Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52 vanosremontista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    m52 vanosremontista

    Moro!
    Pitäis ehkä vaihtaa vanoksen tiivisteet omaani m52 mutta onnistuuko se että ei koske ajoitukseen tai nokkapyörien pultteihin ?
    Kyseessä 528 ja yks vanos

    Olenko ymmärtänyt että vanoksessa on 2 kpl o rengasta päällekkäin ??
    Onko joku tilaamassa beisanilta tiivisteitä lähiaikoina tai onko jollain ylimääräisiä?

    Olen lukenu tämän ohjeen mutta ihmettelen että mitä nuo alemmat osat on.. ?? tiedän noi hopeiset,mustat pienet o renkaat ja venttiilikopan tiivisteen.
    http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm
    Onko tämä se ohje minkä mukaan ootte tehneet?

    Tarviinko muuta kun tämän Single Vanos Seals Repair Kit (6-cyl)?

    Oireina miksi vaihtaisin on että öljyä kuluu, kiihtyy 4000rmp jälkeen paljon enemmän ja onhan tolla jo ajettu 315000km..
    Last edited by Janne-90; 14-01-2012, 23:21.
  • Janne-90
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 246
    • Naantali

    #2
    muutama tyyppi oli vaihtanu tiivisteet niin että vanoksen mäntä oli ollu kiinni nokassa mutta ihmettelen että miten otte saanu ne pienet pultit pois ja takas ettei ne oo pudonnu alas saakka..?

    Comment

    • Korpraali
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 524
      • Turku

      #3
      Kyllähän ne tiivisteet saa vaihdettua ilman uudelleen ajoitusta. Eli kun on irroittanut kannesta sen vanoksen, niin sitten vetää vähän eteenpäin, että saa ne pultit avattua siitä männästä. Sitten vaan vetää sen vanoksen kuoren pois että mäntä jää moottoriin kiinni.

      Ja tarvitset vain ne kaksi o-rengasta. Ja tuosta ohjeesta kannattaa katsoa vain ne ns. "pääkohdat", on aika yksinkertainen kun on auton äärellä ja päättelee miten se lähtee irti.
      BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

      Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

      Comment

      • Oxygen
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 103
        • Pori

        #4
        Originally posted by Korpraali View Post
        Kyllähän ne tiivisteet saa vaihdettua ilman uudelleen ajoitusta. Eli kun on irroittanut kannesta sen vanoksen, niin sitten vetää vähän eteenpäin, että saa ne pultit avattua siitä männästä. Sitten vaan vetää sen vanoksen kuoren pois että mäntä jää moottoriin kiinni.

        Ja tarvitset vain ne kaksi o-rengasta. Ja tuosta ohjeesta kannattaa katsoa vain ne ns. "pääkohdat", on aika yksinkertainen kun on auton äärellä ja päättelee miten se lähtee irti.
        Lenkkiavain missä on räikkä on hyvä tässä ni eo tarvii paljon vetää auki

        Comment

        • JD
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1194
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Janne-90 View Post
          muutama tyyppi oli vaihtanu tiivisteet niin että vanoksen mäntä oli ollu kiinni nokassa mutta ihmettelen että miten otte saanu ne pienet pultit pois ja takas ettei ne oo pudonnu alas saakka..?
          Aina kun työskentelee jakopään koppa avoimena sinne sisään kannattaa ensin työntää joku rätti joka estää kaiken tippuvan tavaran pääsemisen alas koneeseen. Antaa mukavasti lisävarmuutta ja vähentää jännitystä isommasta purkuoperaatiosta...
          Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
          https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

          Comment

          • turomu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 310
            • Kuusamo

            #6
            elikkä jos jättää männän vanosyksikköön kiinni ja vaihtaa siinä tiivisteet ei tarvitse lukita nuita nokkia/vauhtipyörää?

            Tuli muuten tiivisteet beisanilta viikossa ja hinta oli alle 50 € toimituksineen
            X3 30d M-sport
            exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

            Comment

            • Korpraali
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 524
              • Turku

              #7
              Originally posted by turomu View Post
              elikkä jos jättää männän vanosyksikköön kiinni ja vaihtaa siinä tiivisteet ei tarvitse lukita nuita nokkia/vauhtipyörää?

              Tuli muuten tiivisteet beisanilta viikossa ja hinta oli alle 50 € toimituksineen
              Ei tarvitse ei
              BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

              Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎