memebuy23buy

E39 530D ostamassa. mitä tarkistaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ahti
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 8
    • Riksu

    E39 530D ostamassa. mitä tarkistaa?

    Moi, juuri rekisteröidyin tänne foorumille ja olen nyt 1. bemaria ostamassa (kts. ostoilmo). Mersuja on ollut useitakin mutta väykyn ruosteet alkoi harmittamaan ja nyt on katse kääntynyt bemariin, lähinnä kiinnostaa E39 530D. MUTTA kun ei ole koskaan ollut moista kampetta, niin miten osaan ostaa hyvän yksilön? Paria ehdokasta olen käynyt katsomassa/koeajamassa mutta kumpikaan ei vakuuttanut.

    Ensimmäinen oli -02 530D sedan ja siinä oli jotain ihmeellistä luistonestossa kun ei voinut edes suht pitävällä pinnalla painaa kunnolla kaasua vaan luistonesto pudotti heti tehot reilusti pois 2-3s ajaksi. Luistoesto poiskytkettynä toimi normaalisti. Kilsoja mittarissa 377tkm.
    Toinen oli olevinaan joku lastutettu mutta mielestäni vakiolla 300TD väykyllä (177hv) ajaisi siitä ovet koska vaan. Voisko olla turbo finaalissa, kilsat 327tkm. Samoin kone hieman pätki tyhjäkäynnillä, ainakin kylmänä.

    Kiitos tiedoista jo etukäteen.
    E34 M5 -95
  • Ahti
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 8
    • Riksu

    #2
    Eikö tosiaan ole mitään mallikohtaista tsekattavaa?

    Onko merkki vaihteistoviasta kun äsken koeajolla n. 80 vauhdissa cruise päällä kierrokset pari kertaa seilas 1500-2000, sitten rauhottui eikä enää tehnyt. Ilmeisesti turbiinin lukitus ei toiminut kunnolla vai mikä on?
    E34 M5 -95

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      #4
      Taitaa se automaattiloota olla heikoin lenkki mitä täältä lukenut. Eikä nämäkään mitään ruosteettomia ole, joten ne kannattaa tsekata huolella.

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        #5
        Originally posted by sonikk View Post
        Taitaa se automaattiloota olla heikoin lenkki mitä täältä lukenut. Eikä nämäkään mitään ruosteettomia ole, joten ne kannattaa tsekata huolella.
        Tsekkaa onko polttoaineen täyttöaukon poterossa ruostetta alimman sauman kohdalla. Sitten takaluukun kahvan seutuvilta ja takalokasuojien kaarista. Jos ei näissä kohdissa näy moitittavaa / korjauksia niin sitten on melko ruosteeton peli muualtakin. Vaihdelaatikko muodostaa "pienoisen" yllätysmomentin tekniikkapuolella:think.
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #6
          Tarkistat että on manuaali vaihteisto.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8282
            • Järvikylä (Nakkila)

            #7
            Originally posted by Ahti View Post
            Eikö tosiaan ole mitään mallikohtaista tsekattavaa?

            Onko merkki vaihteistoviasta kun äsken koeajolla n. 80 vauhdissa cruise päällä kierrokset pari kertaa seilas 1500-2000, sitten rauhottui eikä enää tehnyt. Ilmeisesti turbiinin lukitus ei toiminut kunnolla vai mikä on?
            mä en oo ajellu ku näillä vanhemmilla ja näissä tubiini lukittuu vasta 90 ja yli vauhdeissa.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Ahti
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 8
              • Riksu

              #8
              Okei, kiitoksia tähänastisista. Nyt on yhdestä autosta kaupat sovittu ja huomenna pitäis tehdä paperit. Auto on 530D Touring, automaatilla ja 1. ko. 6/99. Yritin googlettaa sivustoa, josta olisi nähnyt optiot VIN:llä mutta en löytänyt. Meinaan samanlaista dekooderia kuin meseihin löytyy. Samaten minulle on vähän epäselvää että mitä muutoksia on 98, 99 ja 00 malleissa. Tässä ko. yksilössä on ainakin erilainen huoltonäyttö kuin muissa koeajamissani. Korista en ruosteita löytänyt mutta tota naftatankin luukun poteron en älynnyt katsoa. Ajolleen hyvän oloinen, ei kolissut tai vatkannut.
              E34 M5 -95

              Comment

              • Sami_R
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 276
                • Kurikka

                #9
                Originally posted by Ahti View Post
                Okei, kiitoksia tähänastisista. Nyt on yhdestä autosta kaupat sovittu ja huomenna pitäis tehdä paperit. Auto on 530D Touring, automaatilla ja 1. ko. 6/99. Yritin googlettaa sivustoa, josta olisi nähnyt optiot VIN:llä mutta en löytänyt. Meinaan samanlaista dekooderia kuin meseihin löytyy. Samaten minulle on vähän epäselvää että mitä muutoksia on 98, 99 ja 00 malleissa. Tässä ko. yksilössä on ainakin erilainen huoltonäyttö kuin muissa koeajamissani. Korista en ruosteita löytänyt mutta tota naftatankin luukun poteron en älynnyt katsoa. Ajolleen hyvän oloinen, ei kolissut tai vatkannut.
                Varustelistan saa tulostettua ihan valmistajan virallisilta sivuilta.

                BMW F11 520d -11
                MINI Cooper D -11
                BMW E90 318i -11
                BMW E90 318i -06

                Ex:
                BMW E46 316i -04
                E70 X5 3.0sd M-Sport -08
                E46 325iA -03
                E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

                Comment

                • NAL-E
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 249
                  • Kiuruvesi

                  #10
                  Originally posted by Ahti View Post
                  Okei, kiitoksia tähänastisista. Nyt on yhdestä autosta kaupat sovittu ja huomenna pitäis tehdä paperit. Auto on 530D Touring, automaatilla ja 1. ko. 6/99. Yritin googlettaa sivustoa, josta olisi nähnyt optiot VIN:llä mutta en löytänyt. Meinaan samanlaista dekooderia kuin meseihin löytyy. Samaten minulle on vähän epäselvää että mitä muutoksia on 98, 99 ja 00 malleissa. Tässä ko. yksilössä on ainakin erilainen huoltonäyttö kuin muissa koeajamissani. Korista en ruosteita löytänyt mutta tota naftatankin luukun poteron en älynnyt katsoa. Ajolleen hyvän oloinen, ei kolissut tai vatkannut.
                  Noitahan on sekä isolla, että pienellä ajotietokoneella (Isossa leveä näyttö keskellä mittaristoa) Takaluukun lasin alanurkista tuo ainakin itsellä tuntuu mätänevän. Suosittelen ostamaan kerralla mieleisillä varusteilla, jälkeenpäin harmittaa, jos tuli karvalakki hommattua. Tuolta E39 kysymyksiä ja vastauksia topicista löytyy kyllä paljon tietoa. Itsekin tulin bemarin omistajaksi täysin pystymetsästä ja jälkeenpäin ajateltuna, tuli melko hätiköidysti tehtyä ostopäätös.
                  E91 325d -07
                  Ex: E39 530daT -00

                  Comment

                  • 174000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2008
                    • 1178
                    • Tuusula

                    #11
                    Originally posted by Sami_R View Post
                    Tsekkaa onko polttoaineen täyttöaukon poterossa ruostetta alimman sauman kohdalla. Sitten takaluukun kahvan seutuvilta ja takalokasuojien kaarista. Jos ei näissä kohdissa näy moitittavaa / korjauksia niin sitten on melko ruosteeton peli muualtakin.
                    Näiden lisäksi ruosteilden osalta kaikkien ovien alareunat kannattaa tsekata, sekä tietenkin takakontin + erikseen avattavan lasin reunat.
                    ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                    '02 VW Golf 1.4i
                    Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                    ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                    Comment

                    • kasinoll
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 281
                      • hellsinki

                      #12
                      Originally posted by Ahti View Post
                      Yritin googlettaa sivustoa, josta olisi nähnyt optiot VIN:llä mutta en löytänyt. Meinaan samanlaista dekooderia kuin meseihin löytyy.


                      Kirjaudu tonne EPC:n sisään sieltä näki optiot kun laittaa omasta vinistä 7 vikaa numeroo, muistaakseni se oli siellä jonkun valikon takana.
                      E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
                      EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
                      EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
                      EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
                      EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
                      EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
                      EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
                      EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber


                      Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!

                      Comment

                      • irppa85
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2011
                        • 229
                        • Jyväskylä, Finland

                        #13
                        Originally posted by kasinoll View Post
                        http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/acces...catalogue.html

                        Kirjaudu tonne EPC:n sisään sieltä näki optiot kun laittaa omasta vinistä 7 vikaa numeroo, muistaakseni se oli siellä jonkun valikon takana.
                        Sieltä löytyy yläpalkista kohta "Options" tms.
                        Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
                        Kesäkäytössä: E39 M5 -02

                        Aiemmin:
                        @TZ
                        Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
                        Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
                        @FIN
                        E39 530dA M-Sport -02
                        Fiat Croma 2.0ie 8v -92

                        Comment

                        • Ahti
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 8
                          • Riksu

                          #14
                          Ostettu 530D Touring, 6/99, mittarissa reilu 250tkm. Ajoltaan tuntuu hyvältä mutta onhan tässäkin (tietysti) jotain pientä laittoa. Niistä kirjoittelen sitten eri threadiin.
                          E34 M5 -95

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            #15
                            Vanha topic, mutta 530d harkinnassa käyttöautoksi. Aika paljon olen näitä e39 keskusteluja lukenut, joten tyyppiviat ja ominaisuudet aika hyvin tiedossa.

                            Ja onhan mulla tuo M5, ja 1000 km ajokokemuksella ainakin on hyvä, mutta ei ehkä suoraan verrattavissa 530d:hen, mutta korimallina ja muuten e39 miellyttää.

                            Eniten tässä olen miettinyt, että onkohan tuon ikäisellä autolla enää mitään väliä ostaako 300 000 vai 400 000 ajetun. Kunhan vain on hyvin ylläpidetty niin se lienee tärkeintä? Automaatin halua riskeistä huolimatta, joudun kuitenkin ruuhkassa sen verran ajamaan.

                            Ajoa tulee vuodessa n. 30 000 ja yli 100 000 en ajatellut sellaisella itse ajaa. Mahtaako 3 vuoden päästä myydessä olla paljon väliä auton arvon kannalta, että onko mittarissa kuinka paljon kun auto olisi silloin jo 20v vanha.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            Working...
                            X