Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d nykii kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    530d nykii kylmänä

    Ongelma on seuraava:

    alkoi ihan yllättäen nykimään kylmänä. Kuulostaa kylmänä, että ei ihan ole kaikki pytyt mukana... Lämpöisenä toimii täysin.
    -moottori ei kuluta öljyä eikä muutenkaan pidä mitään epänormaalia ääntä.
    -kaikki tosiaankin toimii hienosti kun auto on ajettu lämpöiseksi.

    -siirtopumppu penkin alle vaihdettu 15tkm sitten
    -suuttimen korjausarvot +- 0.7 sisällä kaikki
    -antaa vikakoodia alhaisesta siirtopaineesta, kylmänä kuumana nollauksen jälkeen ei ole mitään vikakoodia
    -polttoainesuodatin vaihdettu uuteen + tankkiin laitettu diesel 100.
    -epäilen, että tankkauksen yhteydessä on tullut jotain väli-kesälaatua tai vettä tankkiin.

    -Veikkauksia missä vika?
    -korkeapaineanturi tai liitos, suuttimen johtosarja?

    Ajettu 326tkm (ainakin)
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by casino View Post
    Ongelma on seuraava:

    alkoi ihan yllättäen nykimään kylmänä. Kuulostaa kylmänä, että ei ihan ole kaikki pytyt mukana... Lämpöisenä toimii täysin.
    -moottori ei kuluta öljyä eikä muutenkaan pidä mitään epänormaalia ääntä.
    -kaikki tosiaankin toimii hienosti kun auto on ajettu lämpöiseksi.

    -siirtopumppu penkin alle vaihdettu 15tkm sitten
    -suuttimen korjausarvot +- 0.7 sisällä kaikki
    -antaa vikakoodia alhaisesta siirtopaineesta, kylmänä kuumana nollauksen jälkeen ei ole mitään vikakoodia
    -polttoainesuodatin vaihdettu uuteen + tankkiin laitettu diesel 100.
    -epäilen, että tankkauksen yhteydessä on tullut jotain väli-kesälaatua tai vettä tankkiin.

    -Veikkauksia missä vika?
    -korkeapaineanturi tai liitos, suuttimen johtosarja?

    Ajettu 326tkm (ainakin)
    -ja tosiaan kun autolla on ajettu n. 10 km ja sitten kun se jää seisomaan vaikka puoleksi tunniksi niin tämän jälkeen kun lähtee ajamaan vetää hienosti kaikilla vaihteilla "rajoittajaan" asti. Onkohan nyt vaan syypäänä tankkiin pääsyt kosteus tai joku jäätää?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Originally posted by casino View Post
      Ongelma on seuraava:

      alkoi ihan yllättäen nykimään kylmänä. Kuulostaa kylmänä, että ei ihan ole kaikki pytyt mukana... Lämpöisenä toimii täysin.
      -moottori ei kuluta öljyä eikä muutenkaan pidä mitään epänormaalia ääntä.
      -kaikki tosiaankin toimii hienosti kun auto on ajettu lämpöiseksi.

      -siirtopumppu penkin alle vaihdettu 15tkm sitten
      -suuttimen korjausarvot +- 0.7 sisällä kaikki
      -antaa vikakoodia alhaisesta siirtopaineesta, kylmänä kuumana nollauksen jälkeen ei ole mitään vikakoodia
      -polttoainesuodatin vaihdettu uuteen + tankkiin laitettu diesel 100.
      -epäilen, että tankkauksen yhteydessä on tullut jotain väli-kesälaatua tai vettä tankkiin.

      -Veikkauksia missä vika?
      -korkeapaineanturi tai liitos, suuttimen johtosarja?

      Ajettu 326tkm (ainakin)
      Siirtopaineanturi siinä polttoainesuodattimen päällä?

      Tuollaisia diesel 100:sia en kovin äkkiä common rail koneisiin laittaisi. Jos kesälaatua tankissa, se menee ihan normaalisti läpi -15 asti, jos meno loppuu kylmemmän kelin takia, riittää kun odottaa lämpimänpää keliä (talliin). Sen päälle kun tankkaa -32 talvilaatua, kestää se taas hyvinkin -25 asteeseen. Tällaisissa koneissa missä polttoaine kiertää kokoajan suodattimen kautta takaisin tankkiin, suodatin menee muutamassa minuutissa tukkoon jos polttoaine alkaa ryytymään. Vesi taas on jäässä tankin pohjalla jos sitä edes on ollut, eikä lähde ennen +keliä sieltä millään aineella.
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • casino
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 663
        • Keski-Suomi

        #4
        NO nyt nykiminen pahentui niin, että haittaa ajoa. Kuulostaa kuin olisi 1 sylinteri poissa pelistä.

        Inpa esille. Antaa vikakoodia suuttimesta nro4 ja käynnin tasaisuudesta --- <liian suuri poikkeama tai jotain sinne päin.

        No auto käyntiin kun rytkytti.... Silloin kun auto rytkyttää suuttimien korjausarvot ovat tapissa. Näyttää 4 sylinterille yli + 6 ja muillekin 3 - 4. NO kun käynti tasaantuu rytkyttämisen loputtua korjausarvot menevät +- 0.7 kuten eilen.

        NO nyt mieleeni juolahti, että otetaan suojamuovit koneenpäältä pois koska käynnissä ollessa ei ollut mitään vaikutusta kun nytkytteli railpainetunnistimen johtoa.

        Nyt rupesi sitten tapahtumaan kun nytkyttelin 4 sylinterin johtoa niin auto rupesi oireilemaan kunnolla. Otin käynnissä ollessa johdon irti suuttimesta ja se vaikutti selvästi käyntiin. nyt johto uudestaan paikoilleen ja taittelin sen eri asentoon niin auto käy kuin unelma. Vaikka kuinka kaasuttelin niin ilmeisti tai ainakin toivon vian olevan siinä. Illan ajolenkki ja aamun kylmästartti sitten näyttää todellisuuden korjaantuiko tämä tällä.

        Ehkä voisi harkita hankkivan uuden suuttimien johtosarjan.
        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

        e39 -530d touring 11/1999
        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

        Comment

        • Raipe72
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 101
          • Noormarkku

          #5
          Talliini tuli tarkastukseen vastaava 530d jossa samat oireet. Purkasin koneesta enimmät katteet ja sama juttu johdoissa, taisi olla peräti samainen 4-pytty.

          Heiluttelemalla johtoja käynti tasaantui ja välillä toisessa asennossa käynti muuttui rouskuttavaksi. Ei sieltä kuitenkaan pytty pimennyt, ainakaan INPAN mukaan.

          Uudella johtosarjalla korjaantui (ainakin tämä tapaus).
          _____________________
          E61 530xd -08, E87 116i, E24 635CSi

          Ex List: E61 530DAT -05, E39 530DAT -02, E39 530DAT -99, E46 318i Touring, E36 325tdA, E39 523i, E34 525ix, E28 520i, E36 325i, E30 318iS, E30 320i, E21 316, E107 700LS Luxus, VW 1300 -70, R35

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Yleensä riittää pelkästään suuttim(i)en liittimen pinnien uusiminen.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • KOS56OLAVI
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2013
              • 316
              • Salo

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Yleensä riittää pelkästään suuttim(i)en liittimen pinnien uusiminen.
              Voisiko saada kuvan minkä näköinen toi pinni on,kun olen irrotellu sitä liitintä ,mutta en ymmärrä mikä on se pinni?
              -E46 330 D Touring
              -INPA, NCS EXPERT

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎