Announcement

Collapse
No announcement yet.

523i nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hapaa_
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 89
    • Vaasa

    523i nykii

    Kaverilla on 523 -97. Täyskiihdytyksessä auto on alkanut yhtäkkiä nykimään 5000-5500rpm välillä. Konehuoneesta käytiin sähköspraylla liittimiä läpi ja vaihdettiin uusi ilmaputsari. Sen jälkeen rupes toimimaan melkeen kokoajan niinkun pitää, mutta vieläkin välillä nytkähtää siinä 5000 kierroksen jälkeen(tuntuu samalta kuin jos sytys katkeaisi hetkeksi)
    Onko ideoita mikä siinä vois olla? :think
    525d e61
    320i e90
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by hapaa_ View Post
    Kaverilla on 523 -97. Täyskiihdytyksessä auto on alkanut yhtäkkiä nykimään 5000-5500rpm välillä. Konehuoneesta käytiin sähköspraylla liittimiä läpi ja vaihdettiin uusi ilmaputsari. Sen jälkeen rupes toimimaan melkeen kokoajan niinkun pitää, mutta vieläkin välillä nytkähtää siinä 5000 kierroksen jälkeen(tuntuu samalta kuin jos sytys katkeaisi hetkeksi)
    Onko ideoita mikä siinä vois olla? :think
    Miltä sytytystulpat näyttää? Entäs tulpanhatut, istuuko ne tiukasti tulppiin kiinni?
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • polonen
      Bimmer Rookie
      • Sep 2011
      • 36
      • vihti

      #3
      onko vanos kone?
      e39 525d-03

      Comment

      • hapaa_
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 89
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by Havis View Post
        Miltä sytytystulpat näyttää? Entäs tulpanhatut, istuuko ne tiukasti tulppiin kiinni?
        Ei oo vielä ehtiny tarkistaa tulppia/hattuja mutta pitää koittaa niitä vilkasta huomenna.. Ja polonen, on vanos
        525d e61
        320i e90

        Comment

        • polonen
          Bimmer Rookie
          • Sep 2011
          • 36
          • vihti

          #5
          no mulla loppu noi nykimiset vanoksen tiivisteiden vaihdolla

          vaihdoin tiivisteet paikallaan en siis irrottanut mäntää nokka-akselin päästä.
          eniten sai tapella tuulettimen irrottamisessa piru kun oli lujassa.

          ennen auto nykäs 4000 ja 5500 kohdalla ne nykimiset ainakin hävisivät
          ja vähän paremmin kiihtyy 4000 jälkeen
          __________________
          525i touring -95
          e39 525d-03

          Comment

          • Whiplash
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 37
            • Hämeenlinna

            #6
            Koittakaa puhdistaa ilmamassamittari paineilmalla. :think
            Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
            http://www.iphonefiksaus.net/

            Comment

            • hapaa_
              Bimmer Rookie
              • Dec 2009
              • 89
              • Vaasa

              #7
              joo pitää se ilmamassamittari kans koittaa puhaltaa jos auttais.. Se vois tosiaan noista vanoksen tiivisteistä johtua, ainakin vanoksen ulkopuolella näytti olevan vähän öljyä.. :think Ja luulisi että jos vika olisi tulpissa/johdoissa/hatuissa niin pätkisi vaihtelevilla kierroksilla? Tässä tapauksessa pätkiminen tapahtuu aina noin 5200rpm kohdalla
              525d e61
              320i e90

              Comment

              • Whiplash
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 37
                • Hämeenlinna

                #8
                Originally posted by hapaa_ View Post
                joo pitää se ilmamassamittari kans koittaa puhaltaa jos auttais.. Se vois tosiaan noista vanoksen tiivisteistä johtua, ainakin vanoksen ulkopuolella näytti olevan vähän öljyä.. :think Ja luulisi että jos vika olisi tulpissa/johdoissa/hatuissa niin pätkisi vaihtelevilla kierroksilla? Tässä tapauksessa pätkiminen tapahtuu aina noin 5200rpm kohdalla
                Mulla pätki oma 200sx aina 3000kierroksen kohdalla lämpösenä...
                Siihen tosiaan maffin puhdistaminen auttoi
                Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                http://www.iphonefiksaus.net/

                Comment

                • hapaa_
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2009
                  • 89
                  • Vaasa

                  #9
                  Noniin nyt taas lisää tietoa tosta kaverin autosta... Elikkä eilen oli alkanu yhtäkkiä naputtamaan kone, korvalla kuunnellen se naksutus kuuluu jostain imusarjan/suuttimien läheltä. Kannesta ei kuulu mitään, selvästi imusarjan puolelta kuuluu :think Ja toisekseen tehot on kateissa välillä, välillä taas toimii normaalisti, eikä mitään vikavaloja pala mittaristossa... Vähän oudolta vialta tuntuu
                  525d e61
                  320i e90

                  Comment

                  • hapaa_
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 89
                    • Vaasa

                    #10
                    Noniin nyt taas lisää tietoa tosta kaverin autosta... Elikkä eilen oli alkanu yhtäkkiä naputtamaan kone, korvalla kuunnellen se naksutus kuuluu jostain imusarjan/suuttimien läheltä. Kannesta ei kuulu mitään, selvästi imusarjan puolelta kuuluu :think Ja toisekseen tehot on kateissa välillä, välillä taas toimii normaalisti, eikä mitään vikavaloja pala mittaristossa... Vähän oudolta vialta tuntuu

                    edit. niin ja erityisesti alavääntö on kateissa välillä
                    525d e61
                    320i e90

                    Comment

                    • santtuzz
                      BTCF Member
                      • Jun 2006
                      • 133
                      • Riihimäki

                      #11
                      Ettei olisi nokan asentoanturi kaput, jonka johdosta suuttimet "hivenen" ääntää... Ei muuta kun vikakoodit lukuun.
                      E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                      E30 316i -89 M50
                      E60 530ia M-Sport -04
                      E36 316i -94
                      E39 540ia -97
                      E39 528i touring -97
                      E36 328i touring -95
                      E34 525i -92
                      E30 316i -89

                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by santtuzz View Post
                        Ettei olisi nokan asentoanturi kaput, jonka johdosta suuttimet "hivenen" ääntää... Ei muuta kun vikakoodit lukuun.
                        Miten nokka-akselin asentoanturi vaikuttaa suuttimien pitämään ääneen?

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • santtuzz
                          BTCF Member
                          • Jun 2006
                          • 133
                          • Riihimäki

                          #13
                          Originally posted by tmth View Post
                          Miten nokka-akselin asentoanturi vaikuttaa suuttimien pitämään ääneen?
                          sekventiaaliruiskutus sekoaa, jonka johdosta suuttimien aukioloajat heittelee...
                          E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
                          E30 316i -89 M50
                          E60 530ia M-Sport -04
                          E36 316i -94
                          E39 540ia -97
                          E39 528i touring -97
                          E36 328i touring -95
                          E34 525i -92
                          E30 316i -89

                          Comment

                          • Whiplash
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 37
                            • Hämeenlinna

                            #14
                            Onko siinä venttiileissä hydrauliset nostajat? Öljynvaihto ja siinä yhteydessä Stp (tai muu) Moottorin puhdistuslitku.:think
                            Kaikille BTCF-jäsenille 10% alennus iPhonehuolloista!
                            http://www.iphonefiksaus.net/

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1572

                              #15
                              oma aikasempi 525i vanoksellinen naputti ja juurikin tuntu että ois imusarjan alta ääni tullu, yksi tulppa oli löystynyt. naputus lähti kun tulpan kiristi.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎