Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bavaria:39
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 323
    • Kotka

    E39 tyhjäkäynti

    Onko 2.8 -koneessa mitään sen kummallisempaa tyhjäkäyntiventtiiliä tms? Tuntuu siltä, että kylmänä on tyhjäkäyntikierroksia liian vähän ja käyntiinlähtö lämpimänä on välillä aika vaikeata, välillä aivan normaalia...
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Taas pitäisi tietää vuosimalli?

    Comment

    • bavaria:39
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 323
      • Kotka

      #3
      Auton vuosimalli 1997.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Voisi viitata siihen T-mallisen regulattoriventtiilin talelteluun. Tässä vanhemmassa koneessa kun on kaiken-näköistä sähkömekaanista vimpainta, että on ilman muuta selvin homma kun suhaa kiesin testerille.
        Imuvuodon mahdollisuudenhan olet jo poistanut?

        Comment

        • bavaria:39
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 323
          • Kotka

          #5
          Niin testerillehän toi pitäs viedä...

          Imuvuotoa en ole miettinyt ollenkaan... mistä kohtaa tuo regulaattori löytyy ja onko helppo itse putsata taikka kokeilla toimivuus?

          Yksi syyhän vois olla tukkeutunut bensansuodatin, sekä vuotavat suuttimet. Tosin kylmänä auto hörähtää käyntiin aivan normaalisti, ei vaadi sahausta, joka viittaa bensanpaineen olevan kunnossa esim yön yli.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Vuotavat suuttimet on toki yksi selkeä mahdollisuus ja kaikki muut oireet viittaavat siihen paitsi tuo että tilanne välillä ikäänkuin normalisoituu. Vuotavilla suuttimilla kiesi nimenomaan lähtee hyvin kylmänä käymään. Bensanpaineet kyllä nousee n.sekunnissa riittävälle taselle virtojen kytkemisen jälkeen ja kun suuttimet ovat vuotaneet "ryyppybensan" sylintereihin/imukanavistoon, lähtee kiesi kuin palmupuun alta. Tuo huono tyhjäkäynti ei kuitenkaan oikein sovi kuin ilmavuotoon tässä vanhemmassa (-8/98) systeemissä. Jos vuotavat suuttimet sen tekevät, on ainakin päästöt tähtitieteelliset. Joka tapauksessa tämän tyyppinen ongelma on ns."testerisyötettävä" jotta ongelma voidaan paikallistaa ilman kallista arpomista. Vaihtoehtoja on kuitenkin todella monta. Jos vikoja ei testerillä näy olevan päällä, tulee tuo suuttimien vuotamispäätelmä ykkösvaihtoehdoksi kun on todettu kohonneet päästöarvot ensiksi.

            Comment

            • bavaria:39
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 323
              • Kotka

              #7
              Kyllä testeriin on kytkettävä auto, välillä on auton käynnistyvyys aivan normaali, välillä joutuu sahaamaan. Akku on uusittu noin vuosi sitten, ja laturi lataa normaaliin tapaan, joten ei pitäisi vielä jättää tielle pitkän sahauksen jälkeen...

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Kokeile nyt vielä seuraavaa: Kun väännät virrat päälle, odota rauhassa pari-kolme sekunttia että kaikki mittariston varotusvalot ehtivät rauhassa sammua. Starttaa vasta sitten. Vaikuttaako käyntiinlähtöön? Eli jos ei heti lähde, virrat pois, virrat päälle, pieni odotus/varoitusvalot sammuksiin ja starttaus...lähteekö nyt laakista?

                Comment

                • bavaria:39
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 323
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by Hemi
                  Kokeile nyt vielä seuraavaa: Kun väännät virrat päälle, odota rauhassa pari-kolme sekunttia että kaikki mittariston varotusvalot ehtivät rauhassa sammua. Starttaa vasta sitten. Vaikuttaako käyntiinlähtöön?
                  Tätä kikkaa käytän aina, eli odottelen rauhassa, että kaikki ehtii mukaan ennen käynnistystä -> ei apua.

                  Originally posted by Hemi
                  Eli jos ei heti lähde, virrat pois, virrat päälle, pieni odotus/varoitusvalot sammuksiin ja starttaus...lähteekö nyt laakista?
                  Tuntuis auttavan, tosin ei aina. Välillä siis joutuu sahaamaan pitkään ja lopulta kun moottori lähtee käymään, niin se meinaa sammua siihen paikkaan ja kierrokset laskee siis todella alas, joskus on sammunutkin. Muutoin auto ja moottori toimii normaalisti, ei sammu valoissa, tehot on tallella yms...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎