Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 '96 savuttaa sinistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riparipa
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 92
    • Jyväskylä

    e39 528 '96 savuttaa sinistä

    auto savuttaa sinistä kylmäkäynnistyksen jälkeen. tänään oli myös tyhjäkäynti röpöttävä, eli osa pytyistä pimeänä.

    huomasin aiemman tulpanvaihdon yhteydessä, että vanhat tulpat oli todella karstaiset ja mustassa mönjässä. ennen tulppien vaihtoa auto kävi huonosti, useampi pytty pimeänä.

    separaattori tarkistettu aiemmin, kalvo ehjä. samaten kaikki alipaineletkut ehjiä.

    mistäköhän tuo valuttelee öljyä sinne sylinteriin...?

    ainii nykyiset öljyt Mobil Super 2000 10W40.
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Kai se sieltä ohjurinkumeista sitten valuttaa. Kansihommiin kait joudut.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #3
      Onko se separaattorilta öljytkun juureen menevä paluuletku ehjä ja puhdas? Se kannattaa tarkistaa ennen kansiremonttiin ryhtymistä.
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      • riparipa
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 92
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by TFV View Post
        Kai se sieltä ohjurinkumeista sitten valuttaa. Kansihommiin kait joudut.
        voisko toi öljy olla huonoa tuolle moottorille.. ennemmin olen käyttänyt eri täyssynteettisiä 5w40 öljyjä ja tälläisiä ongelmia ei oo ollu...

        Comment

        • riparipa
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 92
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          Onko se separaattorilta öljytkun juureen menevä paluuletku ehjä ja puhdas? Se kannattaa tarkistaa ennen kansiremonttiin ryhtymistä.
          se oli kans puhdas ja ehjä.

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1835
            • Kotona/Poissa

            #6
            Originally posted by TFV View Post
            Kai se sieltä ohjurinkumeista sitten valuttaa. Kansihommiin kait joudut.
            Samaa veikataan täällä. nimimerkillä: Juuri saman ongelman korjanneena. Ennen remppaa tulpat räkääntyivät melko nopeasti, ja öljyä kului 1l / 1500-2000km. Uusilla tulpilla kulku oli herkkää vain tovin ajan kunnes käynti huononi pikkuhiljaa.

            Kansirempan jälkeen n. 2000km ajon jälkeen mittatikussa taso laskenut 1mm. Kaasunvastekin on aikaisempaa herkempää.

            Niin, ja 370000km ajon jälkeen kannesta ei löytynyt muuta ongelmaa kuin nuo venttiilinvarren kumit. Kannentiiviste, nokka-akselit ja venttiilin ohjurit oli OK.
            Last edited by Havis; 13-10-2011, 19:40.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • riparipa
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 92
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Havis View Post
              Samaa veikataan täällä. nimimerkillä: Juuri saman ongelman korjanneena. Ennen remppaa tulpat räkääntyivät melko nopeasti, ja öljyä kului 1l / 1500-2000km. Uusilla tulpilla kulku oli herkkää vain tovin ajan kunnes käynti huononi pikkuhiljaa.

              Kansirempan jälkeen n. 2000km ajon jälkeen mittatikussa taso laskenut 1mm. Kaasunvastekin on aikaisempaa herkempää.

              Niin, ja 370000km ajon jälkeen kannesta ei löytynyt muuta ongelmaa kuin nuo venttiilinvarren kumit. Kannentiiviste, nokka-akselit ja venttiilin ohjurit oli OK.
              onko muuten miten kova homma toi kansiremppa tälle moottorille? oon aiemmin purkanu/kasannu lähinnä fordin zetec koneita... lähinnä vaatiiko paljon erikoistyökaluja jne?

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1835
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by riparipa View Post
                onko muuten miten kova homma toi kansiremppa tälle moottorille? oon aiemmin purkanu/kasannu lähinnä fordin zetec koneita... lähinnä vaatiiko paljon erikoistyökaluja jne?
                En tehnyt itse vaan teetin pajalla joten tarkaan en osaa sanoa. Vanoksen vuoksi kuulemma vaatii jotain ajoitustyökalua sekä tietämystä kuinka toimia.

                On tuokin varmaan opeteltavissa pätevälle TeeSeItse miehelle, samoin työkalun kai saa jotenkin käsiinsä / korvattua jotenkin.

                Itselläni vaan ei ollut uskallusta alkaa moiseen itse, joten realisoin prätkän ja sillä kustansin rempan.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • riparipa
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 92
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Havis View Post
                  En tehnyt itse vaan teetin pajalla joten tarkaan en osaa sanoa. Vanoksen vuoksi kuulemma vaatii jotain ajoitustyökalua sekä tietämystä kuinka toimia.

                  On tuokin varmaan opeteltavissa pätevälle TeeSeItse miehelle, samoin työkalun kai saa jotenkin käsiinsä / korvattua jotenkin.

                  Itselläni vaan ei ollut uskallusta alkaa moiseen itse, joten realisoin prätkän ja sillä kustansin rempan.
                  saako tiedustella kuinka monta sataa euroa tuo kaikenkaikkiaan kustanti?

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by riparipa View Post
                    saako tiedustella kuinka monta sataa euroa tuo kaikenkaikkiaan kustanti?
                    Kallistahan tuo on, mutta kun ite ei osaa...

                    Tekivät jostakin syystä samalla moottoripesun Fortella ja laittoivat Magnatech pro öljyt koneeseen, vaikken itse ois noita kalliita litkuja välttämättä sinne kaivannut. Siitä tuli jonkin verran lisäkustannusta.

                    Osat n. 500,- (mm. Yläpään tiivistesarja 235,-, kansipulttisarja 31,- castrolit 85,-)

                    Työt n. 800,-
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎