Terve,
Mulla olis sellainen ongelma, kun välillä kun kiihdyttää 3 sella 1500 rpm alkaen -> 2000 rpm, niin ahdot on 0,5bar vähimmillään siinä 2000:ssa. Ja taas toisinaan ~1bar. Kaasuunvastaavuus siis huono, ahdot nousee viiveellä. autolla ajettu 440tkm. Autossa teholastu max. ahdot 1,275bar
Tähän asti tehty:
-turbon siivet putsattu ja turbo tarkistettu -> ei välyksiä, ei mitään outoa havaittu, lisäksi ei syö öljyä eikä ahtoputkissa öljyä. Turbo ei ole alkuperäinen -> pakopesässä "pistepuikon/muun taltan jälkiä".
-egr ja turbon solenoidit vaihdettu päittäin -> ei luulisi kummassakin olevan vikaa
-Kaikki alipaineletkut uusittu
-uus maffi -> näytti ~1000 tosin juuri silloin auto toimi suht täysin ok
-> vanhalla maffilla näytti 900
-EGR tulpattu
-Imusarja putsattu vaikka ei nyt niin likainen ollutkaan
-ei vikoja muistissa ei niin mitään
Yleensä kylmällä/haalealla koneella toimii paremmin ja kylmällä ilmalla, voi olla mutuakin.
Voiko tuolloin olla jokin vikatila päällä? Silloin kun vetää huonosti, niin ahdot kyllä nousee silloinkin n. 2500 rpm kohdalla siihen ~1,2bar.
Onko muilla ollut samoja onkelmia?
Pakoputken etuosa, kun oli irti, niin ei ainakaan helissyt, en tiedä sitten pitäisikö takaosa ottaa irti ja testata sitten ajoa.
Mulla olis sellainen ongelma, kun välillä kun kiihdyttää 3 sella 1500 rpm alkaen -> 2000 rpm, niin ahdot on 0,5bar vähimmillään siinä 2000:ssa. Ja taas toisinaan ~1bar. Kaasuunvastaavuus siis huono, ahdot nousee viiveellä. autolla ajettu 440tkm. Autossa teholastu max. ahdot 1,275bar
Tähän asti tehty:
-turbon siivet putsattu ja turbo tarkistettu -> ei välyksiä, ei mitään outoa havaittu, lisäksi ei syö öljyä eikä ahtoputkissa öljyä. Turbo ei ole alkuperäinen -> pakopesässä "pistepuikon/muun taltan jälkiä".
-egr ja turbon solenoidit vaihdettu päittäin -> ei luulisi kummassakin olevan vikaa
-Kaikki alipaineletkut uusittu
-uus maffi -> näytti ~1000 tosin juuri silloin auto toimi suht täysin ok
-> vanhalla maffilla näytti 900
-EGR tulpattu
-Imusarja putsattu vaikka ei nyt niin likainen ollutkaan
-ei vikoja muistissa ei niin mitään
Yleensä kylmällä/haalealla koneella toimii paremmin ja kylmällä ilmalla, voi olla mutuakin.
Voiko tuolloin olla jokin vikatila päällä? Silloin kun vetää huonosti, niin ahdot kyllä nousee silloinkin n. 2500 rpm kohdalla siihen ~1,2bar.
Onko muilla ollut samoja onkelmia?
Pakoputken etuosa, kun oli irti, niin ei ainakaan helissyt, en tiedä sitten pitäisikö takaosa ottaa irti ja testata sitten ajoa.