Ehkäpä tämäkin on jo spekuloitu muutamaan kertaan mutta tässä omia kokemuksia..
Kävin näyttämässä sammuilevaa -97 523iA tuontiautoa laakkosella ja vikalistaahan tuli ja tuo tunnettu 86e lasku.
Eli siitä paikasta miettimään että sehän oli viimeinen kerta kun tuonne autoni vien, myös palvelu korkeintaankin välttävää pikahuollon puolella (tein myös asiakaspalautteen bmw suomelle ko huollon toiminnasta mutta eipä sielläkään tunnuttu olevan kovinkaan kiinostuneita ainakaan vanhempien autojen omistajista). Kommenttina vielä että eihän mikään voi koskaan toimia paremmin jos ei palautetta anneta (esim kohtuuttomasta 500e/h diagnosoinnista).
Tuumasta toimeen:
Linjatasothan ovat openbmw:stä löytyvän "BusTroubleShooting.pdf" dokun mukaan ihan vastaavat kuin obd2 tyyppisessä liittimessä. Tuttavalta ko mokkula lainaan ja eikun yhdistelemään piuhoja.
Seuraavassa dataa mitä sain ulos (opendiag foorumilta löytyvällä softalla):
1. vikakoodien luku: 12 05 04 01 12
12 19 A0 02 19 F4 03 28 18 1C F7 B8 40 AF 53 F4 1F 28 00 01 AF 8A 57 5C 74
| | |
näin tulkitsin..
kaksi vikakoodia (0x02) ja molemmat 10 tavua, viimeinen byte jonkinlainen checksum
ensimmäinen vika 19h = 25d = "Oxygen sensor heater : Sensor 1"
toinen vika 53h = 83d = "Crankshaft sensor"
mitä nuo muut arvot vikojen sisällä ovat onkin mysteeri..
2. vikakoodien nollaus: 12 05 04 01 12
12 04 A0 B6
3. vikakoodien luku: 12 05 04 01 12
12 0F A0 01 19 74 01 28 00 00 FA 65 58 B1 8E
| |
yksi vikakoodi (0x01) 10 tavua
ensimmäinen vika 19h = 25d = "Oxygen sensor heater : Sensor 1"
ja tämä ilman että edes käynnistin autoa vikakoodien lukujen välillä, virrat oli poissa
tietenkin välillä
Luin koodit vielä kerran yhden päivän ajojen jälkeen ja kampuran anturi valittaa taas, käynnistyy toisinaan erittäin raskaasti. Kaipa se täytyy kaupan kautta suunistaa ja uusi lambda (motonetistä) sekä kampuran anturi hakea.
Kävin näyttämässä sammuilevaa -97 523iA tuontiautoa laakkosella ja vikalistaahan tuli ja tuo tunnettu 86e lasku.
Eli siitä paikasta miettimään että sehän oli viimeinen kerta kun tuonne autoni vien, myös palvelu korkeintaankin välttävää pikahuollon puolella (tein myös asiakaspalautteen bmw suomelle ko huollon toiminnasta mutta eipä sielläkään tunnuttu olevan kovinkaan kiinostuneita ainakaan vanhempien autojen omistajista). Kommenttina vielä että eihän mikään voi koskaan toimia paremmin jos ei palautetta anneta (esim kohtuuttomasta 500e/h diagnosoinnista).
Tuumasta toimeen:
Linjatasothan ovat openbmw:stä löytyvän "BusTroubleShooting.pdf" dokun mukaan ihan vastaavat kuin obd2 tyyppisessä liittimessä. Tuttavalta ko mokkula lainaan ja eikun yhdistelemään piuhoja.
Seuraavassa dataa mitä sain ulos (opendiag foorumilta löytyvällä softalla):
1. vikakoodien luku: 12 05 04 01 12
12 19 A0 02 19 F4 03 28 18 1C F7 B8 40 AF 53 F4 1F 28 00 01 AF 8A 57 5C 74
| | |
näin tulkitsin..
kaksi vikakoodia (0x02) ja molemmat 10 tavua, viimeinen byte jonkinlainen checksum
ensimmäinen vika 19h = 25d = "Oxygen sensor heater : Sensor 1"
toinen vika 53h = 83d = "Crankshaft sensor"
mitä nuo muut arvot vikojen sisällä ovat onkin mysteeri..
2. vikakoodien nollaus: 12 05 04 01 12
12 04 A0 B6
3. vikakoodien luku: 12 05 04 01 12
12 0F A0 01 19 74 01 28 00 00 FA 65 58 B1 8E
| |
yksi vikakoodi (0x01) 10 tavua
ensimmäinen vika 19h = 25d = "Oxygen sensor heater : Sensor 1"
ja tämä ilman että edes käynnistin autoa vikakoodien lukujen välillä, virrat oli poissa
tietenkin välillä
Luin koodit vielä kerran yhden päivän ajojen jälkeen ja kampuran anturi valittaa taas, käynnistyy toisinaan erittäin raskaasti. Kaipa se täytyy kaupan kautta suunistaa ja uusi lambda (motonetistä) sekä kampuran anturi hakea.
Comment