Olen parhaani mukaan lueskellut foorumin aiempia ketjuja läpi, enkä täysin samaa vikaa löytänyt. Ja näin melko tuoreena bemaristina, tiedän kohtalotovereilta löytyvän sen parhaan tiedon.
Ongelma on seuraava:
Kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa ja laitat auton parkkiin. Kun käynnistät seuraavan kerran, kummallakin ongelmakerralla melko pian sammuttamisen jälkeen, syttyy moottorin vikavalo ja EML palamaan, jolloin kierrokset alkavat heittelehtiä välillä 1000-1500/rpm. Ajaa ei käytännössä voi, sillä pätkii todella pahasti.
Molemmilla kerroilla vika on hävinnyt odottelun jälkeen (ainoastaan toisella kertaa jäi ongelmaksi kaasun helläämisen yhteydessä tapahtuva nykäisy) ja molemmilla kerroilla on vikakoodit luettu niin pian kuin mahdollista. Eilen luettiin siis vikakoodit ja nollattiin muisti. Valot syttyivät nyt pienen ajomatkan jälkeen. Nyt ensin EML ja kohta perään moottorin vikavalo. Moottori nykäisee kaasua hellätessä, mutta antaa siis laittaa kierroksia eikä muuten pätki. Tämä vika on ilmaantunut harvakseltaan, mutta nyt siis vikakoodien nollaus ei auttanut, kuten ennen.
Vikakoodit ovat molemmilla kerroilla olleet:
88 kaasuläpän mukaitus
73 -"-
77 Kaasuläppä, epälooginen jännite
Viittaisiko nämä koodit nyt siihen, että koko läppäkotelo menee vaihtoon? Jos kyllä, niin mistä kannattaa hankki (halvimmalla tietenkin)?
Muista ketjuista luin ongelmista, jotka jotka jotenkin muistuttivat omaani, ja vaihtoehtoja vikakohdiksi tuntui olevan myös ilmamassamittari, imuvuoto?, liittimien huono kunto ja joitakin muita.
Miten kannattaisi arvon palstalaiset edetä?
Ongelma on seuraava:
Kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa ja laitat auton parkkiin. Kun käynnistät seuraavan kerran, kummallakin ongelmakerralla melko pian sammuttamisen jälkeen, syttyy moottorin vikavalo ja EML palamaan, jolloin kierrokset alkavat heittelehtiä välillä 1000-1500/rpm. Ajaa ei käytännössä voi, sillä pätkii todella pahasti.
Molemmilla kerroilla vika on hävinnyt odottelun jälkeen (ainoastaan toisella kertaa jäi ongelmaksi kaasun helläämisen yhteydessä tapahtuva nykäisy) ja molemmilla kerroilla on vikakoodit luettu niin pian kuin mahdollista. Eilen luettiin siis vikakoodit ja nollattiin muisti. Valot syttyivät nyt pienen ajomatkan jälkeen. Nyt ensin EML ja kohta perään moottorin vikavalo. Moottori nykäisee kaasua hellätessä, mutta antaa siis laittaa kierroksia eikä muuten pätki. Tämä vika on ilmaantunut harvakseltaan, mutta nyt siis vikakoodien nollaus ei auttanut, kuten ennen.
Vikakoodit ovat molemmilla kerroilla olleet:
88 kaasuläpän mukaitus
73 -"-
77 Kaasuläppä, epälooginen jännite
Viittaisiko nämä koodit nyt siihen, että koko läppäkotelo menee vaihtoon? Jos kyllä, niin mistä kannattaa hankki (halvimmalla tietenkin)?
Muista ketjuista luin ongelmista, jotka jotka jotenkin muistuttivat omaani, ja vaihtoehtoja vikakohdiksi tuntui olevan myös ilmamassamittari, imuvuoto?, liittimien huono kunto ja joitakin muita.
Miten kannattaisi arvon palstalaiset edetä?
Comment