E39 530dA M-sportII, etuiskareiden elinikä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilofasu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 127

    E39 530dA M-sportII, etuiskareiden elinikä?

    Onko kokemuksia?
    Kalusto:
    e39 530dA -02 M-Sport
    e46 320ciA -00
    Yamaha FZS1000 Fazer -03
    Opel Ascona B 2.0S -80
    Tunturi Automat

    "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

    Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
    Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.
  • kilofasu
    Bimmer Rookie
    • Jun 2008
    • 127

    #2
    Uppista. Onko näitä kukaan joutunut vaihtamaan? Mitä merkkiä olette laittaneet tilalle? Alkuperäisestä joutuisi pulittamaan 300€/kpl:think

    Originally posted by kilofasu View Post
    Onko kokemuksia?
    Kalusto:
    e39 530dA -02 M-Sport
    e46 320ciA -00
    Yamaha FZS1000 Fazer -03
    Opel Ascona B 2.0S -80
    Tunturi Automat

    "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

    Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
    Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

    Comment

    • väiski525
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2010
      • 2572
      • Vantaa

      #3
      tottakai niitä joutuu vaihtamaan, ei ne ikuisia ole kulutustavaraa, e39:t alkaa vanhimmat olla jo jotain 15vuotiaita

      tilalle sopii vaikka kuinka monta eri vaihtoehtoa, mutta orkkiksia saa saksasta ebaysta huomattavasti halvemmalla jos sellaiset haluat tilalle
      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

      - MB s205 220cdi -15
      - Volvo s80 2.5t -07
      - mb s211 280cdi -08
      - e46 320i -03
      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
      - e46 320d Individual "m-sport" -04
      - e39 525i -01

      Comment

      • riesa
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1941
        • Manse

        #4
        Originally posted by kilofasu View Post
        Uppista. Onko näitä kukaan joutunut vaihtamaan? Mitä merkkiä olette laittaneet tilalle? Alkuperäisestä joutuisi pulittamaan 300€/kpl:think
        On kokemuksia, ainakin omalla kohdalla meni aivan älyttömäksi sirkukseksi. Monroen ja Sachsien kanssa auto jäi keulimaan. Bilstein taas oli liian ohut alapäästä. Tuolta Jämsän suunnalta löytyi sitten sopiva, korkeus ja jäykkyyssäädettävä alusta.
        Originally posted by Homer
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • kilofasu
          Bimmer Rookie
          • Jun 2008
          • 127

          #5
          Konit tilasin etunurkkiin Vaasan Autoasista ja niistä joutuu pulittamaan 450€.
          Autolla on ajettu 130000 ja vuosimalli 2002. Katsoin nyt vasta katsastusraporttia ja ilmeni että toinen iskari on pamahtanut. Toinen onkin ihan ok vielä.
          Kalusto:
          e39 530dA -02 M-Sport
          e46 320ciA -00
          Yamaha FZS1000 Fazer -03
          Opel Ascona B 2.0S -80
          Tunturi Automat

          "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

          Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
          Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

          Comment

          • Leppis
            Bimmer Rookie
            • Nov 2009
            • 57
            • Honkajoki

            #6
            Omasta vehkeestä korkkasi sasch:eista edestä ja takaa apukuskin puolelta 130000 kieppeillä. Tilalle tuli Eibachin korkeussäädettävä
            e39 523i
            Ex. E36 328Ci
            Ex. e39 530d

            Comment

            • AKSU
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 402
              • Nivala

              #7
              Originally posted by riesa View Post
              On kokemuksia, ainakin omalla kohdalla meni aivan älyttömäksi sirkukseksi. Monroen ja Sachsien kanssa auto jäi keulimaan. Bilstein taas oli liian ohut alapäästä. Tuolta Jämsän suunnalta löytyi sitten sopiva, korkeus ja jäykkyyssäädettävä alusta.

              En muista, tuliko omaani jämsän suunnasta vai mistä jotku raceland:in säädettävät tolpat ja voin sanoa, että perseestä ne on/oli. Nitisee, kitisee ja paukkuu. Vähän suurempi kuoppa tiessä, niin pohjaa välittömästi. En voi kyllä suositella alkuperäisten korvikkeeksi.

              Comment

              • kilofasu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 127

                #8
                Saas kattoo minkälaiset ovat nämä säädettävät konit.

                Tietääkö kukaan, minkä valmistajan tekemät ovat ns. "orkkikset"?
                Kalusto:
                e39 530dA -02 M-Sport
                e46 320ciA -00
                Yamaha FZS1000 Fazer -03
                Opel Ascona B 2.0S -80
                Tunturi Automat

                "Jos jumala olisi luonut etuvetoisen auton, ihmiset kävelisivät käsillään"

                Ostetaan ohjekirja: e46 320Ci 09/00, e39 530dA 11/02 Kopiotkin käyvät.
                Suomenkielinen e46 korjausopas tarjolla.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by kilofasu View Post
                  Saas kattoo minkälaiset ovat nämä säädettävät konit.

                  Tietääkö kukaan, minkä valmistajan tekemät ovat ns. "orkkikset"?
                  Sachs tai Boge, tiemmä sama iskari kuitenkin.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  Working...
                  X