Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 -01 Käynnistysongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dum
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 16

    E39 -01 Käynnistysongelmaa

    Hei,

    Auto pyörittää starttia, mutta ei käynnisty. Nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu kolmisen viikkoa sitten jonka jälkeen ongelma poistuikin ja samalla nollattiin vikamuisti, mutta tänään sama lysti, eli starttaa iloisesti ilman käynnistymistä. Olisiko kellään ideoita mistä aloittaa vian paikantaminen ? Vikamuistia en ole vielä saanut luettua, mutta viimeksi sieltä ei oikein löytynyt mitään järkevää ilmoitusta, jonka olisi voinut yhdistää näihin vikoihin

    Niin ja kyseessä on diesel

    t. Timo
    Last edited by dum; 11-09-2011, 17:35. Reason: Diesel
  • apocalypse
    Newbiemmer
    • Sep 2010
    • 21
    • Helsinki, Finland

    #2
    Voisiko olla, että laittoivat sinne jonkun tarvikeosan, ja on rikki taas? Käynnistyykö kylmänä?

    Itselläni oli sellainen vika (523), että käynnistyi hyvin kylmänä mutta sammui kun moottori saavutti normaalilämmön. Vaihdettiin sekä kampiakselin, että nokka-akselin tunnistimet ja on toiminut hienosti sen jälkeen.

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by dum View Post
      Hei,

      Auto pyörittää starttia, mutta ei käynnisty. Nokka-akselin asentotunnistin on vaihdettu kolmisen viikkoa sitten jonka jälkeen ongelma poistuikin ja samalla nollattiin vikamuisti, mutta tänään sama lysti, eli starttaa iloisesti ilman käynnistymistä. Olisiko kellään ideoita mistä aloittaa vian paikantaminen ? Vikamuistia en ole vielä saanut luettua, mutta viimeksi sieltä ei oikein löytynyt mitään järkevää ilmoitusta, jonka olisi voinut yhdistää näihin vikoihin

      Niin ja kyseessä on diesel

      t. Timo
      yleisimpänä vikana tuollaisessa tilanteessa on, että rail paineet eivät ehkä nouse (riittävästi), vikaa siirtopumpussa (pohjassa kuskin penkin kohdalla) tai tankin pumpussa jos polttoainetta on vähemmän kuin 30 litraa. Yli 30 litraa ollessa ei tankin pumpun toiminnalla ole merkitystä.

      Comment

      • Hynde
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 338
        • Rovaniemi

        #4
        Perkele juuri samaan ongelmaan törmäsin tänään!!! Auto lopetti yhtäkkiä käynnistymästä. Vikakoodit luettiin kiitos nixun (4704 pre supply jotain muistaakseni), railpaineet kadoksissa, siirtopumppu vaihdettu kesällä ja käynnistyy nätisti, mutta ikäänkuin kavitoi, kun ilmeisesti siis lyö tyhjää...

        En ehtinyt vielä tankkaamaan, jotta varmistuisi tuo tankin pumpun vika. Mikäli siis vika paikantuu tuonne tankkiin, niin onko tuo millainen operaatio vaihtaa / korjata? Löytyykö foorumilta jo ohjeita jostain?
        Kaikki liha tottelee kuria...

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Tankin pumppu on helppo vaihtaa, itellä meni se tuossa jokunen kuukausi sitten.
          Huomaa hyvin, kun kääntää virrat päälle ja jos ei takana repsikan puolella kuulu surinaa, potkasee tankin pohjaan, ja jos surina alkaa, vika on siellä.

          Takanpenkki pois, sitte se luukku pois mikä sen alta löytyy, tämän alta löytyy sellanen iso "mutteri", joka on ehkä vittumaisin asia koko vaihdossa, tämän saaminen sitten kunnolla takasin, mulla ei ole kun vuotaa dieseliä tankki täynnä. (edit: niin ja tämän mutterin ympäristö kannattaa putsata sitten ettei mee kaikkea paskaa tankkiin!)

          Mutta tuon alta pumppu löytyykin sellasesta omasta "Kehikosta", joka nousee sieltä pois letkuineen, sitten vaan uusi pumppu siihen (esim AD:ltä saa, maksaa joku 130e muistaakseni?).
          Pumppu oli mulla ainakin aika pirun tiukasti siinä telineessään ja sitte kannattaa muistaa ostaa pieniä letkulemmoja samalla. Oikean koon saat selville, jos saat ensin pumpun esiin ja sitten hakemaan vasta klemmoja. Jotain 5-8mm tais olla letkujen halkaisijat suurinpiirtein? (erikokoisia siis)
          Noin tunnin homma, eniten saa tapella sen ison mutterin kanssa takaisin ja siinä pumpun irroituksessa siitä kehikosta.

          Ja realoem kuva vielä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15
          Last edited by Bmw Dreamer; 13-09-2011, 10:58.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Hynde
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 338
            • Rovaniemi

            #6
            ^Kiitos neuvoista! Tänään laitoin polttoainetta yli puolen tankin ja heti hörähti käyntiin. Täytyy alkaa metsästämään sopivaa pumppua...
            Kaikki liha tottelee kuria...

            Comment

            • dum
              Newbiemmer
              • May 2006
              • 16

              #7
              Täällä taas ei ole pumppu vialla. Pistin tankin täyteen eikä muutosta tilanteeseen, joten vikana voisi varmaan olla tuo siirtopumppu. No tiistaina johdon päähän, niin näkee vikakoodit

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎