Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kiertovesipumpusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lahopää
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 132
    • haapajärvi

    e39 kiertovesipumpusta

    Misäpäin on kiertovesipumppu tommosessa 530d vm01 webastolla varustetussa bemmis ku aikani haeskelin täältä nii kertovat se on vesventtiilien alla mut eipä ollu mulla..??
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Vesiventtiilien alla olevaa vesipumppua ei ole kuin autoissa, joissa lisävarusteena otettu Standheizung. Muissa ainut sähköinen vesipumppu Weban kyljessä. Antaa IHKA:lta vikakoodin tuosta aiemmasta, mikäli esilämmitys jälkikäteen koodattu. Ei aiheuta käytännössä mitään ongelmaa.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4927
      • Kotka

      #3
      Kaverin E39 520 -97 ilman webastoa tai restiä niin siinä oli kyllä kiertoveipumppu vesiventtiilien alla :think
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • lahopää
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 132
        • haapajärvi

        #4
        Oisko toi minkälainen homma asentaa itte sinne joku kv pumppu ku ei meinaa tullu tyhjäkäynnillä kajuuttaan lämmintä ilmaa?

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Ite haeskelin tuota samaa kiertovesipumppua, mutta eipä ollu mullakaan, just meinasin tulla asiaa ihmettelemään/kysymään.
          Liekö tuo on sitte toteutettu webaston kiertovesipumpulla? :think
          Muutenhan ei Rest toiminnolla ole mitään järkeä?
          Vai olisko mahdollista, että joskus vaihdettu kiertovesipumputon malli tuohon, jos mennyt "närhenmunat" rikki?

          Ja tosiaan webalta puuttuu kortti. Hitto ku sais jostain sopivasti, tosin ois kiva tietää ensin onko weba kunnossa... vähä OT...

          edit:
          tossa yks vaihtoehto, jos haluaa lisäpumpun asentaa
          Last edited by Bmw Dreamer; 08-12-2011, 22:44.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            #6
            Ilmeisesti kiertovesipumppu menny kun restillä tulee hetkenpäästä pelkästään viileetä sisään, mistähän noita ostamaan, lienee suolainen hinta marmorilla?

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Ei se ole vaikea korjata jos on mallia Bosch.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4927
                • Kotka

                #8
                Mulla on yksi korjattu moottori pumppuun hyllyssä
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1659
                  • Vähäkyrö

                  #9
                  Kuinkahan tehokas tuo pumppu on? Jos korvais pumpun jollain yleismallin pumpulla :think

                  Comment

                  • Patriot
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 274

                    #10
                    Omasta 523iA -96 hajosi tuo vesiventtiilikiertovesipumppu hässäkkä. Sain kaverilta M54-koneisen vesiventtiilit, mutta pumppu jäi uupumaan.

                    Tilasin Oinoselta tarvike Boschin:

                    -Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V -Soveltuvuus mm. Opel, Saab -Tuotenumero 0392020034 -20mm letkulle -750l/h

                    Bosch kiertovesipumppu 0392020034
                    -Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V
                    -Soveltuvuus mm. Opel, Saab
                    -Tuotenumero 0392020034
                    -20mm letkulle
                    -750l/h

                    Alkuperäiselle kombinaatiolle tuli kaksi johtoa, joista toinen kolminapainen kävi tuohon M54:n vesiventtiiliin. Kiertovesipumpulle jäi kaksikarvainen. Johtoon joutuu tekemään tuolle vesipumpulle uuden pään ainakin omassa mallissani. Hyllyssä sattui olemaan sopivat liittimet, mutta Oinoseltakin niitä näyttäisi saavan.

                    Pumpun asennussuuntaa ei enää nähnyt, kun vanha kombo tuli heivattua hieman liian aikaisin roskiin. Asensin pumpun niin, että kannesta tulee suoraan sisäkennolle kuuma vesi, ja sisäkennolta palaa kaksi letkua venttiileille. Näiden alta lähtee letku lohkoon ja laitoin pumpun siten, että se pumppaa vettä sisäkennolta lohkoonpäin.

                    Toistaiseksi vaikuttaisi toimivalta kombinaatiolta ja kustannukset jäivät kokonaan uuden osan (230-250) sijaan tuon pumpun hintaan (noin 48 euroa posteineen). Osa tuli nopeasti kahdessa päivässä matkahuollon kautta.
                    Last edited by Patriot; 11-01-2012, 22:05.
                    E39 540iA M62TUB44

                    Comment

                    • Oxygen
                      Bimmer Rookie
                      • May 2011
                      • 103
                      • Pori

                      #11
                      9/98 jälkeen se pumppu on eri paikassa, ei vesiventtilen alla vaan jähdytimen alaosassa toisella puolen missä paisuntasäilö on (ainakin mulla 99 vuosimallis, voi olla et muuttuu vielä tuosta paikka) Ja rest toiminto löytyy sama pumppu pumppaa sitä vettä

                      Niin diisselistä en tiiä missä on, tod näk eri paikassa

                      Comment

                      • lahopää
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2011
                        • 132
                        • haapajärvi

                        #12
                        Ahaa pitää ottaa lamppu käteen ja katteleen et näkyykö missään..

                        Comment

                        • 325E
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1228
                          • LAHTI

                          #13
                          Kaikilla pumpuilla on...

                          Originally posted by Patriot View Post
                          Omasta 523iA -96 hajosi tuo vesiventtiilikiertovesipumppu hässäkkä. Sain kaverilta M54-koneisen vesiventtiilit, mutta pumppu jäi uupumaan.

                          Tilasin Oinoselta tarvike Boschin:

                          -Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V -Soveltuvuus mm. Opel, Saab -Tuotenumero 0392020034 -20mm letkulle -750l/h

                          Bosch kiertovesipumppu 0392020034
                          -Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V
                          -Soveltuvuus mm. Opel, Saab
                          -Tuotenumero 0392020034
                          -20mm letkulle
                          -750l/h

                          Alkuperäiselle kombinaatiolle tuli kaksi johtoa, joista toinen kolminapainen kävi tuohon M54:n vesiventtiiliin. Kiertovesipumpulle jäi kaksikarvainen. Johtoon joutuu tekemään tuolle vesipumpulle uuden pään ainakin omassa mallissani. Hyllyssä sattui olemaan sopivat liittimet, mutta Oinoseltakin niitä näyttäisi saavan.

                          Pumpun asennussuuntaa ei enää nähnyt, kun vanha kombo tuli heivattua hieman liian aikaisin roskiin. Asensin pumpun niin, että kannesta tulee suoraan sisäkennolle kuuma vesi, ja sisäkennolta palaa kaksi letkua venttiileille. Näiden alta lähtee letku lohkoon ja laitoin pumpun siten, että se pumppaa vettä sisäkennolta lohkoonpäin.

                          Toistaiseksi vaikuttaisi toimivalta kombinaatiolta ja kustannukset jäivät kokonaan uuden osan (230-250) sijaan tuon pumpun hintaan (noin 48 euroa posteineen). Osa tuli nopeasti kahdessa päivässä matkahuollon kautta.
                          Tämä nyrkkissäntö pumppujenasennukseen pätee, että kaikilla pumpuilla on ns. työntövoima parempi kuin imuvoima joten pumppu oilisi parempi laittaa siten että, se keventäisi moottorista tulevaa vettä lämmityslaitteenkennoon päin. Tämä asia pätee taloissakin oleviin käyttövesiasennuksiin aina siellä pumppu laitetaan kaivoon, tämä on faktaa olevaa fysiikanlakia.

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            #14
                            Saako tuon ns. purettavan mallin moottorin otettua irti venttiilihässäkästä ilman että nesteet karkaa? :think

                            Comment

                            • Muurahainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by cba View Post
                              Saako tuon ns. purettavan mallin moottorin otettua irti venttiilihässäkästä ilman että nesteet karkaa? :think
                              No ei oikein kun pumpun sisällä on nestettä.

                              Purista letkut littuun niin ei karkaa niin paljoa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎