Misäpäin on kiertovesipumppu tommosessa 530d vm01 webastolla varustetussa bemmis ku aikani haeskelin täältä nii kertovat se on vesventtiilien alla mut eipä ollu mulla..??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 kiertovesipumpusta
Collapse
X
-
Vesiventtiilien alla olevaa vesipumppua ei ole kuin autoissa, joissa lisävarusteena otettu Standheizung. Muissa ainut sähköinen vesipumppu Weban kyljessä. Antaa IHKA:lta vikakoodin tuosta aiemmasta, mikäli esilämmitys jälkikäteen koodattu. Ei aiheuta käytännössä mitään ongelmaa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Ite haeskelin tuota samaa kiertovesipumppua, mutta eipä ollu mullakaan, just meinasin tulla asiaa ihmettelemään/kysymään.
Liekö tuo on sitte toteutettu webaston kiertovesipumpulla? :think
Muutenhan ei Rest toiminnolla ole mitään järkeä?
Vai olisko mahdollista, että joskus vaihdettu kiertovesipumputon malli tuohon, jos mennyt "närhenmunat" rikki?
Ja tosiaan webalta puuttuu kortti.Hitto ku sais jostain sopivasti, tosin ois kiva tietää ensin onko weba kunnossa... vähä OT...
edit:
tossa yks vaihtoehto, jos haluaa lisäpumpun asentaa
Last edited by Bmw Dreamer; 08-12-2011, 22:44.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Omasta 523iA -96 hajosi tuo vesiventtiilikiertovesipumppu hässäkkä. Sain kaverilta M54-koneisen vesiventtiilit, mutta pumppu jäi uupumaan.
Tilasin Oinoselta tarvike Boschin:
-Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V -Soveltuvuus mm. Opel, Saab -Tuotenumero 0392020034 -20mm letkulle -750l/h
Bosch kiertovesipumppu 0392020034
-Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V
-Soveltuvuus mm. Opel, Saab
-Tuotenumero 0392020034
-20mm letkulle
-750l/h
Alkuperäiselle kombinaatiolle tuli kaksi johtoa, joista toinen kolminapainen kävi tuohon M54:n vesiventtiiliin. Kiertovesipumpulle jäi kaksikarvainen. Johtoon joutuu tekemään tuolle vesipumpulle uuden pään ainakin omassa mallissani. Hyllyssä sattui olemaan sopivat liittimet, mutta Oinoseltakin niitä näyttäisi saavan.
Pumpun asennussuuntaa ei enää nähnyt, kun vanha kombo tuli heivattua hieman liian aikaisin roskiin. Asensin pumpun niin, että kannesta tulee suoraan sisäkennolle kuuma vesi, ja sisäkennolta palaa kaksi letkua venttiileille. Näiden alta lähtee letku lohkoon ja laitoin pumpun siten, että se pumppaa vettä sisäkennolta lohkoonpäin.
Toistaiseksi vaikuttaisi toimivalta kombinaatiolta ja kustannukset jäivät kokonaan uuden osan (230-250) sijaan tuon pumpun hintaan (noin 48 euroa posteineen). Osa tuli nopeasti kahdessa päivässä matkahuollon kautta.Last edited by Patriot; 11-01-2012, 22:05.E39 540iA M62TUB44
Comment
-
-
9/98 jälkeen se pumppu on eri paikassa, ei vesiventtilen alla vaan jähdytimen alaosassa toisella puolen missä paisuntasäilö on (ainakin mulla 99 vuosimallis, voi olla et muuttuu vielä tuosta paikka) Ja rest toiminto löytyy sama pumppu pumppaa sitä vettä
Niin diisselistä en tiiä missä on, tod näk eri paikassa
Comment
-
-
Kaikilla pumpuilla on...
Originally posted by Patriot View PostOmasta 523iA -96 hajosi tuo vesiventtiilikiertovesipumppu hässäkkä. Sain kaverilta M54-koneisen vesiventtiilit, mutta pumppu jäi uupumaan.
Tilasin Oinoselta tarvike Boschin:
-Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V -Soveltuvuus mm. Opel, Saab -Tuotenumero 0392020034 -20mm letkulle -750l/h
Bosch kiertovesipumppu 0392020034
-Kiertovesipumppu 12V Bosch 12V
-Soveltuvuus mm. Opel, Saab
-Tuotenumero 0392020034
-20mm letkulle
-750l/h
Alkuperäiselle kombinaatiolle tuli kaksi johtoa, joista toinen kolminapainen kävi tuohon M54:n vesiventtiiliin. Kiertovesipumpulle jäi kaksikarvainen. Johtoon joutuu tekemään tuolle vesipumpulle uuden pään ainakin omassa mallissani. Hyllyssä sattui olemaan sopivat liittimet, mutta Oinoseltakin niitä näyttäisi saavan.
Pumpun asennussuuntaa ei enää nähnyt, kun vanha kombo tuli heivattua hieman liian aikaisin roskiin. Asensin pumpun niin, että kannesta tulee suoraan sisäkennolle kuuma vesi, ja sisäkennolta palaa kaksi letkua venttiileille. Näiden alta lähtee letku lohkoon ja laitoin pumpun siten, että se pumppaa vettä sisäkennolta lohkoonpäin.
Toistaiseksi vaikuttaisi toimivalta kombinaatiolta ja kustannukset jäivät kokonaan uuden osan (230-250) sijaan tuon pumpun hintaan (noin 48 euroa posteineen). Osa tuli nopeasti kahdessa päivässä matkahuollon kautta.
Comment
-
Comment