Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring perän tasonsäätö ongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuhoT83
    Newbiemmer
    • May 2008
    • 10
    • Jyväskylä

    e39 touring perän tasonsäätö ongelma!

    elikkäs e39 528iA:ssä perän automaattinen tasonsäätö ei toimi, perä on ihan kentässä kummaltakin puolen. Korjaamolla tarkistettu, että palkeet on ehjät, ilmaletkut ehjät, koitettu toista kompuraa eikä vaikutusta, anturit on ehjät, rele ja sulake kunnossa. Kompura saattaa joskus harvoin pyöriä hetken ja sitten sytyttää vikavalon, eikä perä nouse yhtään. Onko muilla samanlaisia ongelmia ollut? Olisi kiva kuulla muiden vastaavia kokemuksia ja kuinka on mahdollisesti saatu perä nousemaan. Auto ollu mulla vasta pari viikkoa. Ostaessa auton perä oli kyllä matalalla, mutta tuntuu että ei näin matalalla. diagnoosilaitteella kuulemma saa perää säädettyä ylös ja alas, mutta en usko, että säätämällä perää saatais näin alas, kun se nyt on, eli jossain on vikaa... solenoidit?... mittaristo?

    Ps. Onkohan kuinka iso homma vaihtaa kierrejouset ilmajousien tilalle? Tarviiko muuta, kun heittää kierrejouset paikoilleen vai joutuuko muita muutostöitä tekemään?
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4929
    • Kotka

    #2
    Yksi vastaava potilas kävi vuosia sitten ja aikana tietokoneella rassattuani saatiin perä siihen mihin kaveri halusi
    Ei siinä siis mitään vikaa varsinaisesti ollut, säädöt vaan metässä
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • MasaTDS
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1606
      • Tampere

      #3
      Originally posted by JuhoT83 View Post
      elikkäs e39 528iA:ssä perän automaattinen tasonsäätö ei toimi, perä on ihan kentässä kummaltakin puolen. Korjaamolla tarkistettu, että palkeet on ehjät, ilmaletkut ehjät, koitettu toista kompuraa eikä vaikutusta, anturit on ehjät, rele ja sulake kunnossa. Kompura saattaa joskus harvoin pyöriä hetken ja sitten sytyttää vikavalon, eikä perä nouse yhtään. Onko muilla samanlaisia ongelmia ollut? Olisi kiva kuulla muiden vastaavia kokemuksia ja kuinka on mahdollisesti saatu perä nousemaan. Auto ollu mulla vasta pari viikkoa. Ostaessa auton perä oli kyllä matalalla, mutta tuntuu että ei näin matalalla. diagnoosilaitteella kuulemma saa perää säädettyä ylös ja alas, mutta en usko, että säätämällä perää saatais näin alas, kun se nyt on, eli jossain on vikaa... solenoidit?... mittaristo?

      Ps. Onkohan kuinka iso homma vaihtaa kierrejouset ilmajousien tilalle? Tarviiko muuta, kun heittää kierrejouset paikoilleen vai joutuuko muita muutostöitä tekemään?
      Miten onkin noin tuttu ongelma muillakin,mulla oli samat oireet hetki sitten.
      Kompuran boksille menevät liitokset kannattaa tarkistaa,ovat todella ohutta johtoa voi olla vaikka poikki.Jos haluat pakko syöttää kompuraa niin ota kompurapöntön sisästä vihreästä releestä muovikuori pois ja paina kärjet yhteen niin tuuppaa ilmaa niin kauan kun painat.
      Mulla tosin kesti palkeet yhden päivän kun oli saanut tason kohdalleen,joten ei noilla välttämättä juhlita.
      Tilasin uudet ilmajouset,mutta laitoin tilalle tavalliset joten jos tarvitset uudet niin minulla on ylimääräisenä.

      Normi rautajouset sopii suoraan paikalleen kun laittaa kuvasta osat 12,13,14 http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=45 eli ylä ja alapäänkumit+sitten jostain hankit jouset,sedanista ei käy.
      Jos laitat normijouset niin niiden tarvitsee olla melko kassa että mahtuvat menemään paikalleen,jousipuristimet eivät mahdu väliin.
      Last edited by MasaTDS; 07-12-2011, 16:39.
      E24 635csi
      M-B W140
      Citroen c4 coupe
      H-D sportster chopper

      Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
      Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
      Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
      www.mpanet.fi

      Comment

      • JuhoT83
        Newbiemmer
        • May 2008
        • 10
        • Jyväskylä

        #4
        uppia

        Comment

        • JuhoT83
          Newbiemmer
          • May 2008
          • 10
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by MasaTDS View Post
          Miten onkin noin tuttu ongelma muillakin,mulla oli samat oireet hetki sitten.
          Kompuran boksille menevät liitokset kannattaa tarkistaa,ovat todella ohutta johtoa voi olla vaikka poikki.Jos haluat pakko syöttää kompuraa niin ota kompurapöntön sisästä vihreästä releestä muovikuori pois ja paina kärjet yhteen niin tuuppaa ilmaa niin kauan kun painat.
          Mulla tosin kesti palkeet yhden päivän kun oli saanut tason kohdalleen,joten ei noilla välttämättä juhlita.
          Tilasin uudet ilmajouset,mutta laitoin tilalle tavalliset joten jos tarvitset uudet niin minulla on ylimääräisenä.

          Normi rautajouset sopii suoraan paikalleen kun laittaa kuvasta osat 12,13,14 http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=33&fg=45 eli ylä ja alapäänkumit+sitten jostain hankit jouset,sedanista ei käy.
          Jos laitat normijouset niin niiden tarvitsee olla melko kassa että mahtuvat menemään paikalleen,jousipuristimet eivät mahdu väliin.
          Laitoin kompuran pakkosyötölle, mutta perä vaan ei nouse, vaikka missään ei ole ilmavuotoja. Otin paineet pois järjestelmästä ja vähän siellä ennestään oli ilmaa, eli perä tippu sentin. Nyt kompura pakkosyötöllä eikä nouse yhtään. Tuntuu, että se ei puhalla ilmaa, vaikka kompura pyörii... missähän vika voi nyt olla?

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            #6
            [QUOTE=JuhoT83;2563542]Laitoin kompuran pakkosyötölle, mutta perä vaan ei nouse, vaikka missään ei ole ilmavuotoja. Otin paineet pois järjestelmästä ja vähän siellä ennestään oli ilmaa, eli perä tippu sentin. Nyt kompura pakkosyötöllä eikä nouse yhtään. Tuntuu, että se ei puhalla ilmaa, vaikka kompura pyörii... missähän vika voi nyt olla?[/QUOTE


            Kompressori rikki vaikka pyöriikin.
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • MasaTDS
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1606
              • Tampere

              #7
              Originally posted by JuhoT83 View Post
              Laitoin kompuran pakkosyötölle, mutta perä vaan ei nouse, vaikka missään ei ole ilmavuotoja. Otin paineet pois järjestelmästä ja vähän siellä ennestään oli ilmaa, eli perä tippu sentin. Nyt kompura pakkosyötöllä eikä nouse yhtään. Tuntuu, että se ei puhalla ilmaa, vaikka kompura pyörii... missähän vika voi nyt olla?
              Ootko 100% varma ettei jompikumpi palje ole tiensä päässä,jonkin korjaamon tekemiä hutiarviointeja lukuunottamatta? Mullakaan ei kovin äänekkäästi suhissu,mutta kun otti molemmat renkaat pois ja meni kuunteleen kun toinen syötti ilmaa niin löytyi halkeama palkeesta.Nappaa kompuralta letku irti ja pakkosyötä niin selviää tuleeko sitä ilmaa.Kyllä tuolla pakkosyötöllä pitäisi perän nousta vaikka olisi mikä vika kun järjestelmä vaan on tiivis.

              No laita privaa jos tarttet uudet ilmajouset,tai toimivan kompuran,löytyisi yksi käytetty.
              Last edited by MasaTDS; 11-12-2011, 10:46.
              E24 635csi
              M-B W140
              Citroen c4 coupe
              H-D sportster chopper

              Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
              Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
              Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
              www.mpanet.fi

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Kompura ei välttämättä tuota painetta vaikka pyöriikin. Omassa oli juuri tällainen vika. Sain elvytettyä vanhan kompuran sillä, että laitoin hieman silikoni spraytä sisään kompuran ilmanotto aukosta. Kotiin päästyä vaihdoin kyllä uuden kompuran, joten en tiedä kuinka kauan olisi tuolla toiminut.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  #9
                  Niin ja onko ne auton pohjassa olevat peltiset ilmasäiliöt tarkastettu?

                  Edit: tässä vielä hyvä ketju tasonsäätöä koskien:


                  Mulla oli tosiaan ilmasäiliössä reikä.
                  Last edited by Ha2; 13-12-2011, 13:29.
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • JuhoT83
                    Newbiemmer
                    • May 2008
                    • 10
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Kiitti kaikille neuvoista. Kaikki on tarkastettu, kompura, palkeet, säiliöt, letkut ym. Ohjauspuolella tais olla jotain häikkää, mahd. mittaristossa, kun se ohjaa kans jotenkin tai jossain muualla, kun ei aukaissu niitä solenoideja edes pakkosyöttämällä kompuraa eikä muutenkaan lähteny toimimaan toi jousitus. Eipä toi järjestelmä tunnu oikein Suomen keleissä pelaavan. Mutta nyt loppui ne huolet, kun tuttu vaihtoi halvalla kierrejouset taakse.

                    Comment

                    • AKSU
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 402
                      • Nivala

                      #11
                      Originally posted by JuhoT83 View Post
                      Kiitti kaikille neuvoista. Kaikki on tarkastettu, kompura, palkeet, säiliöt, letkut ym. Ohjauspuolella tais olla jotain häikkää, mahd. mittaristossa, kun se ohjaa kans jotenkin tai jossain muualla, kun ei aukaissu niitä solenoideja edes pakkosyöttämällä kompuraa eikä muutenkaan lähteny toimimaan toi jousitus. Eipä toi järjestelmä tunnu oikein Suomen keleissä pelaavan. Mutta nyt loppui ne huolet, kun tuttu vaihtoi halvalla kierrejouset taakse.
                      Aihe kiinnostaa... Mitä teitte ilmapussien letkuille, säiliöille ja kompuralle? Jätittekö paikalleen? Entän tasonsäädon merkkivalo, jäikö se palamaan?

                      Comment

                      • MasaTDS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1606
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by AKSU View Post
                        Aihe kiinnostaa... Mitä teitte ilmapussien letkuille, säiliöille ja kompuralle? Jätittekö paikalleen? Entän tasonsäädon merkkivalo, jäikö se palamaan?
                        Itselleni tein siten että nakkasin kompuran pois kontista,liittimet ja letkut irti jakotukeistaan,sitten ilmajousien päästä letkut poikki kun kerran liittimet jo olikin paskana ja kierrejouset tilalle.Valo jäi palamaan mutta saa kait siitä polttimon poistettua.
                        E24 635csi
                        M-B W140
                        Citroen c4 coupe
                        H-D sportster chopper

                        Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                        Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                        Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                        www.mpanet.fi

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Se tasonsäätö kannattaa NCS:llä koodata pois varustelistasta ja sitten koko auton koodaus. Lakkaa herjat ja ei tule ongelmia mahdollisten muiden koodailujen kanssa jatkossa.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • cor
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 55
                            • Helsinki

                            #14
                            Mä jatkan tähän samaan kun ongelmaa omassa tuon kanssa, autona touring.

                            herjaillut tota peränsäätöä mutta en ole jaksanut välittää, nyt kun lähdin aamulla töihin oli apparin puoli aika pitkälti tontissa, kuskin puoli oikealla korkeudella, kun tulin töihin ja katsoin molemmat puolet ja kumpikin oli hyvällä korkeudella. jouduin siirtämään autoa vielä (eli uudelleen virrat päälle ja pois) jonka jälkeen perä oli molemmilta puolilta todella korkealla.

                            tässä topissa oli aika hyvin listattu asioita mitä tarkistaa, mutta onko näillä oire kuvauksilla mitä ihan ensiksi katsoa? (anturit??)

                            Auto on mulle vielä aika uusi enkä hirveän paljon ole ehtinyt roplailla, joten jos on jotain vinkkejä mistä aloittaa, myös sijainnit kuuntelen mielelläni.
                            530da e39 touring, Vw corrado

                            Comment

                            • ahola528
                              Newbiemmer
                              • Dec 2011
                              • 15
                              • pietarsaari

                              #15
                              minkälaiset jouset olette vaihtaneet pussien tilalle?aihe kiinnostaa.
                              ei ole "vielä" ollut ongelmia.viime kesänä purin kompuran ja kuivasin sen kuivaimen uunissa.

                              niin jos joku tietäis sopivat jouset sinne niin vois hankkia sellaiset varastoon

                              auto 528 touring -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎