Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d -00 touring Webasto ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Micce1
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 26
    • Kaarina

e39 530d -00 touring Webasto ongelma

Morjensta!!

Mulla olis tällaista ongelmaa webastossa: aina kun aukaisen ovet kaukosäädöllä tai käsin, niin webasto lähtee "pöhisemään" ja pöhisee tasan minuutin, mutta savua ei tule eikä lämmitä. Ja kun ajastan midistä timer 1 ja 2:lla, niin haluttuna ajankohtana webasto lähtee pöhisemään taas tasan minuutiksi ja sammuu ja auton oma sisätuuletus jää humisemaan. Missä vika mahtaa olla ja kuinka köyhäksi tulen? Olen soitellut erillaisiin webaston korjaus liikeisiin ja sieltä on aina vastattu "että toi on noita bmw omia juttuja " ja etteivät voi tehdä muuta kuin ohjata merkkiliikkeeseen. Sinne sitten soitettuani sanottiin että 200€ ja sitten vasta tiedetään että missä vika on...

Auttakee.
    Nykyinen e38 730iA
    Turbo projekti: Z3 1.9iS
    ex E39 530d touring man.
    ex E39 528i sedan man.
    ex E34 520i sedan man.
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

Älä turhaan tuhlaa rahaa merkkiliikeeseen tai diagnoosiin muutenkaan.
    Kyseessä on yksi E39 webaston ohjainkortin tyyppivioista, prosessorilta paloilmapuhaltimelle menevässä kytkennässä oleva komponetivika. Korjaantuu ko. komponentin vaihtamisella ohjainkortille, samalla sinne toki kannattaa vaihtaa kohtuullinen määrä muutakin tyyppivikaantuvaa komponettia. Ohjainkortin korjausta voi kysyä mm. sercap huoltopalveluista. Minulla on aikaa vasta joulukuussa näillä näkymin, korjaus olisi 60€ ja kortin irroitus ja asennus noin 80€. Ei kannata laittaa privaa ennen joulukuuta, en ehdi kuitenkaan.
    Last edited by WSE1; 07-11-2011, 00:13.

Comment

• Micce1
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 26
      • Kaarina

Originally posted by WSE1 View Post
      Älä turhaan tuhlaa rahaa merkkiliikeeseen tai diagnoosiin muutenkaan.
      Kyseessä on yksi E39 webaston ohjainkortin tyyppivioista, prosessorilta paloilmapuhaltimelle menevässä kytkennässä oleva komponetivika. Korjaantuu ko. komponentin vaihtamisella ohjainkortille, samalla sinne toki kannattaa vaihtaa kohtuullinen määrä muutakin tyyppivikaantuvaa komponettia. Ohjainkortin korjausta voi kysyä mm. sercap huoltopalveluista. Minulla on aikaa vasta joulukuussa näillä näkymin, korjaus olisi 60€ ja kortin irroitus ja asennus noin 80€. Ei kannata laittaa privaa ennen joulukuuta, en ehdi kuitenkaan.
      Ok, Kiitos.
      Nykyinen e38 730iA
      Turbo projekti: Z3 1.9iS
      ex E39 530d touring man.
      ex E39 528i sedan man.
      ex E34 520i sedan man.

Comment

• Defender19
        BTCF Member
        • Feb 2010
        • 24
        • Espoo

Mulla 525d webasto oireili, kuten yllä kerrottu ja nyt ei enää toimi ollenkaan. Ei ajastimella eikä suoraohjauksella.

Inpa antaa viaksi Short circuit to ground.

Millainenkohan vika tuo mahtaa olla?

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎