Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Automaattilaatikko vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW4891
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 83
    • Haapavesi

    E39 Automaattilaatikko vika

    Oisko jollakin ideaa mikä vois olla vikana E39 530D -00 laatikossa?
    Kun tuosa 4päivää sitten anto vikailmoituksen mittariin ja sen jälkeen syttyi latauksen merkkivalo.
    Ajeltiin n.100km kotia viimesillä virroilla ja loppu matkasta sytytteli mittaristoon abs,luistonesto,airbägin ym. valoja.
    2päivää sit tuli laitettua uus laturi paikolleen.
    Toimi sen jälkeen n.10km minkä jälkeen laatikko rupes luistaa ja hävittää lopulta vaihteen kokonaan.Virrat pois ja käyntiin niin taas mennään vähä matkaa ja sama homma.rupiaa luistaa ja vaihde häviää.Eikä löydä manuaalillakaan vaihdetta.
    Vika koodien luvussa käytetty tänään eikä mitään löytyny.
    Epäilivät laatikon sisältä jotain venttiiliä et jumittaa.Ja sen takia välillä auttaa tuo et käyttää virrat pois ja päälle.
    Voiko laatikko tykätä huonoa tuosta et ajellu vähillä virroilla?
    Marraskuussa -11 uusittu turbiini+öljyt+suod. ja -07 vuonna öljyt+suod.
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Oliko turbiinista lähtenyt jo osia kiertoon, kun jouduttiin vaihtamaan? Huuhdeltiinko öljylinjat kunnolla ennen kasausta? Laturivian aiheuttama jännitelasku voi kyllä aiheuttaa ohjausyksikön kautta laatikon vikatilan, mutta ei se mitään vaurioita selitä. Jos pakka pääsee luistamaan öljynkiertohäiriön tai jumittavan solenoidin takia, niin se on kyllä nopeasti entinen.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • BMW4891
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 83
      • Haapavesi

      #3
      Ei sen kummempaa tietoa turbiinin vaihdosta ole muuta ku et se on vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
      Otin akun kegän irti jos siitä ois jotain apua,mut en tiiä tohtiiko tuolla senkään jälkeen ajella vaikka löytyskin vaihteet.

      Comment

      • BMW4891
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 83
        • Haapavesi

        #4
        Kyllä taitaa olla laatikko remppa eessä.
        Niin ainaki laatikko korjaamolla kovasti epäilivät jos entinen turbiini hajonnu ni metalli silppua on joka paikassa ja öljypumppukin vaurioitunut.Jos ei oo tehty kunnolla remonttia.
        Ja tosiaan ei kärsi paljo laatikon luistaa ni se on entinen.
        n.1500e remontti töineen ilman uutta turbiinia..
        Oikeen halpaa tämä auton pito,,ensin 300e laturi ja heti perään laatikko remppa

        Comment

        • BMW4891
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 83
          • Haapavesi

          #5
          Eli entinen auton omistaja oli vaihtanut "uuden" turbiinin autoon ja öljyt+suod.
          Nyt laatikon aukastua selvis et oli vaihdettu käytetty turbiini joka on paskana.Kesti peräti vähä toista kuukautta ja tosiaan vaihto työ oli tehty päin persettä.
          Saa olla näköjään tarkkoja näitten kans eikä luottaa aivan kaikkeen.
          yli 2500e koko laatikko remppa.
          Tais mennä käytetyn laatikon kahteluksi ku saa kuitenki jo 2 vaihtolaatikkoa tuohon hintaan.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎