Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d ei lähde käyntiin?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raulii
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 9
    • Pori

    E39 530d ei lähde käyntiin?!

    minulla on 2000 vm. E39 530d jonka käyntiinlähteminen temppuilee. Välillä kun starttaa niin startti pyörittää tod. Hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Kummallista on se kun odottaa puoli tuntia niin auto lähtee käyntiin moitteetta. Kun vika on ollut ”päällä” olen ottanut naftalinjan tuloputken auki, eikä naftan saannissa ole vikaa. Mitkään olosuhteet eivät vaikuta asiaan. Osaako kukaan auttaa miestå hädässä?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Originally posted by raulii View Post
    minulla on 2000 vm. E39 530d jonka käyntiinlähteminen temppuilee. Välillä kun starttaa niin startti pyörittää tod. Hyvin, mutta moottori ei käynnisty. Kummallista on se kun odottaa puoli tuntia niin auto lähtee käyntiin moitteetta. Kun vika on ollut ”päällä” olen ottanut naftalinjan tuloputken auki, eikä naftan saannissa ole vikaa. Mitkään olosuhteet eivät vaikuta asiaan. Osaako kukaan auttaa miestå hädässä?
    Mies hädässä luettaa vikakoodit ja live dataa niin ei tarvitse arvailla
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • raulii
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 9
      • Pori

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      Mies hädässä luettaa vikakoodit ja live dataa niin ei tarvitse arvailla

      Vikakoodit luettu, niitähän oli niinkuin näissä aina. Vikojen poisto ei vaikuttanut käyntiinlähtemiseen kuitenkaan. Yksi vika jäi mieleen ja se oli polttoaineen esisiirtopaine alhainen?

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #4
        Originally posted by raulii View Post
        Vikakoodit luettu, niitähän oli niinkuin näissä aina. Vikojen poisto ei vaikuttanut käyntiinlähtemiseen kuitenkaan. Yksi vika jäi mieleen ja se oli polttoaineen esisiirtopaine alhainen?
        No tuo voipi tulla siitä, että oot käyttäny sitä letkua irti. Suuttimien ohivuotomittaus on yks aika selvä juttu, mitä tässä pitäs tehdä. Rail-paine ei nouse suuttimen ylivuodon takia tarpeeksi ja kone jää käynnistymättä.

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          #5
          Originally posted by pmv View Post
          No tuo voipi tulla siitä, että oot käyttäny sitä letkua irti. Suuttimien ohivuotomittaus on yks aika selvä juttu, mitä tässä pitäs tehdä. Rail-paine ei nouse suuttimen ylivuodon takia tarpeeksi ja kone jää käynnistymättä.
          muistankos väärin mutta esisiirtopaine ja rail-paine = kaksi eri asiaa :think
          Eikös rail-paine jää liian alas jos suutin vuotaa. Esisiirtopaineesta tulis ekana mieleen siirtopumppu..?

          Itse tappelin ex 530da:n kanssa tuon lämpöisenä starttaamisen kanssa, rail-paine oli liian ajoittain alhainen eikä vika itse asiassa koskaan varmaksi selvinnyt. Suutinten arvot livenä oli ok, nokan anturi vaihdettiin. Sen jälkeen teki harvemmin mutta silti pari kertaa.
          Kuulemma myös viallinen kampiakselin tunnistin saattaa aiheuttaa sen ettei linjapainetta nosteta ylös?
          Sama se, tuolla vikakuvauksella ei voi kuin arvailla...

          ps. vikamuistin tyhjäyshän ei poista itse vikoja
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • raulii
            Newbiemmer
            • Oct 2011
            • 9
            • Pori

            #6
            Originally posted by pmv View Post
            No tuo voipi tulla siitä, että oot käyttäny sitä letkua irti. Suuttimien ohivuotomittaus on yks aika selvä juttu, mitä tässä pitäs tehdä. Rail-paine ei nouse suuttimen ylivuodon takia tarpeeksi ja kone jää käynnistymättä.

            Onnistuuko tuo ohivuotomittaus ihan kotikonstein vai tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tai jtn? Ettei tarvisi maksaa itseään kipeäksi merkkikorjaamolla..

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by raulii View Post
              Onnistuuko tuo ohivuotomittaus ihan kotikonstein vai tarvitaanko jotain erikoistyökaluja tai jtn? Ettei tarvisi maksaa itseään kipeäksi merkkikorjaamolla..
              Kokeile kuitekin ensin onko naftan tankkiin lisäämisellä vaikutusta ja jos ei, alkaa jokin suutin tai siirtopumppu vetelemään viimeisiä?

              Comment

              • Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

                #8
                Tai railpainesäätimestä yks o-rengas poikki ja odottelee koska se toinenkin korkkaa. Sen huomaa sit kun jättää kokonaan käynnistymättä. Lohdullista on se et korjaaminen on parin euron juttu jos vaan ruuvari pysyy kädessä.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                Comment

                • raulii
                  Newbiemmer
                  • Oct 2011
                  • 9
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Thuppu View Post
                  Tai railpainesäätimestä yks o-rengas poikki ja odottelee koska se toinenkin korkkaa. Sen huomaa sit kun jättää kokonaan käynnistymättä. Lohdullista on se et korjaaminen on parin euron juttu jos vaan ruuvari pysyy kädessä.

                  Okei, täytyy ainakin nyt katsoa nuo o-renkaat, että ovatko ne ehjät. Jos sieltä ei löydy mitään, täytyy ottaa suuttimista dataa ja tehdä ohivuotomittaukset. Jos suuttimet ovat kunnossa täytyy varmaan kokeilla sit toista siirtopumppua...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎