Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535i Ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkunen85
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 891
    • Paltamo

    e39 535i Ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä

    Juu elikkäs mikä mahtaa olla vikana kun ei lämpö riitä alle 2000 kierroksilla. ajaessa lämpöä tulee kyllä reilusti mut heti ku pysähtyy vaikka valoihin ni alkaa puhallusilma jäähtymään.

    Auto myöskin herjaa jäähytysnesteen määrää vaikka sitä on tarpeeksi ja anturikin vaihdettu.

    Onko tuossa sähköistä kiertopumppua erikseen ja voiko sitä mitenkään testata vai pitääkö vaan kokeilla uudella?

    Kiitoksia jo etukäteen
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    #2
    KV pumppu on jos on niin vesiventtiien alla, koita sormella tuntuuko mitään?
    Mulla on sulle pumppu jos se osoittautuu risaksi, siis kun se on risa
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • Tikkunen85
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 891
      • Paltamo

      #3
      Originally posted by Dunky View Post
      KV pumppu on jos on niin vesiventtiien alla, koita sormella tuntuuko mitään?
      Mulla on sulle pumppu jos se osoittautuu risaksi, siis kun se on risa
      täytyypä huomenna survoo sormet tonne konehuoneeseen

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #4
        Itse joutunut saman ongelman kanssa painimaan jo pari talvea. Olen lukenut melkein kaikki, mitä netistä löytyy Bmw:n lämpöongelmaan. kysellyt korjaamoilta ja Bmw guruilta ja vaihtanut osaa vesipumpusta säädinpaneeliin. Ilmattu sormet verillä ilman tulosta. Kunnes autosta löytyi vahingossa kuskinpuolen sisälokasuojan sisältä sellanen magneettiventiili hässäkkä, jossa myöskin kiertovesipumppu (lämpövaraaja). Autossa on myöskin sitten sellanen köyhänmiehen webasto, eli lämpöakku, jonka toiminnasta en vielä osaa sanoa, mitään, kun ollut kauan toimettomana... Sisältää vissiin jotain suolaliuosta?? Saatiin sitten viallinen pumppu pelaamaan ja rupesihan sitä lämpöä tulemaan. Voi ihminen olla tyytyväinen pienistä asioista!!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Tikkunen85
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 891
          • Paltamo

          #5
          Originally posted by janke View Post
          Itse joutunut saman ongelman kanssa painimaan jo pari talvea. Olen lukenut melkein kaikki, mitä netistä löytyy Bmw:n lämpöongelmaan. kysellyt korjaamoilta ja Bmw guruilta ja vaihtanut osaa vesipumpusta säädinpaneeliin. Ilmattu sormet verillä ilman tulosta. Kunnes autosta löytyi vahingossa kuskinpuolen sisälokasuojan sisältä sellanen magneettiventiili hässäkkä, jossa myöskin kiertovesipumppu (lämpövaraaja). Autossa on myöskin sitten sellanen köyhänmiehen webasto, eli lämpöakku, jonka toiminnasta en vielä osaa sanoa, mitään, kun ollut kauan toimettomana... Sisältää vissiin jotain suolaliuosta?? Saatiin sitten viallinen pumppu pelaamaan ja rupesihan sitä lämpöä tulemaan. Voi ihminen olla tyytyväinen pienistä asioista!!
          jaa täytyypä tätäkin tutkia kun autosta myöskin tuo kyseinen varuste löytyy

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3665
            • seinäjoki

            #6
            Originally posted by TeiniDX View Post
            jaa täytyypä tätäkin tutkia kun autosta myöskin tuo kyseinen varuste löytyy
            Juu.. Pitäisi ihan kuulla korvalla, kun laittaa lämmöt yli 20 asteen tai laittaa taukotuuletuksen päälle auton ollessaan sammutettuna. Antaa kyllä vikakoodinkin, jos ei pumppu pyöri. Itse tuli turhaa nytte hommattua konetilaan uusi venttiilihärdelli jossa kiertovesipumppu. On jo aikakin tilattu Autokaarelle pumpun johdotukseen, mutta nytte ei sitten tarvikkaan sitä ilmeisesti kytkeä? Vai pitäisikö se laittaa lisäksi vielä toimintaan? Osaisiko joku sanoa tuohon jotain?:think



            Tuossa yllä lisää asiasta kirjoitettu.
            Last edited by janke; 16-10-2011, 09:26.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 891
              • Paltamo

              #7
              Originally posted by Dunky View Post
              KV pumppu on jos on niin vesiventtiien alla, koita sormella tuntuuko mitään?
              Mulla on sulle pumppu jos se osoittautuu risaksi, siis kun se on risa
              tätä nyt tuolla kopeloin ja en kyllä tuntenu mitään eroa piuha kiinni ja irti. täytyy viel mitata tuo liitin et tuleeko siihen mitään. onkos näille pumpuille omat sulakkeet ja näkyykö rikkinäinen pumppu vikakoodeissa?

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3665
                • seinäjoki

                #8
                Originally posted by TeiniDX View Post
                tätä nyt tuolla kopeloin ja en kyllä tuntenu mitään eroa piuha kiinni ja irti. täytyy viel mitata tuo liitin et tuleeko siihen mitään. onkos näille pumpuille omat sulakkeet ja näkyykö rikkinäinen pumppu vikakoodeissa?
                Rikkinäinen pumppu näkyy vikakoodeissa.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4927
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by janke View Post
                  Rikkinäinen pumppu näkyy vikakoodeissa.
                  Joo kyllä se vikakoodin antaa ja sen kyllä kuuleekin jos se toimii (kun tietää mitä kuunnella).
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • Tikkunen85
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 891
                    • Paltamo

                    #10
                    Tänää tuli viel lisää tota ihmeteltyä ja seuraavaa selvis. Kun laitoin virrat päälle ja puhalluksen kuumalle(auto ei siis käynnissä) läpöä tuntui tulevan räppänöistä ihan ok ja joku surina kuulu jostai sieltä lokarin sisuksista ehkäpä.

                    Sitte kävin ajamassa pikku lenkin ja jätin parkkiin käymään tyhjäkäyntiä ni taas tuli kylmää pirttiin. Ja tuo konehuoneessa oleva sähköinen pumppu ei kyllä tunnu pyörivän. Kun mittasin sitä sen piuhaa ni siihen tuli vaan jotai 0.25V

                    On kyllä ihme että ajaessa ja sillon ku ei ole käynnissä ni tulee lämmintä mut tyhjäkäynnillä ei. En nyt sitte tiiä et onko tuossa KV pumpussa vikaa vai jossai muualla ku ei tuon KV pumpun liittimeenkään kertaa oikeen virtoja tule.

                    Täytynee viedä pirssi johkii piuhan päähän ni jospa sit selviäis muutkii viat:think

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by TeiniDX View Post
                      Tänää tuli viel lisää tota ihmeteltyä ja seuraavaa selvis. Kun laitoin virrat päälle ja puhalluksen kuumalle(auto ei siis käynnissä) läpöä tuntui tulevan räppänöistä ihan ok ja joku surina kuulu jostai sieltä lokarin sisuksista ehkäpä.

                      Sitte kävin ajamassa pikku lenkin ja jätin parkkiin käymään tyhjäkäyntiä ni taas tuli kylmää pirttiin. Ja tuo konehuoneessa oleva sähköinen pumppu ei kyllä tunnu pyörivän. Kun mittasin sitä sen piuhaa ni siihen tuli vaan jotai 0.25V

                      On kyllä ihme että ajaessa ja sillon ku ei ole käynnissä ni tulee lämmintä mut tyhjäkäynnillä ei. En nyt sitte tiiä et onko tuossa KV pumpussa vikaa vai jossai muualla ku ei tuon KV pumpun liittimeenkään kertaa oikeen virtoja tule.

                      Täytynee viedä pirssi johkii piuhan päähän ni jospa sit selviäis muutkii viat:think
                      Jokos Ongelma on ratkennut?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Tikkunen85
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 891
                        • Paltamo

                        #12
                        Originally posted by janke View Post
                        Jokos Ongelma on ratkennut?
                        Ei. Tänää otettiin vikakoodit ulos ja niissä ei mitään tuohon viittavaa näkynyt. Jännä homma muutenkin kun siellä hallissa kävi kauan tyhjäkäyntiä ja tuli kuumaa räppänöistä niin maan pirusti mut heti ku ajoin ules ni taas kohta jäähty. Sitte tuossa ajellessa puhalti pirun kuumaa vaikka oli asteet säädetty 22:een. Taitaa ny olla joku pahemman kerran sekasi tuossa lämppärissä. Olen kyllä edelleenkin silti sitä mieltä et se konehuoneesssa oleva pumppu on ehkäpä rikki tai sitten sille ei vaan tule virtaa tai jotain(koska se ei mielestäni pyörinyt kun sitä kopeloin). Täytyy ny vähä aikaa kuulostella ja ihmetellä et josko jotain asialle keksis. Kun sais jostai ehjän KV pumpun lainaan et vois testata ku ei uuttakaan raski ostaa jos varmasti tiedä et vika siinä

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #13
                          Tuo lämppäri ongelma on sitten ärsyttävää.
                          Ihmeelliseltä toi vika kuullostaa??:think Ei osaa sanoa muuta,kun käydä ne kaikki perusasiat läpi tuossa ongelmassa.

                          -Ilmastoinnin säätöpaneelin imusiipi, että pyöriikö.
                          -ilmastoinnin säätöpaneelin anturi. Pölyinen/likainen.
                          -Ulkolämpötilan tunnistin.
                          -Etuvastus (siili)
                          -Magneetti venttiilien toimivuus.
                          -Kirtovesi pumput.
                          -Ilmaa jäähdytinjärjestelmässä (En tiedä, että onko tuossa sinun autossa, et ilmaa itsensä)?
                          -Nestevuoto jossain.
                          -Vesipumppu,termari...Termari kotelossa hiushalkeama.
                          -Kennon kunto.

                          Tuossa noita perus juttuja mitä itse pyörittelin. Noista voi sulkea sinun tapauksessa muutamia pois! mut,mut.. koskaan ei voi tietää... On nimittäin niin mystinen toi E39 ilmstointi logiikka, ainakin vanhemmissa.
                          Last edited by janke; 18-10-2011, 21:32.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3665
                            • seinäjoki

                            #14
                            No mikäköhän nyt on menossa, kun ajoi 5km lenkin ja ajoin katokseen kotona ja pidin hetke tyhjäkäyntiä, niin alkoi lämpömittari laskeen puolestavälistä 10:40 näin kelloon verraten, mutta hetken kaasuttelin, niin nousi takaisin puoleenväliin.:think Olisko nytte termari menossa?? vaikka entinen omistaja vaihtanut noin.3v.sitten.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Sami_R
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 276
                              • Kurikka

                              #15
                              Originally posted by janke View Post
                              No mikäköhän nyt on menossa, kun ajoi 5km lenkin ja ajoin katokseen kotona ja pidin hetke tyhjäkäyntiä, niin alkoi lämpömittari laskeen puolestavälistä 10:40 näin kelloon verraten, mutta hetken kaasuttelin, niin nousi takaisin puoleenväliin.:think Olisko nytte termari menossa?? vaikka entinen omistaja vaihtanut noin.3v.sitten.
                              Saattaahan tuo termari jo kolmessa vuodessa mennä...
                              BMW F11 520d -11
                              MINI Cooper D -11
                              BMW E90 318i -11
                              BMW E90 318i -06

                              Ex:
                              BMW E46 316i -04
                              E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                              E46 325iA -03
                              E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎