #5
          Kiitos vinkistä(osien suhteen) ja siis en mä remonttia alkas tossa p-paikalla tekemäänkään vaan olisko sitä mahdollista väljyyttä mitenkään huomannut siinä? motnetistä ei ilmeisesti saa edes noita koko tankoja? puslia vaan..

          Mulla on tossa leima edessä ja mietin pitäskö käydä eka leimalla,niin siellähän sais varmaan selvyyden jos noi varret on vaihtoa vailla:think

          Comment

          • IIIolut
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 382
            • Mikkeli

            #6
            Mulla aikoinaan oli puslat revennyt sisältä. Ongelmana oli juurikin jarrujen täryyttäminen. Väljyyttä ei huomannut vaikka väänteli tukivarsia... Piti irroittaa tukivarsi, että repeämän havaitsi.

            Itse puslat eivät olleet kalliit. Kävin hakemassa ne marmorilta ja hintaa taisi tulla yhteensä 54€. Eli ei ole kallis investointi.
            E61 ///M5 -07
            F15 X5 40e ///M-Sport -16

            Ex. E39 ///M5 -01
            -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Originally posted by e39 beme View Post
              motnetistä ei ilmeisesti saa edes noita koko tankoja? puslia vaan..
              Jos saakin, ei niillä tee yhtään mitään ellei satu olemaan juuri tiettyä merkkiä, kuten lemförder tai ehkä delphi. Kestää pari kuukautta, suojakumit repeää ja nivelet väljistyy. Takuuseen saat uudet mutta asennus ja suuntaukset on kalliimmat tehdä uusiksi kuin hakea heti kunnollinen.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • e39 beme
                Bimmer Rookie
                • Sep 2008
                • 84

                #8
                Okey! nyt kävin leimalla,ja ei löytynyt löysää niistä,mutta vaidatan ne puslat kuitenkin.. mut nyt sivuutan vähän tätä aihetta,nimittäin tuli hylky "öljyvuodosta"

                ja siinä tutkiessa ei selvää paikkaa löytynyt,mut ihan reilusti oli kone märkä pohjasta ja kun oli pahjapanssari kiinni,niin sekin esti näkemästä koneen alle..

                Et onko noissa e39 jotkut tietyt paikat mistä alkaa lorottaa ölsää ulos? tai mitkä kannattas tsekata? kiitoksia etukäteen jo viisaammille..

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Jos asian kauniisti sanoo, niin öljyvuotoa on ihan turha ihmetellä täällä foorumilla. Pohjapanssari irti, niin öljyvuodon aiheuttaja selviää välittömästi.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • e39 beme
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 84

                    #10
                    Totta kyllä!! nyt kun vähän päällisinpuolin tarkastelin tota,niin ensinnäkin ohjaustehostimen säiliö on tyhjä! tosin itse ohjaus tuntuu vielä normaalille!

                    No mä motonettiin ostaan bemun tehostinöljyä,ja naps pellin aukaisu vaijeri nätisti poikki kahvan juuresta

                    Onko missä esim räjäytyskuvaa miten noi tehostimen letkut/putket menee tuolla keulassa? ja oisko noissa e39 joku tietty kohta mistä alkaa vuotaa?

                    ei ehkä mun päivä tänää

                    Comment

                    • aripaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 520
                      • Kuhmo

                      #11
                      Originally posted by e39 beme View Post
                      Totta kyllä!! nyt kun vähän päällisinpuolin tarkastelin tota,niin ensinnäkin ohjaustehostimen säiliö on tyhjä! tosin itse ohjaus tuntuu vielä normaalille!

                      No mä motonettiin ostaan bemun tehostinöljyä,ja naps pellin aukaisu vaijeri nätisti poikki kahvan juuresta

                      Onko missä esim räjäytyskuvaa miten noi tehostimen letkut/putket menee tuolla keulassa? ja oisko noissa e39 joku tietty kohta mistä alkaa vuotaa?

                      ei ehkä mun päivä tänää
                      realoem.com löytyy kaikki.

                      Vuodot on yleensä letkuissa ( kumiletkun ja metalliliittimen kiinnityskohdassa ).
                      Ext. bmw:t
                      e28 518i -87
                      e34 518i -92
                      e39 540ia sedan 7/98
                      e39 540ia sedan 9/98
                      e39 540ia tour. 12/98
                      E34 525i Touring 7/92

                      Vikakoodien lukua/nollausta.

                      e39 540 ia sedan 7/96

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #12
                        Originally posted by aripaa View Post
                        realoem.com löytyy kaikki.

                        Vuodot on yleensä letkuissa ( kumiletkun ja metalliliittimen kiinnityskohdassa ).
                        Ei niinkään niiden prässättyjen liitoksien kohdalla vaan letkuklemmareilla kiristetyissä kohdissa. Lisäksi tuntuu että ne letkut vanhemmiten vuotaa ihan koko matkaltaan kumin läpi.

                        Moottorin öljyvuodoista ekana tulee mieleen venttiilikopan tiiviste :think
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • e39 beme
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2008
                          • 84

                          #13
                          Nyt vähän salapoliisin työtä taas tehty tossa pihalla..(ai että mä tykkään tehdä tossa kerrostalon pihalla) No kuitenkin,ei se helvetillinen öljyvuoto tehostimesta voi johtua,nyt sinne lisäsin about desin max kaksi,niin oli ylärajassa.. Et kyl se koneesta tulee.. ja alhaalta.venakoppa ja muutenkin ylhäältä on puhdas.

                          Hitto kun en pysty tähän hätään paikantaan tarkemmin,mut lätäkön tekee tai jättää aika tarkalleen ilmastoinnin kompuran kohdille,oikee etunurkka,siiis paikallaan ollessa,ja mikä parasta välillä ei jätä juurikaan mitään:think

                          ja ettei ilo tohon lopu,niin aika mielenkiintoisen oloinen vaihtaa toi konepellin aukaisu vaijeri,lähinnä tuolta pellin lukkojen kohdilta,mitä lie pitää purkaa?

                          Otin sen risan pään ratin alta näkyviin että sain lukkopihdeillä pellin auki..

                          Comment

                          • e39 beme
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2008
                            • 84

                            #14
                            Kiitti tosta realoem.com hyviä kuvia siellä,ja näköjään ei tarvi koko konepellin aukaisu vaijeria hommata,vaan se on kolmessa osassa.. no jotian hyvääkin

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎