minulla on 2000 vm. E39 530d jonka käyntiinlähteminen temppuilee. Välillä kun starttaa niin startti pyörittää tod. Hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Kummallista on se kun odottaa puoli tuntia niin auto lähtee käyntiin moitteetta. Kun vika on ollut ”päällä” olen ottanut naftalinjan tuloputken auki, eikä naftan saannissa ole vikaa. Mitkään olosuhteet eivät vaikuta asiaan. Osaako kukaan auttaa miestå hädässä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d ei lähde käyntiin?!
Collapse
X
-
Originally posted by raulii View Postminulla on 2000 vm. E39 530d jonka käyntiinlähteminen temppuilee. Välillä kun starttaa niin startti pyörittää tod. Hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Kummallista on se kun odottaa puoli tuntia niin auto lähtee käyntiin moitteetta. Kun vika on ollut ”päällä” olen ottanut naftalinjan tuloputken auki, eikä naftan saannissa ole vikaa. Mitkään olosuhteet eivät vaikuta asiaan. Osaako kukaan auttaa miestå hädässä?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
-
-
Originally posted by Dunky View PostMies hädässä luettaa vikakoodit ja live dataa niin ei tarvitse arvailla
Vikakoodit luettu, niitähän oli niinkuin näissä aina. Vikojen poisto ei vaikuttanut käyntiinlähtemiseen kuitenkaan. Yksi vika jäi mieleen ja se oli polttoaineen esisiirtopaine alhainen?
Comment
-
-
Originally posted by raulii View PostVikakoodit luettu, niitähän oli niinkuin näissä aina. Vikojen poisto ei vaikuttanut käyntiinlähtemiseen kuitenkaan. Yksi vika jäi mieleen ja se oli polttoaineen esisiirtopaine alhainen?
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostNo tuo voipi tulla siitä, että oot käyttäny sitä letkua irti. Suuttimien ohivuotomittaus on yks aika selvä juttu, mitä tässä pitäs tehdä. Rail-paine ei nouse suuttimen ylivuodon takia tarpeeksi ja kone jää käynnistymättä.
Eikös rail-paine jää liian alas jos suutin vuotaa. Esisiirtopaineesta tulis ekana mieleen siirtopumppu..?
Itse tappelin ex 530da:n kanssa tuon lämpöisenä starttaamisen kanssa, rail-paine oli liian ajoittain alhainen eikä vika itse asiassa koskaan varmaksi selvinnyt. Suutinten arvot livenä oli ok, nokan anturi vaihdettiin. Sen jälkeen teki harvemmin mutta silti pari kertaa.
Kuulemma myös viallinen kampiakselin tunnistin saattaa aiheuttaa sen ettei linjapainetta nosteta ylös?
Sama se, tuolla vikakuvauksella ei voi kuin arvailla...
ps. vikamuistin tyhjäyshän ei poista itse vikoja_____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by pmv View PostNo tuo voipi tulla siitä, että oot käyttäny sitä letkua irti. Suuttimien ohivuotomittaus on yks aika selvä juttu, mitä tässä pitäs tehdä. Rail-paine ei nouse suuttimen ylivuodon takia tarpeeksi ja kone jää käynnistymättä.
Onnistuuko tuo ohivuotomittaus ihan kotikonstein vai tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tai jtn? Ettei tarvisi maksaa itseään kipeäksi merkkikorjaamolla..
Comment
-
-
Originally posted by raulii View PostOnnistuuko tuo ohivuotomittaus ihan kotikonstein vai tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tai jtn? Ettei tarvisi maksaa itseään kipeäksi merkkikorjaamolla..
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostTai railpainesäätimestä yks o-rengas poikki ja odottelee koska se toinenkin korkkaa. Sen huomaa sit kun jättää kokonaan käynnistymättä. Lohdullista on se et korjaaminen on parin euron juttu jos vaan ruuvari pysyy kädessä.
Okei, täytyy ainakin nyt katsoa nuo o-renkaat, että ovatko ne ehjät. Jos sieltä ei löydy mitään, täytyy ottaa suuttimista dataa ja tehdä ohivuotomittaukset. Jos suuttimet ovat kunnossa täytyy varmaan kokeilla sit toista siirtopumppua...
Comment
-
Comment