Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d e39 -01 automaattilaatikko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thompson_12
    Newbiemmer
    • Apr 2011
    • 16
    • pyhäjoki

    530d e39 -01 automaattilaatikko ongelma

    en löytäny vastaavaa kun etsin niin tein oman...
    eli ongelma tuli ihan normi ajossa...jossai 80km vauhdissa lakkas veto täysin..niinkuin olisi vapaalle menny...sitte ku pysähtyi ja kokeili kaikkia vaihteita niin ei mitään vetoa millään vaihteella. p asentoon kun laittoi niin alkoi rutina kuulumaan...ei iso ääni...ja taas kun yritti mitä vain vaihdetta päälle niin ääni loppui ja ei mitään vetoa mihinkään suuntaan...mikä voi olla vikana? ei ole varotellut mitenkään..mitään ääniä ei ole kuulunut...mistä aloittaa? kiitoksia vastauksista jo etukäteen
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9158
    • Oulu

    #2
    Vetari irronnut perästä? Tarkista pyöriikö kuitenkin kardaani, kun laitat vedon päälle.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • thompson_12
      Newbiemmer
      • Apr 2011
      • 16
      • pyhäjoki

      #3
      Originally posted by Clavurion View Post
      Vetari irronnut perästä? Tarkista pyöriikö kuitenkin kardaani, kun laitat vedon päälle.
      jos olisi irronnut niin miksi p asennossa sitten rutisee?

      Comment

      • Keke71
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 340
        • Kiiminki

        #4
        Sata varmasti vetari irti perästä.
        E39 540iA Touring

        Comment

        • AnttiR
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 819
          • Jyväskylä

          #5
          Täältä kans ääni sille vetarin irtoamiselle, ihan vastaavanlaiset oireet oli kun vetari irtosi. Rutina johtuu siitä että kardaani pyörii vaikka auto ei liikkukkaan ja laatikko yrittää mennä lukkoon kun tarjoat P:tä päälle. Todennäköisesti saat P:n päälle kun sammutat auton ja laitat sitten.

          Sitä vaan ensin aina ajattelee että laatikko särkyi kun nämä 530d:n laatikot ei tunnetusti ole niitä kaikkein parhaimpia kestoltaan
          Last edited by AnttiR; 01-01-2012, 22:50.
          E61 535d -04

          Comment

          • thompson_12
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 16
            • pyhäjoki

            #6
            kiitoksia tiedoista....pitänee huomenna tarkistaa asia nii jos sen sais kuntoon taas...

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by thompson_12 View Post
              kiitoksia tiedoista....pitänee huomenna tarkistaa asia nii jos sen sais kuntoon taas...
              Kyllä sen vielä tänäänkin ehtii. Silmämääräinen tarkastus Clavun ohjeilla onnistuu helposti, ihan kyljeltä...
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • thompson_12
                Newbiemmer
                • Apr 2011
                • 16
                • pyhäjoki

                #8
                Originally posted by schwarze View Post
                Kyllä sen vielä tänäänkin ehtii. Silmämääräinen tarkastus Clavun ohjeilla onnistuu helposti, ihan kyljeltä...
                no näkyhän se kartaani pyörivän

                Comment

                • jSp
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 116
                  • Kiuruvesi

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Vetari irronnut perästä? Tarkista pyöriikö kuitenkin kardaani, kun laitat vedon päälle.
                  Huomenta. Ajoi ylös ihan aikanaan kun juuri tuollaiset oireet illalla vuoden 2000 530D esitti.
                  Kuis se veteri sieltä perästä irti pääsee? Jotain lootan jälkeen arvelinkin hajonneen kun vaan rutisi peelle tarjottaessa.

                  Comment

                  • jSp
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2006
                    • 116
                    • Kiuruvesi

                    #10
                    Originally posted by jSp View Post
                    Huomenta. Ajoi ylös ihan aikanaan kun juuri tuollaiset oireet illalla vuoden 2000 530D esitti.
                    Kuis se veteri sieltä perästä irti pääsee? Jotain lootan jälkeen arvelinkin hajonneen kun vaan rutisi peelle tarjottaessa.
                    Söörtsillä löytyi. Helpotti tuo kulunkipuoli.
                    Ja pari päivää sitten vaihdoin narinahelat

                    Comment

                    • AT_VARE
                      Newbiemmer
                      • Aug 2011
                      • 21
                      • ..........

                      #11
                      E39 530da -03 vaihdelaatikko ja turbiini

                      Originally posted by thompson_12 View Post
                      en löytäny vastaavaa kun etsin niin tein oman...
                      eli ongelma tuli ihan normi ajossa...jossai 80km vauhdissa lakkas veto täysin..niinkuin olisi vapaalle menny...sitte ku pysähtyi ja kokeili kaikkia vaihteita niin ei mitään vetoa millään vaihteella. p asentoon kun laittoi niin alkoi rutina kuulumaan...ei iso ääni...ja taas kun yritti mitä vain vaihdetta päälle niin ääni loppui ja ei mitään vetoa mihinkään suuntaan...mikä voi olla vikana? ei ole varotellut mitenkään..mitään ääniä ei ole kuulunut...mistä aloittaa? kiitoksia vastauksista jo etukäteen
                      Samat oireet minulla. Autolla ajettu 270 000km. BMW-keskuksessa tutkittiin asiaa, maksoi 150e ja diagnoosi: Laatikko ihan paskana, osta uusi, 5000e. Vein auton kuitenkin Parolaan jossa laatikolle tehtiin täysremontti ja turbiini vaihdettiin. 3000e ja nyt pelaa hyvin. Käsittääkseni vedon loppuminen johtuu turbiinin hajoamisesta, siellä kun ei ole kunnollista laakerointia vaan saksalaiset insinöörit ovat uskoneet öljykalvon hoitavan homman. Em. vika oireili siten, että D:lle tai pakille valittaessa täytyi odottaa joskus hyvä tovi ennen kuin veto kytkeytyi päälle. Etenkin kylmällä tällaista esiintyi. Auton ostajien kannattaa tähän kiinnittää huomiota. Käytetyn vaihtolaatikon osto silkkaa arpapeliä, sanoisin, että ei kannata. Öljyt ja suodatin kuulemma kannattaa vaihtaa riittävän usein, eivät todellakaan ole ikuisia.

                      Comment

                      • jSp
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 116
                        • Kiuruvesi

                        #12
                        Originally posted by jSp View Post
                        Söörtsillä löytyi. Helpotti tuo kulunkipuoli.
                        Ja pari päivää sitten vaihdoin narinahelat
                        Pari päivää sitten tiistaina tilasin stefat ja sokat,pyysin niin pikana kun pystyy,
                        tänään tieto että stefat jälkitoimitukseen.
                        Irrotin tietysti jo entiset....

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          #13
                          Omassa oli samaa vikaa tuon vetarin kanssa. Ja voihan se olla että näillä keleillä on ottanu liukkaalta pitoa kuivaan asvalttiin ja murros on antautunut! Itellä kävi juuri näin. uus vetari orkkis osana 850e, jotenka päädyin ostamaan 100tkm ajetusta käytetyn ja hyvin on pelannut

                          Omassa on ongelmana nyt taas se, ettei vaihda pienempää vaihdetta kun nopeutta on yli 84km/h. Pitää laittaa kaasu melkein pohjaan että vaihtaa neloselle, mutta silloin on jo rauhassa kiihdyttäminen pelkkää toiveajattelua.. Mistäs moinen vika?
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • kätsä
                            Newbiemmer
                            • Jan 2011
                            • 8
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by thompson_12 View Post
                            en löytäny vastaavaa kun etsin niin tein oman...
                            eli ongelma tuli ihan normi ajossa...jossai 80km vauhdissa lakkas veto täysin..niinkuin olisi vapaalle menny...sitte ku pysähtyi ja kokeili kaikkia vaihteita niin ei mitään vetoa millään vaihteella. p asentoon kun laittoi niin alkoi rutina kuulumaan...ei iso ääni...ja taas kun yritti mitä vain vaihdetta päälle niin ääni loppui ja ei mitään vetoa mihinkään suuntaan...mikä voi olla vikana? ei ole varotellut mitenkään..mitään ääniä ei ole kuulunut...mistä aloittaa? kiitoksia vastauksista jo etukäteen
                            Vetari irti. Korjasin juuri tunti sitten omani. Täsmälleen samat oireet. Vetoakseli parisen senttiä irti kun menet auton alle. Vetoakseli pois nivelten pesu ja vanhat rasvat pois ja uudet tilalle ja uusi lukitus-sokka vetoakselille. Peräöljyä varmaankin tullut ulos, joten nekin kannatta vaihtaa samalla. Öljytilavuus 1,4 litraa

                            Comment

                            • jSp
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 116
                              • Kiuruvesi

                              #15
                              Originally posted by jSp View Post
                              Pari päivää sitten tiistaina tilasin stefat ja sokat,pyysin niin pikana kun pystyy,
                              tänään tieto että stefat jälkitoimitukseen.
                              Irrotin tietysti jo entiset....
                              Tarina jatkuu. Eilen sain osat, eli reipas viikko meni.
                              Stefapaketti näkyy sisältävän myös lukkorenkaan,eli mulla on nyt ylimääräiset
                              sokat jollekkin tarvitsevalle. Kiuruvedeltä löytyy.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎