Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 540 IA 10/1999 vaihdelaatikko menee jatkuvasti vikatilaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sipe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 151
    • Vantaa

    BMW 540 IA 10/1999 vaihdelaatikko menee jatkuvasti vikatilaan

    Auto: BMW 540 IA 10/1999
    Laatikko: A5S440Z / FHP24 / 24001423303

    Oireet noin 1/2 vuotta sitten: "luistaa" liikkellelähdössä, nytkähtää kun
    vaihtaa alaspäin (esim tullessa valoihin). Alkoi mennä ajoittain vikatilaan (mittaristossa jotain Getriebxxxx, ei nää tarpeeksi kun liikaa pikseleitä palanut), eli laittoi ilmeisesti vikatilaan, jossa vain yksi vaihde päällä (kolmonen?). Silloin auttoi kun sammutti auton, ja käynnisti uudelleen.

    Vikakoodit viittasi Turbine Speed Sensoreihin.
    Vaihdettiin laatikkoon molemmat sensorit ja uudet öljyt + suodatin.

    Ei nytkähdä enää niin pahasti vaihtaessa.
    Mutta - aina noin 20 minuutin ajon jälkeen menee vikatilaan. Auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen ei enää auta, vaan vikatila poistuu kun autoa ehtii "jäähtyä" hetken. Vaihdettu voltage regulator (kun epäilin liittyvän lämpeämiseen ?) - ei muutosta.

    Vikakoodi 11 tulee nyt: magneettiventtiili tai johtosarja , sähkövika , ei
    moottorin kierroslukusignaalia, kommunikaatiovika ohjausmoduulien välillä.

    Mitäs kohtaa seuraavaksi kannattaisi katsoa? Aika laaja tuo vikakoodin 11 antama alue.
    Last edited by Sipe; 06-12-2011, 22:59.
    www.overboard.fi
  • goose
    Newbiemmer
    • Nov 2009
    • 2
    • Finland

    #2
    Originally posted by Sipe View Post
    Auto: BMW 540 IA 10/1999
    Laatikko: A5S440Z / FHP24 / 24001423303

    Oireet noin 1/2 vuotta sitten: "luistaa" liikkellelähdössä, nytkähtää kun
    vaihtaa alaspäin (esim tullessa valoihin). Alkoi mennä ajoittain vikatilaan (mittaristossa jotain Getriebxxxx, ei nää tarpeeksi kun liikaa pikseleitä palanut), eli laittoi ilmeisesti vikatilaan, jossa vain yksi vaihde päällä (kolmonen?). Silloin auttoi kun sammutti auton, ja käynnisti uudelleen.

    Vikakoodit viittasi Turbine Speed Sensoreihin.
    Vaihdettiin laatikkoon molemmat sensorit ja uudet öljyt + suodatin.

    Ei nytkähdä enää niin pahasti vaihtaessa.
    Mutta - aina noin 20 minuutin ajon jälkeen menee vikatilaan. Auton sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen ei enää auta, vaan vikatila poistuu kun autoa ehtii "jäähtyä" hetken. Vaihdettu voltage regulator (kun epäilin liittyvän lämpeämiseen ?) - ei muutosta.

    Vikakoodi 11 tulee nyt: magneettiventtiili tai johtosarja , sähkövika , ei
    moottorin kierroslukusignaalia, kommunikaatiovika ohjausmoduulien välillä.

    Mitäs kohtaa seuraavaksi kannattaisi katsoa? Aika laaja tuo vikakoodin 11 antama alue.

    Terve!

    Itselläni BMW 540 iA 6/1999 jossa on/oli samantyyppisiä oireita. Mittaristoon ilmestyi "Getriebe notprogramm" eli vaihteiston hätäohjelma jolloin käytössä on vain 4.s vaihde ja pakki.

    Vikatesteri ei suostunut viemään vikatarkastusta loppuun vaan testi keskeytyi aina samaan kohtaan ilmoittaen yhteysviasta. Sattumalta huomasimme että ABS-boksin liittimen irroituksen jälkeen ohjelma suoritti testauksen loppuun. Vikakoodeiksi tuli (luonnollisesti) ABS ja luisteoneston vikakoodit. Lyhyt testiajo ABS-liitin irroitettuna paljasti että vaihteisto toimi taas normaalisti.

    ABS-boksi irroitettiin ja lähetettiin korjattavaksi Rovaniemelle, SERCAP Huoltopalvelut. ABS -boksista korjattiin maadoitukset kuntoon.

    Minulla ongelmat silti jatkuu. Mittarissa palaa edelleen ABS- ja luistoneston keltaiset merkkivalot eivätkä kumpikaan toimi. Vikatesteri ilmoittaa myös vikaa "magneettiventtiilissä".

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Originally posted by goose View Post
      Minulla ongelmat silti jatkuu. Mittarissa palaa edelleen ABS- ja luistoneston keltaiset merkkivalot eivätkä kumpikaan toimi. Vikatesteri ilmoittaa myös vikaa "magneettiventtiilissä".
      Uutta boksia tarvitaan. Boksin maadoituksen katkoessa pitkään tuhoutuu ilmeisesti yhden solenoidin ohjainaste, ja tähän vikaan ei toistaiseksi tietääkseni muuallakaan ole löydetty varmaa korjaustapaa. Noin 1/3 ABS bokseista joissa maadoitus on ollut poikki, alkaa toimia moitteettomasti maadoituksen korjauksen jälkeen, 2/3 alkaa toimia muutoin (nopeussignaalit) mutta "valve relay fault" jää edellämainitusta syytä ja tietysti tällöin myöskään abs tai luistonesto ei toimi.
      Älä hae uutta merkkiliikeestä, tilaa saksasta, säästät noin 300€. Boksien hinnat saksassa alle 500€ uutena.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎