E39 perä väljä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apk
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 106

    E39 perä väljä

    Kovasti tuntuu tuo auton perä väljältä. Auto on 540i 1997 automaatti.
    Autossa oleva perä on 3.15 välityssuhteella. En ole mistään löytänyt samalla välityssuhteella olevaa perää. Löysin saksasta 2.81 ja 3.08 välityssuhteella olevat. Mitä jos vaihtaa eri välityssuhteella olevan perän tilalle? Meneekö auton moottorinohjaus tai vaihteistonohjaus jotenkin sekaisin? Entä miten käy ajettavuuden? Entä miten yhteensopivuus? Meneekö heittämällä paikalle jos laittaa eri välityssuhteella olevan perän?

    Vaikkei tämä nyt mikään ostopalsta olekkaan niin jos jollain on myytävänä tai tietää mistä voisi löytää 3.15 välityssuhteella olevan 540i perän, voi antaa vinkkiä.
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    Muistaakseni 2.81 on 540:sen vakioperä. Oletko varma, että sulla on 3.15? USA:ssa on ollut 540 sport mallia, jossa on kai ollut tuota 3.15 perää, joten voisit sitä etsiä sieltä

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10113
      • KVLA

      #3
      Real OEM tarjoaa myös orkkisvälityksenä tuota 2.81 murikkaa.

      Comment

      • Apk
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 106

        #4
        Olen tutkinut tätä perä asiaa monta kuukautta, enkä ole löytänyt autoon sopivaa perää euroopasta. Amerikan ebayssa noita on myytävänä jopa alle 100 dollarin, mutta kukaan ei ilmoita toimittavansa suomeen. Tai vaikka toimittaisikin niin omien tutkielmien kautta toimituskulut olisi jotain 700 euroa. Tietääkö joku halvempaa kuljetusmuotoa?

        Toinen vaihtoehto on että asentaa 2.81 tai 3.08 välityksellä olevan.
        Mutta osaako kukaan sanoa että toimiiko toi eri välityksellä oleva perä ongelmitta? Vai tuleeko esim. auton elektroniikan kanssa ongelmia?

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10113
          • KVLA

          #5
          Eikö niitä ongelmia jo olisi ollut,jos siellä on nyt 3.15 välitys (E39 M5 perä kenties),jos orkkisvälitys kuuluisi olla 2.81?

          Mikähän sen paikoillaan olevan perän tyyppi on?
          Last edited by Heguli 31; 03-02-2012, 20:57.

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Onko tutkittu että perä on varmasti väljä, ettei ole kardaanin rätti loppu? :think
            Myös sisemmät vetonivelet tuppaavat väljistymään ennen itse perää ainakin reippaammin ajetuissa diesel e39 korisissa...
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Millaisena ongelmana tuo väljä perä käytännössä ilmenee? Entä miten väljät vetonivelet käyttäytyy?
              E39 528iA

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                #8
                Väljä perä kolahtelee vaihdossa sekä kaasua "pumpatessa" ja väljä sisempi vetonivel aiheutaa tärinää koriin johtuen siitä että nivel ei ui kupissaan kunnolla koska kuppiin on kulunut pykälät, yleinen mutta ei yleisesti tiedostettu tärinän aiheuttaja ainakin reippaammin ajetussa e39 Bemarissa...
                Paljon metrejä = mekaaninen kuluma tekee pykälän vetonivelen kuppiin oli ajettu sitten rauhallisesti tai reilummi
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • -KK-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 265

                  #9
                  Joo itelläkin olisi ylimääräisenä E39 540iA -99 vuosimallin perän sisämurikka Quaifeen vaihdon jäljiltä, mutta sekin on näköjään 2,81 välityksellä kun tarkistelin netistä. Paljonkohan tuosta pyytäisi ylipäätänsä? Kunto erittäin hyvä. En ole myyntipalstalle laittanu kun en osaa hintaa arvioida.

                  Comment

                  • merbau
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 130
                    • Pälkäne

                    #10
                    Originally posted by Apk View Post
                    Amerikan ebayssa noita on myytävänä jopa alle 100 dollarin, mutta kukaan ei ilmoita toimittavansa suomeen. Tai vaikka toimittaisikin niin omien tutkielmien kautta toimituskulut olisi jotain 700 euroa. Tietääkö joku halvempaa kuljetusmuotoa?
                    Ottamatta ollenkaan kantaa siihen, mikä perä kannattaa ostaa vaiko mitään, niin haepa googlella esim. "mail forwarding service", ja sieltä valitsemaan palveluntarjoajaa.

                    Periaate lienee sellainen, että saat oman US-postiosoitteen, jonne voit tilata roinan. Edelleenlähetyspalvelu lähettää romppeet sinulle omaan suomiosoitteeseesi. En ole käyttänyt noita palveluita, mutta olen tiedostanut että sellaisia on. Jenkkipojan ei kai siten tarvitse edes tietää, että et asu jenkkilässä.

                    Et kertonut mitä toimitustapoja kartoitit, mutta ihan perinteisistä kai kuriirit FedEx, UPS ja muut ovat kai aika vaivaton vaihtoehto lähettäjälle. Varsinkin jos kysäisee myyjältä tuota vaihtoehtoa.
                    540iA -00 M-sport
                    Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

                    Comment

                    • jeepster
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2012
                      • 127
                      • uusimaa

                      #11
                      Originally posted by merbau View Post
                      Ottamatta ollenkaan kantaa siihen, mikä perä kannattaa ostaa vaiko mitään, niin haepa googlella esim. "mail forwarding service", ja sieltä valitsemaan palveluntarjoajaa.

                      Periaate lienee sellainen, että saat oman US-postiosoitteen, jonne voit tilata roinan. Edelleenlähetyspalvelu lähettää romppeet sinulle omaan suomiosoitteeseesi. En ole käyttänyt noita palveluita, mutta olen tiedostanut että sellaisia on. Jenkkipojan ei kai siten tarvitse edes tietää, että et asu jenkkilässä.

                      Et kertonut mitä toimitustapoja kartoitit, mutta ihan perinteisistä kai kuriirit FedEx, UPS ja muut ovat kai aika vaivaton vaihtoehto lähettäjälle. Varsinkin jos kysäisee myyjältä tuota vaihtoehtoa.
                      Ainakin amerinkanraatopuolella on aika yleistä että kun uittavat konteissa autoja suomeen, niin pakkaavat samaan kaikenlaista pikkusälää. Tavaraa voi tilata jenkkilän sisäisesti, ja siellä pakkaaja laittaa tulemaan suomeen, ei kauhean nopeaa, mutta usein hinnan puolesta kannattavaa.

                      Comment

                      Working...
                      X