Eli vm. 2001 530dA, käynnistäessä asennossa 2 eli merkkivalot päällä ennen kun mottori käynnistetään auton etupuolelta alhaalta ei kuitenkaan moottoritilasta kuuluu outo hyrinä. aluksi epäilin Webastoa, mutta Webastolla on selvästi erilainen humina. Missä voisi olla vika? Itse epäilen diiselin syöttöä - pumppu? Onko kokemsta?
E39 outo hyrinä
Collapse
X
-
Eräs kokenut kaveri kertoi, että oireet johtuisi siitä, että polttoainejärjestelmässä on ilmaa ja se pitää ilmata. Eli onnistuuko ilmaus kotikonstein? Onko tässä kuvassa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...=186&y=117
se ilmausruuvi ja mikä niistä?
Kiitos etukäteen!Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
-
Sisävalot OK ja keskuslukitus kaukosäädöllä OK. Hyrinä muistuttaa mopon tasaista ääntä, joka tulee esim. rakennuksen takaa. Istahdin vänkärin puolelle ja laitoin avaimen asentoon 2 (tuuletus, radio pois), mopoääni kuuluu selvemmin kuskin puolella alhaalla. Samaan aikaan konetilassa polttoaineputkessa kuuluu pientä suhinaa eli syöttöjärjestelmässä paine kasvaa. Tämä kaikki kestää noin 30 sek. sen jälkeen ääni poistuu eli ilmeisesti syöttöpumppu sammuu ja hansikaslokeron takana kuuluu NAKS yhden kerran. Onko se ihan normaalia?Originally posted by HemiEttei olisi perusboxi 3:nen korkannut. Tsekkaa toimiiko sisävalot ja keskuslukot normaalisti.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Eli siis boxit/ohjaukset on kunnossa, Ok. Tuo dieselin konepuoli on vielä sen verran vieras juttu että vaikea sanoa=arvata mitään ettei nämä "Samit" ole heti kimpussa. Siis ihan VILLINÄ ARVAUKSENA jotenkin voisi liittyä tuohon alipaineohjattuun tulipellissä sijaitsevaan sisäilman ohjausläppään. Eli siihen mikä löytyy kun raitisilmasuodattimien tuloputken irroittaa. Liikkuessaan se ainakin pitää tuon "mopamaisen hurinan" varsinkin jos jonkinlaista alipainevuotoa on systeemissä.
Comment
-
Hm... Meen vaikka aluksi Laakkoselle vaihtamaan polttoainesuodattimen (näin ennen pakkasia muutenkin hyvä tehdä), silloin myös järjestelmä samalla ilmataan kai...Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Suodatin vaihdettu, mutta oire on edelleen..lisäksi motarilla testasin, kun tallaa lusikan pohjaan se rupee nykkimään :( varmaan täytty viedä testerille (86e
)
Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Joo siirtopumppu on ja pitäs pyöriä noin 1 min kun laittaa virrat päälle...Testerissä näkee siirtopaineen joka pitäs olla muistaakseni 4bar...Ilmausta ei tarvita koska koska on hyvä lähtemään käyntiin...Esim.suodattimen vaihdossa jos ei täytä suodatinta niin lähtee aika hyvin käyntiin silti....Se välipumppu kannattaa vaihtaa jos pitää ääntä..On ollut aika heikko lenkki varsinkin 320 d:ssa...jossa sen vaihdosta oli joskus joku aktio...Originally posted by TappuVeikkaan polttoaineensiirtopumppua, sijaitsee alustassa, suurin piirtein kuljettajanpenkin alla.
530 d:ssä taitaa siirtopaineen kuitenkin pitää vaikka välipumppu olisi rikki...??
Comment
-
En tiedä, koska lasku tulee perässä, mutta suodatin oli noin 70e ja työ 1/2 h jotain 20e. Ilmoitan tarkat hinnat kunhan lasku tulee.Originally posted by KeimoPaljonko maksoi vaihtotyö osineen?Originally posted by buksin-1Hm... Meen vaikka aluksi Laakkoselle vaihtamaan polttoainesuodattimen (näin ennen pakkasia muutenkin hyvä tehdä), silloin myös järjestelmä samalla ilmataan kai...Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Se polttoainesuodatin sijaitsee moottoritilassa vasemmalla puolella vasemman iskarin ja mootorin välissä siis aika korkealla, suodattimen edessä on pieni jäähdytin, joka jäähdyttää palautuvaa polttoainetta.Originally posted by HemiEikös pohjapuolella kuskin penkin alla sijaitse polttoaineen suodatin? Vai onko 530D:ssä jokin siirtopumppu?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Äsken kävin ajamassa seka-ajoa ja totesin, ettei tällä enää voi lähteä mihinkään kauas, nimittäin kun ajelee hissukseen ja painaa kaasua maltillisesti, niin näennäisesti kaikki toimii, mutta heti kun painaa reippaammin, kierroslukumittari näyttää kyllä kierrosten nousevan ja äänenkin perusteella kierrokset nousee, mutta käytännössä meno hyytyy sama kuin vapaa vaihde olis päällä. Voiko tämä johtua siitä polttoainesiirtopumpusta? Vai onko asia vakavampi?Originally posted by TappuJuu E46 320d:ssä on se aktio sille siirtopumpun vaihdolle. Muutama tälläinen nykimistapaus, kun kaasun on painanut pohjaan, 530d:n osalla tullut vastaan ja näissä tapauksissa on siirtopumpun vaihto auttanut asiaan.Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
Comment